Trykkugle - Hvad gør I andre?

Forummet hvor der snakkes biler
Besvar
MBN
Indlæg: 72
Tilmeldt: fre 28. sep 2012 08:52
Geografisk sted: 9500 Hobro

Trykkugle - Hvad gør I andre?

Indlæg af MBN »

Hej alle

Jeg er ved rigtigt at gå i panik. Min trykkugle er ved at være i så dårlig stand at Lupoen ikke kan køre længere.
Ventetiden om morgen er ved at nærme sig 45 sek. før der er tryk til at starte.

Men hvor køber I andre jeres trykkugler nu?

Jeg har altid købt mine trykkugler hos Vagtech og har også bestilt en af Steffens alternativer. Men det er ved at være 3 uger siden og jeg har ikke hørt fra ham endnu. Jeg har forsøgt at få kontakt via telefon, mail, FB og PB her på siden - men intet svar.

Jeg er ved at være lidt presset da jeg nu kun har 14 dage til syn, og den skulle jo nødig gå ud men synsmanden lave prøvekøretur.
Håber der er nogle der kan hjælpe.
VH
Morten Bo

Lupo 1,2 TDI 3L - 2000 / Audi A6 3,0 TDI Quattro - 2006 / VCDS - sidste opdatering
HamSjelv
Indlæg: 1838
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Trykkugle - Hvad gør I andre?

Indlæg af HamSjelv »

Der var engang en meget aktiv bruger her på sitet.

IIRC profilnavn 'ibbermand'.

Måske prøve at kaste en PM til den bruger?


Vagtech eksisterer vist kke rigtigt mere.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Trykkugle - Hvad gør I andre?

Indlæg af 383CI »

Netop ibbermand laver en erstatning der er bedre end originalen, forstået på den måde den holder tryk til flere gearskifte end den bilen er født med, og som nu ikke fåes mere
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
ibbermand
Indlæg: 21
Tilmeldt: tors 6. okt 2016 15:08
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Arden, 9510

Re: Trykkugle - Hvad gør I andre?

Indlæg af ibbermand »

Hej. Ang. Trykkugle så kontakt mig på 20210379.
Mvh
Ib Skou

Sendt fra min YAL-L21 med Tapatalk

Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Trykkugle - Hvad gør I andre?

Indlæg af doktorfrank »

Ikke for at gå i vejen for Ibs glimrende trykkugle-erstatning, men min erfaring er at det ikke altid er trykkuglen, der er problemet. Når der går langt tid, før pumpen stopper, er der muligvis en indre utæthed i hydraulikstationen. Enten i koblingsregulatorens lille gummiring eller i pumpens bundpakning, som er en o-ring. Det vil - i lighed med en trykkugle uden det fornødne basistryk - medføre, at pumpen til stadighed kæmper med at opretholde det fornødne tryk i systemet, så den genstarter efter meget kort tid.
Hvis det således kun hjælper minimalt med en ny trykkugle, så ligger det lige for med en renovering af hele hydraulikstationen ... det ligger der en meget grundig og foto-illustreret vejledning til et eller andet sted i vores bagkatalog.
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Besvar