Siderude træk

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Jullegaard
Indlæg: 3
Tilmeldt: man 13. jun 2011 10:32
Geografisk sted: Storvorde

Siderude træk

Indlæg af Jullegaard »

Hej, jeg har et problem med at min siderude i min Lupo, kun trækkes op i højre side af passererdøren. Det gør at ruden er MEGET træg at rulle op. Er der nogle som har haft et ligende problem. Det skal siges at jeg kan trække i venstre side af ruden, hvorved at den kan trækkes en smule op, og ruden går let, men så snart man slipper den igen, falder den ned igen og bliver træg igen... Jeg håber at der nogle som kan hjælpe???
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:40
Geografisk sted: Køge

Re: Siderude træk

Indlæg af yaknudsen »

Jeg havde de første adskillige år med min Lupo 3L et tilsvarende problem med at sideruden i passager siden gik meget stramt.
Det blev først løst da en ukendt tyveknægt besluttede sig til at smadre sideruden for at stjæle en gammel pibe jeg havde liggende i bilen. Det kostede en ny siderude. Dyr pibe. :roll: Jeg havde nok været bedre tjent med at lade bilen stå uaflåst. :cry: Autoglas firmaet der skiftede ruden havde et lidt bøvl med at få ruden til at 'makke ret' men det lykkedes perfekt til sidst. Det var vistnok noget med at ruden ikke sad helt korrekt i sine 'styreskinner'. Så det kan man nok sagtens få en eftermiddag til at gå med at få 'justeret'. :ugeek:
Før: VW Lupo 3L 1.2 TDI 2001. Nu: VW Polo 1.2 TDI-CR 6R1-27N BM 2010. Til sjov: Honda NC750XAD 2015.
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Siderude træk

Indlæg af Thore J »

Hmm... interressant... jeg har præcis sammen problem .. også i passagersiden..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Siderude træk

Indlæg af sussi »

Har også haft problemet, men det klarede VW på garantien.
På en anden bil jeg havde var der det samme problem, det skyldtes at ruden havde rykket sig et lille stykke i bundskinnen, hvilket bevirkede at den "kæntrede" når man rullede den op, med en masse skubben og masen, fik jeg den rykket på plads, derefter kørte ruden perfekt igen.
M.v.h. sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Jake_the_snake
Indlæg: 85
Tilmeldt: søn 3. apr 2011 21:11
Geografisk sted: Barrit

Re: Siderude træk

Indlæg af Jake_the_snake »

jeg har haft samme problem med min lupo men jeg monterede et elrude sæt istedet! det så nu ikke ud til at de gamle rudetræk fejlede noget så det skulle nok bare ha været justerret.
Jakob J
Indlæg: 709
Tilmeldt: søn 25. jul 2010 19:40
Geografisk sted: Hesselager

Re: Siderude træk

Indlæg af Jakob J »

Også her. Har elruder men den kæntrer også i passagersiden. Forsøgte at justere den ind sidste år men det hjalp kun kotvarigt. Må på den igen.

Nogen der har nogle fif til den justering? Hvad skal man gå efter??
Michael-lupo
Indlæg: 1
Tilmeldt: tirs 28. jan 2020 20:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Randers

Re: Siderude træk

Indlæg af Michael-lupo »

Min passager siderude ville ikke køre op i dag (har manuelt træk) pga rudehejs nok aldrig blevet smurt, så plastikholderne på sliskerne er slidte og får ruden til at kæntre ned foran.
Afmonterede begge inderpaneler i døren. Det øverste afmonteres via at stikke flad skruetrækker ind ved håndtaget hvor der er et hul ind og så vippe forpladen af håndtaget. Så kan panelet trækkes ud ved først at trække ud foran og så resten bagudrettet.
Det nederste panel har 4 skruer forneden og så kan det også trækkes ud...løft udad nedefra og så træk nedad.
Skær hul i forseglingen (tape det godt til igen bagefter) så du har adgang til sliskerne. Giv dem godt med glidespray med silikone.
Min rude kæntrede nedad foran så jeg løsnede str 10 møtrikken forneden ved forreste glideskinneholder…trykkede opad på metallet og spændte til igen. Ruden virker igen nu med manuelt hejs :-)
Vedhæftede filer
Lupo 15.JPG
Lupo 15.JPG (93.53 KiB) Vist 439 gange
Lupo 14.JPG
Lupo 14.JPG (104.79 KiB) Vist 439 gange
Lupo 13.JPG
Lupo 13.JPG (230.03 KiB) Vist 439 gange
Lupo 12.JPG
Lupo 12.JPG (254.31 KiB) Vist 439 gange
Lupo 11.JPG
Lupo 11.JPG (134.52 KiB) Vist 439 gange
Lupo 10.JPG
Lupo 10.JPG (196.03 KiB) Vist 439 gange
Tidligere: Lupo 1.2 TDI 2001 (rustangrebet). Nu: Lupo 1.2 TDI 2005 (undervognsbehandlet) :D
Besvar