Er bærearmene udgået af produktion?

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Jelo
Indlæg: 21
Tilmeldt: søn 3. apr 2011 09:04
Geografisk sted: Ry

Er bærearmene udgået af produktion?

Indlæg af Jelo »

Efter søgning på nettet og her på forum må jeg konstatere, at jeg ikke kan finde en ny eller ikke-alt-for-brugt højre bærearm til Lupoen. Optimal lader til ikke at producere dem mere.

Kan nogen hjælpe med en leverandør?

mvh
Brabus
Indlæg: 158
Tilmeldt: søn 8. feb 2015 01:05
Geografisk sted: Ringsted

Re: Er bærearmene udgået af produktion?

Indlæg af Brabus »

Der er år siden de helt er Udgået af produktion. Det var nok samme producent der leveret til både Org WV og uorg. Market når det er så en speciel del i alu til kun 1 mærke og kun 1 model i mærket.
Det er synd for bilen dør på en defekt bærekugle da Bærekugler ikke kan udskiftes på dem.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Lupo 3L koksgrå 2005 I elruder I webasto m. Fj.b. I fartpilot m. Indbygget ECO funktion I ekstra lys i bagerum/kabine m. Sluk funktion I Kopholdere I digital visning af kølevandsføler temperatur samt ((P)) funktion I udetemperatur visning I
Brugeravatar
Paul3L
Indlæg: 41
Tilmeldt: fre 6. nov 2020 23:57
Geografisk region: Sverige - (syd)
Geografisk sted: Blekinge

Re: Er bærearmene udgået af produktion?

Indlæg af Paul3L »

Du bliver nok nødt til at lede hos ophuggere efter en brugbar brugt bærearm.

nemdele.dk
VW Lupo 3L, årgang 2002 (07/2001), jazzblå perleffekt. 303T+ km. Skrabet dansk udgave med kopholdere, ellers intet ekstraudstyr. Har haft den fra ny og satser på den bliver veteran (30+ år). Har også en Volvo V40 D2, årgang 2017 (12/2016), hvid. 77T+ km. Med jydekrog og anhænger.
Jelo
Indlæg: 21
Tilmeldt: søn 3. apr 2011 09:04
Geografisk sted: Ry

Re: Er bærearmene udgået af produktion?

Indlæg af Jelo »

Tak for svar, selv om det var det svar, jeg frygtede.

Var der nogensinde nogen, som forsøgte for alvor at skifte bærekuglen på en af de gamle arme? Det vil jeg gerne høre mere om ;-)
ThomasDitlev
Indlæg: 176
Tilmeldt: tirs 27. jan 2015 22:27
Geografisk sted: Hellerup

Re: Er bærearmene udgået af produktion?

Indlæg af ThomasDitlev »

Audi A2 3L 2001 med DPF
Audi Q4 40 etron 2021
Mercedes-Benz 350SL 1973
Morris Mini 1000 1972
Udlåner gerne værktøj til skift af hjullejer, tandrem og bærearmsbøsninger
Brugeravatar
Paul3L
Indlæg: 41
Tilmeldt: fre 6. nov 2020 23:57
Geografisk region: Sverige - (syd)
Geografisk sted: Blekinge

Re: Er bærearmene udgået af produktion?

Indlæg af Paul3L »

ThomasDitlev skrev: ons 15. mar 2023 16:46 Prøv https://www.teile-profis.de/
Jeg har tidligere erfaring med teile-profis, hvor jeg var faldet over en anden udgået del.

Efter at have betalt og bestilt via nettet hørte jeg ikke fra dem i mere end tre uger, hvor jeg mistede tålmodigheden og spurgte ind til hvornår jeg kunne forvente at modtage varen. Det ville de undersøge, men svarede aldrig - så jeg kørte en chargeback via PayPal.
VW Lupo 3L, årgang 2002 (07/2001), jazzblå perleffekt. 303T+ km. Skrabet dansk udgave med kopholdere, ellers intet ekstraudstyr. Har haft den fra ny og satser på den bliver veteran (30+ år). Har også en Volvo V40 D2, årgang 2017 (12/2016), hvid. 77T+ km. Med jydekrog og anhænger.
Jelo
Indlæg: 21
Tilmeldt: søn 3. apr 2011 09:04
Geografisk sted: Ry

Re: Er bærearmene udgået af produktion?

