Hydraulikolie og grundjustering.

Forummet hvor der snakkes biler
Besvar
Hammedhammeren
Indlæg: 1
Tilmeldt: man 22. sep 2014 12:55
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg

Hydraulikolie og grundjustering.

Indlæg af Hammedhammeren »

Hej i klubben.

Det korte spørgsmål er: Kan Lupo'en smide/glemme grundjusteringen, hvis hydrauliksystemet har manglet olie og/eller været utæt?
I går begyndte den sølvgrå lille bandit at skabe sig på Meny's parkeringsplads - hvilket måske er min egen skyld.

Vil ikke vælge gear - indikatorne ved gearstangen blinkede og vil ikke tage gas i R og D. Jeg tjekker hydrauklik-oliestand ved at fjerner plus polen på batteriet, løsner trukkuglen (næsten ny) og tjekker stand. Da jeg løsnede trykkuglen synes jeg at den var meget "løs" og ikke "håndstram". Jeg efterfylder med olie, strammer kuglen, tilslutter pumpen/strøm og åbner døren og pumpen starter. Herefter kan den gå i gear igen. Lige indtil at jeg sætter den i STOP... Så kan jeg igen ikke vælge gear. VCDS melder ingen fejl.

Men frakobler jeg batteriet og tilkobler igen, så kan jeg igen skifte gear, indtil jeg sætter den i STOP. Men på intet tidspunkt vil bilen flytte sig - og tager kun gas i N.
Ejner
Indlæg: 345
Tilmeldt: lør 19. nov 2016 18:56
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Odense

Re: Hydraulikolie og grundjustering.

Indlæg af Ejner »

Jeg tilspænder ikke trykkuglen kun med hånd, anvender en gaffelnøgle med nøglevidde 24mm til at trække den godt fast med.
ELY

2003 Lupo 3L m/ DPF, Ravenna Blau Metalic, anskaffet 26/1-2017 km 284.710
2018 Passat Variant TDI 150PS SCR DSG7, Reflex Silver Metallic, anskaffet 12/2-2020 km 58.000
Lupo3lklub.dk super værktøj, derfor er jeg sponsor
Besvar