indvendig motorrengøring?

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
vanquish99
Indlæg: 282
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:11
Geografisk sted: Aalborg

indvendig motorrengøring?

Indlæg af vanquish99 »

Well, sidder og sejler lidt rundt i forskellige topics for at tilegne mig mere viden omkring lupo og dens mekaniske konstruktion, og falder over en knøs der nævner et produkt ved navn Bell Add, som angivligt skulle kunne rense både motoren og katalysatoren og ja altså fjerne sod og andet fra den. så vil da høre om det er noget jeg er glippet, som er en selvfølgelighed til en lupo, eller er det bare en and med den slags midler?

der nævnes også et andet produkt i form af PD5?
arj9k
Indlæg: 313
Tilmeldt: fre 30. jul 2010 23:00
Geografisk sted: Slagelse

Re: indvendig motorrengøring?

Indlæg af arj9k »

Bell Add er faktisk et rigtig godt produkt til indvendig rensning af motor - herunder indsugning, turbo, katalysator, forbrændingskamre og dyser. Jeg ved flere vw forhandlere sælger det til private og bruger det i forbindelse med service. Mekonomen har af og til også bell add produkter.

Jeg har selv brugt bell add på mine egne biler og kan kun anbefale det. Du kan evt. prøve at læse dette indlæg fra vagcars.

http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=70&t=7894
Lindberg
Indlæg: 90
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 17:54
Geografisk sted: Aalborg

Re: indvendig motorrengøring?

Indlæg af Lindberg »

Dengang jeg var ude hos Landberg og få lupo'en omprogrammeret brugte han bell ADD indsugningsrens før indgrebet. Der stod en sort røgsky ud bagved, så et eller andet må det have fjernet. Faktisk fik bilen 8hk ekstra alene ved at blive ren igen! Det overraskede mig lidt.

Desuden fik jeg noget bell ADD med som skulle i dieseltanken. Det skulle rense tank, dyser osv. Motoren går bedre nu end før, men det er jo nol mest pga det nye program i motorstyringen.

Det er snart et år siden og jeg har ikke brugt noget bell ADD siden. Jeg tror personligt at det er unødvendigt hvis man engang imellem kører lange ture hvor den får lov at lave noget. Men kører man altid korte ture, eller kører man altid 100% morfar så tror jeg måske at bell ADD kunne være en god investering
Solgt: Lupo 3L 2002 model
Jazz blå
arj9k
Indlæg: 313
Tilmeldt: fre 30. jul 2010 23:00
Geografisk sted: Slagelse

Re: indvendig motorrengøring?

Indlæg af arj9k »

Det er selvfølgelig klart at jo flere og længere ture bilen får, jo bedre er det også for motoren. Dog kan det ikke undgås der kommer belægninger i indsugningen og forbeændingskamre. Ikke mindst pga. de genbrugsgasser som skydes tilbage i indsugningen. Det ville i hvert fald ikke skade, at give lupo'en en bell add servicerens en gang om året.
vanquish99
Indlæg: 282
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:11
Geografisk sted: Aalborg

Re: indvendig motorrengøring?

Indlæg af vanquish99 »

kan se der er forskellige produkter, men hvilken skal lupo ha? hvor er det billigst? nettet? eller nær aalborg?
arj9k
Indlæg: 313
Tilmeldt: fre 30. jul 2010 23:00
Geografisk sted: Slagelse

Re: indvendig motorrengøring?

Indlæg af arj9k »

vanquish99 skrev:kan se der er forskellige produkter, men hvilken skal lupo ha? hvor er det billigst? nettet? eller nær aalborg?
Denne her hældes i tanken: http://www.belladd.dk/home.asp?ServiceR ... tentID=149

Denne her sprøjtes i indsugningen: http://www.belladd.dk/home.asp?ServiceR ... tentID=139

Nu er det 3-4 år siden jeg har boet i Aalborg, men jeg ved mekonomen på håndværkervej nede ved idémøbler har det. Det samme har SMC som også ligger i nærheden.
pilotfyren
Indlæg: 82
Tilmeldt: tors 29. jul 2010 17:42

Re: indvendig motorrengøring?

Indlæg af pilotfyren »

min kammerat og jeg prøvede dette på vore lupoer i går...

Effekten var ikke umiddelbart at spore, og jeg synes ikke rigtig at røgudviklingen var som den har været hos andre, og på min tidligere bil (golf 2 1,6 d)

Jeg kommer til at tvivle på om vi har gjort det rigtigt.. vi prøvede accelerations målinger før og efter på min, via VAGCOM, og jeg vil skyde på det gav 0,4 sek fra 0-100.. og min har gået 240t km så jeg kunne da forestille mig den ville blive soddet til..