Indlæg af Jelo »

Ifølge hjemmesiden kan de levere en reservedel, som ingen andre har, og som ifølge folk her har været udgået af produktion i mange år. Men selv med deres høje priser er jeg nødt til at købe to for at nå op på deres minimumsordre. Så ringer mine alarmklokker altså.
ThomasDitlev
Indlæg: 176
Tilmeldt: tirs 27. jan 2015 22:27
Geografisk sted: Hellerup

Re: Er bærearmene udgået af produktion?

Indlæg af ThomasDitlev »

Hm.

Jeg har købt fra dem flere gange uden problemer både til Mercedes og Audi. De har også været flinke til at give besked hvis de ikke har kunnet skaffe en del.

Hvis delene ikke kommer eller andre problemer kan du jo gøre indsigelse i banken og få pengene retur, når du betaler med kreditkort.

Thomas
Audi A2 3L 2001 med DPF
Audi Q4 40 etron 2021
Mercedes-Benz 350SL 1973
Morris Mini 1000 1972
Udlåner gerne værktøj til skift af hjullejer, tandrem og bærearmsbøsninger
Jelo
Indlæg: 21
Tilmeldt: søn 3. apr 2011 09:04
Geografisk sted: Ry

Re: Er bærearmene udgået af produktion?

Indlæg af Jelo »

ThomasDitlev skrev: tirs 21. mar 2023 09:22 Hm.

Jeg har købt fra dem flere gange uden problemer både til Mercedes og Audi. De har også været flinke til at give besked hvis de ikke har kunnet skaffe en del.

Hvis delene ikke kommer eller andre problemer kan du jo gøre indsigelse i banken og få pengene retur, når du betaler med kreditkort.

Thomas
OK, godt at vide. Tak :-)
ErikGuldberg
Indlæg: 15
Tilmeldt: tors 30. maj 2019 22:08
Geografisk region: Nordsjælland
Geografisk sted: Karlebo

Re: Er bærearmene udgået af produktion?

Indlæg af ErikGuldberg »

Spørg din bank på forhånd, hvad de kræver for at refundere. Min krævede dokumenterede forsøg på kontakt til sælger, modtaget faktura, 30 dages ventetid på svar fra sælger, og oprettelse af en sag i et fælles banksystem som de leverede et link til. Det er ikke nødvendigvis en nem proces, og det er væsentligt at vide, at man skal sikre dokumentation på forhånd, hvis de kræver det.
Brugeravatar
Paul3L
Indlæg: 41
Tilmeldt: fre 6. nov 2020 23:57
Geografisk region: Sverige - (syd)
Geografisk sted: Blekinge

Re: Er bærearmene udgået af produktion?

Indlæg af Paul3L »

Når du betaler med PayPal, så er det sælgeren der skal bevise at varen er blevet sendt og modtaget. Det kaldes for chargeback når PayPal skal tilbagebetale beløbet. Et godt råd er, at give sælgeren god mulighed for at reagere på dine henvendelser og helst klare ærterne med sælgeren uden at blande PayPal ind i det.

Læg iøvrigt mærke til at de ikke er lagerførende, men at alting er skaffevarer (den røde kasse på forsiden).
20230322_teile-profis_screendump.jpg
20230322_teile-profis_screendump.jpg (76.23 KiB) Vist 522 gange
VW Lupo 3L, årgang 2002 (07/2001), jazzblå perleffekt. 303T+ km. Skrabet dansk udgave med kopholdere, ellers intet ekstraudstyr. Har haft den fra ny og satser på den bliver veteran (30+ år). Har også en Volvo V40 D2, årgang 2017 (12/2016), hvid. 77T+ km. Med jydekrog og anhænger.
Brugeravatar
Paul3L
Indlæg: 41
Tilmeldt: fre 6. nov 2020 23:57
Geografisk region: Sverige - (syd)
Geografisk sted: Blekinge

Re: Er bærearmene udgået af produktion?

Indlæg af Paul3L »

PS. Jeg synes det er underligt at man har priser på varer som man endnu ikke ved om eksisterer.
VW Lupo 3L, årgang 2002 (07/2001), jazzblå perleffekt. 303T+ km. Skrabet dansk udgave med kopholdere, ellers intet ekstraudstyr. Har haft den fra ny og satser på den bliver veteran (30+ år). Har også en Volvo V40 D2, årgang 2017 (12/2016), hvid. 77T+ km. Med jydekrog og anhænger.
Besvar