Defekt låsemodul

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
arj9k
Indlæg: 313
Tilmeldt: fre 30. jul 2010 23:00
Geografisk sted: Slagelse

Defekt låsemodul

Indlæg af arj9k »

Jeg har netop anskaffet mig en lupo 3L fra 02 med aircon og servo ab fabrik. Er lupo'en lige som min golf 4 GTI udstyret med yderst skrøbelige låsekasser/låsemoduler? Har søgt lidt på siden, men kan ikke rigtigt finde noget omkring dette emne.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Defekt låsemodul

Indlæg af sussi »

Går ud fra at du mener låsekasserne i fordørene.
Der er meget sjældent der skrives om problemer med selve låsene, men det hænder at den enpolede kontakt i v. fordør holder op med at virke, så er der ikke loftlys og hydraulikpumpen starter ikke når døren åbnes, ny dørlås til ca. en plovmand.
Samme symptomer kan dog også opstå p.g.a. en irret ledningssamling under venstre sideplade, der hvor ledningerne kommer ud fra A stolpen og er samlet i et bundt med tape om.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
arj9k
Indlæg: 313
Tilmeldt: fre 30. jul 2010 23:00
Geografisk sted: Slagelse

Re: Defekt låsemodul

Indlæg af arj9k »

Ja, jeg tænker på låsekassen. I dette tilfælde i passagersiden, så jeg har ikke problemer med hydraulik pumpen eller loftlyset, når v. førerdør åbnes. Loftlyset bliver ikke aktiveret, når h. fordør åbnes. Mistænker somsagt microswitchen i låsekassen, eller er jeg helt galt på den? :D
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Defekt låsemodul

Indlæg af sussi »

Du har sikkert ret, men du skal nok være en god finmekaniker for at skifte selve microswitchen :D
Så hvis det er ca. 500 kr. værd at loftlyset tænder, er det bare en ny lås.
Der er dog også den mulighed at det bare er spærre-dioden der er stået af, se denne tråd:
viewtopic.php?f=13&t=89&p=471&hilit=diode#p471
Vedhæftede filer
laasekasse3.jpg
laasekasse3.jpg (61.32 KiB) Vist 3289 gange
laasekasse2.jpg
laasekasse2.jpg (70.56 KiB) Vist 3289 gange
laasekasse1.jpg
laasekasse1.jpg (109.76 KiB) Vist 3289 gange
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
arj9k
Indlæg: 313
Tilmeldt: fre 30. jul 2010 23:00
Geografisk sted: Slagelse

Re: Defekt låsemodul

Indlæg af arj9k »

Tak for de gode svar. Det er nøjagtig samme problematik man ser i golf IV og Passat 3BG. Jeg vil prøve at se på spærre-dioden, men det ender nok med en ny låsekasse.
Besvar