Problemer med lys/bagrudevisker/blæser

Forummet hvor der snakkes biler
Besvar
Defekter
Indlæg: 24
Tilmeldt: tors 9. feb 2017 18:01
Geografisk sted: Århus

Problemer med lys/bagrudevisker/blæser

Indlæg af Defekter »

Min Lupo 3L har for nyligt holdt helt stille i mere end en måned pga. defekt gearkasse. Efter ny gearkasse kom i, er der nogle instrumenter, der ikke fungerer rigtigt - for at sige det mildt :lol:

Sagen er, at jeg ikke har noget noget nærlys ved tænding. Når der drejes på lyskontakten fra 0 til nærlys, så blænder nærlyset, idet man drejer på kontakten, men det forbliver ikke tændt. Det er kun tågelys og positionslys, der kan holde sig selv tændt, når lyskontakten står i midten (på positionslys). Derudover virker kabineblæseren også kun, når lyskontakten står i midten og bagrudeviskeren fungerer slet ikke. Fjernlys er der kun, når blinkerarmen holdes inde.

Indtil videre har jeg forsøgt med tre forskellige lyskontakter, en ny viskerarm, en ny blinkerarm, og jeg har tjekket efter for sammensmeltede/overgnavede ledninger ved lyskontakten og i motorrum.

Der er eftermonteret følgende, som ikke har givet problemer i 1,5 år:
- Fartpilot med T4 arm
- Tågelygter som kørelys, dvs. tænder ved tænding og lyskontakt på 0 - i øjeblikket virker de dog kun som beskrevet for oven
- Komfortblink

Nogle gode bud på hvad jeg nu skal forsøge?
Ejner
Indlæg: 343
Tilmeldt: lør 19. nov 2016 18:56
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Odense

Re: Problemer med lys/bagrudevisker/blæser

Indlæg af Ejner »

Tjek batteri for lade tilstand > 12,6V
ELY

2003 Lupo 3L m/ DPF, Ravenna Blau Metalic, anskaffet 26/1-2017 km 284.710
2018 Passat Variant TDI 150PS SCR DSG7, Reflex Silver Metallic, anskaffet 12/2-2020 km 58.000
Lupo3lklub.dk super værktøj, derfor er jeg sponsor
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Problemer med lys/bagrudevisker/blæser

Indlæg af Kim B Olesen »

Hvis der er strøm og bilen starter og kører kunne det evt være en dårlig stel et sted du har rodet 🤔
Besvar