Bil vil ikke starte igen

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Tomas_
Indlæg: 2
Tilmeldt: man 16. aug 2010 14:26
Geografisk sted: Skanderborg

Bil vil ikke starte igen

Indlæg af Tomas_ »

Hejsa

Min 3L er begyndt at få en hyppig periodisk fejl. Når man holder ved et kryds og motoren er gået i stå, idet bremsen er trykket ned, sker det, at motoren ikke starter igen, men jeg må i stedet skynde mig at sætte gearet i Neutral og starte den med nøglen. Næste gang, man så holder ved et kryds, kan det godt ske, den starter, som den skal.

Er der nogen, der har oplevet noget tilsvarende og ved, hvad det skyldes?

Mvh.

Tomas
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Bil vil ikke starte igen

Indlæg af 383CI »

Har ikke hørt om den fejl før, men det kunne tænkes det er den trykføler der måler trykket i bremsekedsen, den som aktivere start/stop som følge af belastningen på bremsepedalen, der hænger og dermed ikke fanger bremsetrykket falder igen når du slipper bremsen.
Derfor starter den i N for der kræves ikke noget signal fra bremsen.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Bil vil ikke starte igen

Indlæg af ph. »

og for at gøre 383's indlæg færdigt så:
Trykføleren sidder i motorrum i højre side (pass.side) på pladen ind mod kabinen (sjovt nok på et bremserør) og der er et enkelt stik på den hvor der gerne skulle sidde en ledning på...
Besvar