Forleden så jeg en A2 3L med rød olie i hydraulikken og hvor oliebeholderen var korket med en vanlig kork fra plastik sodavand. Olienivå var helt opp til korken.
Den ville slett ikke starte.
Jeg byttet til orginal grønn kork og fikk efterhvert start på den.
Den girer og koblingen virker normal og igangsettingen går smooth etter noe køring.
MEN: Den skal da tømmes for rød olie og erstattes med den grønne olie? (den virker upåklagelig )
Ole
Rød olie i hydraulik systemet.
- olefredrik
- Indlæg: 294
- Tilmeldt: ons 1. okt 2014 20:49
- Geografisk region: Norge
- Geografisk sted: 1389 Heggedal
Rød olie i hydraulik systemet.
A2 1.2TDI VW T4 2.5TDI
"Det eksisterer næsten alltid et valg der fører deg videre"
"Det eksisterer næsten alltid et valg der fører deg videre"
Re: Rød olie i hydraulik systemet.
Jeg ved der er en her på forummet der har kørt med rød ATF olie i flere år nu, bare for at se om det virkelig skulle være så vigtigt med det her "KUN GRØN VW OLIE, ELLERS DØR BABY". Indtil nu har han ingen problemer haft.
A2 3L 2003 sort importbil 181.000 på bagen. Pilot og optimering af Skipper. Lavet om til manuel gear. Større bremser, større tank, skiver i bag, større hjullejer og rigtige trækaksler mm. Nu uden returventil. Er efterhånden ved at være nærmest stabilt kørende.
- olefredrik
- Indlæg: 294
- Tilmeldt: ons 1. okt 2014 20:49
- Geografisk region: Norge
- Geografisk sted: 1389 Heggedal
Re: Rød olie i hydraulik systemet.
Tak.
Jeg vil prøve det samme. Det får stå sin prøve og siden eventuelt skifte de pakninger.
Den virker bare simpelthen så godt.
Jeg vil prøve det samme. Det får stå sin prøve og siden eventuelt skifte de pakninger.
Den virker bare simpelthen så godt.
A2 1.2TDI VW T4 2.5TDI
"Det eksisterer næsten alltid et valg der fører deg videre"
"Det eksisterer næsten alltid et valg der fører deg videre"