Ny lupo 3l ejer

Forummet hvor der snakkes biler
Besvar
UWDuus
Indlæg: 4
Tilmeldt: ons 26. apr 2017 11:47
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Kolding
Kontakt:

Ny lupo 3l ejer

Indlæg af UWDuus »

Hej Til jer Lupo folket

Jeg har lige erhvervet mig en Lupo 3l og tænkte på om der er nogen gode vedligeholdelse/optimerings råd til sådan en fin maskine.
Jeg syntes den er lidt sløv med gearskifte, kan det forbedres?
kan man få optimeret km/l med en plugin ecu tuning eller en tur på et rullefelt?
andre gode tips?

håber på at kunne få en masse gode tips ud af at være her og måske selv kunne tilføje noget nyt selv om det er en bil der har været på markedet i mange år.
/
UWDuus
Bo Jacobsen
Indlæg: 161
Tilmeldt: ons 30. jun 2010 18:56
Geografisk sted: 8300 Odder

Re: Ny lupo 3l ejer

Indlæg af Bo Jacobsen »

Velkommen til.
Der sker nu ikke så meget herinde mere, der er mere gang i den på FB (desværre)
Alle guldkornene er dog på denne side, særligt i FAQ sektionen.
Sæt kaffe over og gå i gang med at læse.
JEg har selv ejet min bil i 17 år, og min opfattelse er at der er generelle problemer (hjulleje, gearkasse, gangsteller og hydraulik) og så er der specifikke problemer som kan være noget mere besværlige, da der ikke er så meget erfaring..
MEget er prøvet, det meste er beskrevet
mvh
Bo
selvudnævnt mester i Limp mode kørsel
03-købt fra ny
1993 Audi cab 2,8 V6 (for at holde balance i CO2 regnskabet)
1978 mini, har været adskilt siden 2003
Har Vag-Com
Kører dagligt 2x75km på landevej
UWDuus
Indlæg: 4
Tilmeldt: ons 26. apr 2017 11:47
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Kolding
Kontakt:

Re: Ny lupo 3l ejer

Indlæg af UWDuus »

Tak for velkomst.

Ja jeg havde en ide om at alt efterhånden er endt på de sociale medier.
en stor skam da det er så svært at finde alt andet end dagens post på sådan en facebook feed.
Men så har jeg jo en god omgang aften læsning foran mig her på forumet :)

de ting du nævner er også det jeg er bekendt med især skræk scenariet omkring gearkassen.

jeg har pt noget der ligner en lekage fra oliebeholderen til gearskifte systemet. er der en pakning der som sagtens kan være utæt ?

jeg fyldte pt bare noget mere hydraulik olie på den til jeg lige får tid til at kigge på det da det ikke ser ud til at være voldsomt med hullet.
/
UWDuus
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Ny lupo 3l ejer

Indlæg af sussi »

Velkommen "tilbage" kan se du har været medlem i snart 3 år :-)
Start her:
viewtopic.php?f=10&t=20
og brug et par weekender eller 3, gearkassen er en ganske almindelig "lettere modificeret" Polo gearkasse.
Pas på med at "bare fylde hydraulikolie på", følg guiden i FAQ.
Gearskiftet er som det er, så glem det, eller byg om til manuelt gear.
Optimering af km. pr. liter, glem det, eller modificer bilen son en bestem Finsk fyr har gjort :-)
M.v.h. Sussi
Længere på literen, her er et par forslag, godt nok en A2, men kan også bruges på Lupo :-)
images.jpg
images.jpg (6.97 KiB) Vist 4986 gange
tail.jpg
tail.jpg (45.02 KiB) Vist 4984 gange
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
UWDuus
Indlæg: 4
Tilmeldt: ons 26. apr 2017 11:47
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Kolding
Kontakt:

Re: Ny lupo 3l ejer

Indlæg af UWDuus »

tak for den fine velkomst

jeg tænker os alt er prøvet i forhold til at optimere, har godt set billederne af diverse #l rumskibe :)

så tror jeg bare jeg vil gå efter lidt bedere landevejs komfort og underholdnings faktor.

Ja jeg har meldt mig til for nogen år siden da jeg troede at jeg fik fingerne i en 3L dengang så jeg ville undersøge lidt få ting men tror jeg kom fra det igen.

blev lidt overrasket da den sagde der var et login der hed det jeg ville bruge :D
men den er god nok passer med min email og det hele :)

tønker jeg bliver ved den automatiske gearkasse til den giver problemer, har lidt kendskab til bilen så har husket at løsne for gas kuglen inden jeg hælder på og har købt det rigtige olie :) og åbnede passaeger døren i stedet for føredøren for at komme i motorrummet så den ikke Primer systemet..

er der nogen af jer der har haft gang i at lede efter OEM knapper til midterkonsollen?
Kunne godt tænke mig at eftermontere lidt extraudstyr og bruge original udseene

Hvad er den generelle erfaring med at chippe en 3L?
/
UWDuus
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Ny lupo 3l ejer

Indlæg af sussi »

UWDuus skrev: man 16. dec 2019 14:32 Hvad er den generelle erfaring med at chippe en 3L?
Se her :-)
app.php/googlesearch?cx=011559452940050 ... itesearch=

"OEM knapper til midterkonsollen" Der findes et konsol med knapper fra de først producerede
konsol.jpg
konsol.jpg (46.49 KiB) Vist 4966 gange
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
UWDuus
Indlæg: 4
Tilmeldt: ons 26. apr 2017 11:47
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Kolding
Kontakt:

Re: Ny lupo 3l ejer

Indlæg af UWDuus »

Ja det panel har jeg set men har planer om en 10" headunit og så kopholderen til at ha under hagen I stedet.. så tænkte bare om der var nogen knapper man kunne sæte på nede ovenover askebægeret.
/
UWDuus
Besvar