Drypper rød væske - ikke kølervæske

Forummet hvor der snakkes biler
Besvar
TSJ
Indlæg: 21
Tilmeldt: fre 3. aug 2018 13:33
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Odense C

Drypper rød væske - ikke kølervæske

Indlæg af TSJ »

Hejsa

Jeg har lige erhvervet mig en brugt lupo 3L og det er jo i sandhed en dejlig vogn :)
Men...! Den drypper stille og roligt rød væske. Jeg har tænkt det var kølervæsken, så har skiftet slanger og der er ingenting der forsvinder derfra mere.
Har læst lidt om at gearolien er rød, men skulle lugte en del og det gør den ikke i det her tilfælde.

Hvad kan det være?

Jeg ved intet om biler, så håber på lidt hjælp fra jer :?:
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Drypper rød væske - ikke kølervæske

Indlæg af sussi »

Hvis den har været utæt, så ligger der en del væske i skumgummiet på "bobslæden" den plade der sidder under motoren.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
TSJ
Indlæg: 21
Tilmeldt: fre 3. aug 2018 13:33
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Odense C

Re: Drypper rød væske - ikke kølervæske

Indlæg af TSJ »

Jeg prøver at tømme den og se om det hjælper. Tak for hurtig assistance :)
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Drypper rød væske - ikke kølervæske

Indlæg af Vyffe »

Mon ikke der er hældt servoolie på hydraulikken. Det er set før :roll:
Det kan det hydrauliske system IKKE lide...
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
TSJ
Indlæg: 21
Tilmeldt: fre 3. aug 2018 13:33
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Odense C

Re: Drypper rød væske - ikke kølervæske

Indlæg af TSJ »

Kan jeg tjekke det på en måde?
Og køber man hydraulikolie ved et VW værksted eller hvor får man fat i det originale? :)
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Drypper rød væske - ikke kølervæske

Indlæg af sussi »

Tjek dette link
viewtopic.php?f=22&t=2085
Olien i beholderen må IKKE være rød, den skal være GRØN.
Mellem punkt 4 og 5 burde du kunne se farven på olien i beholderen :-)
Køb 1 liter hos VW ca. 150kr.
Derimod SKAL kølevædsken være rød og af typen G12+ og der er IKKE nogen olie på Lupoen der er rødt.
læs her
viewtopic.php?f=22&t=24&p=108#p108
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Drypper rød væske - ikke kølervæske

Indlæg af doktorfrank »

Faktisk har thansen den specificerede hydraulikolie til ca. samme pris ... bare hvis det er nærmeste indkøbssted 😜
Hømnihop ... rød olie har jeg nu kørt rigtig mange km med på en gearkasse: ATF fra Biltema, men nu er jeg også imod alle former for religiøsitet. Og ja, jeg er også gået over til Castrol, nu hvor den fås til samme pris. 😳
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Besvar