Til info kan jeg sige at jeg kan sælge/sende jer omtalte service rens til 150 kr + porto for servicerens
vanquish99
Indlæg: 282
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:11
Geografisk sted: Aalborg

Re: indvendig motorrengøring?

Indlæg af vanquish99 »

okay, ja men brugte du begge de produkter arj9k omtaller? eller bare det til indsugningen? måske det sidder så godt fast at den skal ha en omgang mere?

er 150 kr for begge produkter? jeg aner ik hvad det står til hos f.eks. mekonomen.
pilotfyren
Indlæg: 82
Tilmeldt: tors 29. jul 2010 17:42

Re: indvendig motorrengøring?

Indlæg af pilotfyren »

jeg har pt kun brugt den til indsugningen... jeg havde desværre fuld tank...

og nej det er kun for det ene produkt... 240 for begge produkter plus forsendelse...

og jeg har overvejet tanken med at det kunne sidde godt fast, eller vi måske gjorde det forkert. Jeg er ikke klar over hvor mange omdrejninger der skal holdes på osv...

og om det er en god ide at køre det uden om turbo og intercooler eller det helst skal i lige efter luft masse måleren..
arj9k
Indlæg: 313
Tilmeldt: fre 30. jul 2010 23:00
Geografisk sted: Slagelse

Re: indvendig motorrengøring?

Indlæg af arj9k »

pilotfyren skrev:min kammerat og jeg prøvede dette på vore lupoer i går...

Effekten var ikke umiddelbart at spore, og jeg synes ikke rigtig at røgudviklingen var som den har været hos andre, og på min tidligere bil (golf 2 1,6 d)

Jeg kommer til at tvivle på om vi har gjort det rigtigt.. vi prøvede accelerations målinger før og efter på min, via VAGCOM, og jeg vil skyde på det gav 0,4 sek fra 0-100.. og min har gået 240t km så jeg kunne da forestille mig den ville blive soddet til..

Til info kan jeg sige at jeg kan sælge/sende jer omtalte service rens til 150 kr + porto for servicerens
Det er klart røgudviklingen er større på en gammel 1,6D, da den jo hverken har kat eller egr ventil. I de hele taget ryger sådan en gammel golf i forvejen :)

Jeg har prøvet Bell add på min egen golf IV 1,8T benzin, Skoda Octavia 2,0 TDI og kærestens lupo 3L. Jeg har kun positive oplevelser med Bell add. Der står ingen steder bilen bliver hurtigere fra 0-100, men det givere en renere motorgang og bedre forbrænding. Jeg har dog oplevet at motoren virker en del mere "frisk" efter en servicerens.

Der findes sikkert også gode alternativer til bell add, men jeg har ikke rigtigt prøvet andet. Jeg hælder gerne en 1D i tanken og fylder tanken op. Derefter får den en servicerens i indsugningen ved driftsvarm motor. Det skader heller ikke at give den to gange i indsugningen.
vanquish99
Indlæg: 282
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:11
Geografisk sted: Aalborg

Re: indvendig motorrengøring?

Indlæg af vanquish99 »

@arj9k, så ved du måske hvad normalprisen på sådan et sæt er? :) og hvor plejer du så at spray det ind henne? bruger man en helt flaske til 1 behandling?
arj9k
Indlæg: 313
Tilmeldt: fre 30. jul 2010 23:00
Geografisk sted: Slagelse

Re: indvendig motorrengøring?

Indlæg af arj9k »

Køb det over mekonomens webshop. kr. 82 for 1D og kr. 182 for 2D. Man sprøjter det ind efter LMM og motoren skal snurre omkring 2000 omdr/min., når det sprøjtes ind. Der står udførligt på flasken, hvordan det skal bruges.
pilotfyren
Indlæg: 82
Tilmeldt: tors 29. jul 2010 17:42

Re: indvendig motorrengøring?

Indlæg af pilotfyren »

der står intet med omdrejninger, kun "let forhøjede omdrejninger" kigger man på hjemmesiden under bell add D2, står der at man skal holde den i tomgang...
arj9k
Indlæg: 313
Tilmeldt: fre 30. jul 2010 23:00
Geografisk sted: Slagelse

Re: indvendig motorrengøring?

Indlæg af arj9k »

pilotfyren skrev:der står intet med omdrejninger, kun "let forhøjede omdrejninger" kigger man på hjemmesiden under bell add D2, står der at man skal holde den i tomgang...
Hvis du piller slangen af før lmm, så motoren i stå, hvis den kun står i tomgang. Den skal have lidt omdrejninger, for ikke at gå helt i stå.
Besvar