Skratter når den geare ned

Forummet hvor der snakkes biler
Besvar
alfv
Indlæg: 26
Tilmeldt: fre 8. apr 2011 10:09
Geografisk sted: Sjælland

Skratter når den geare ned

Indlæg af alfv »

Hej min lupo skratter i gearet når den gearer ned. Kobling står som den skal ... Er den slidt i gearkassen ?? Den har kørt 284000 og har fået ny kobling ved 200000 eller lige i det lag ???


Vandlampen blinker rødt selvom jeg har skiftet beholderen og renset stikket hvad kan det være ?? Den gør det ikke hele tiden



Mvh. Allan
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Skratter når den geare ned

Indlæg af sussi »

alfv skrev:Hej min lupo skratter i gearet når den gearer ned.
Start med at kontrollere svejsningen på koblingsarmen, den arm der stikker op af gearkassen og som kablet hiver i.
Men det er nok mere sandsynligt at det er selve kassen, der er defekt, og så er det ikke smart at køre inden du har fundet fejlen, hele kassen kan smadre, og så kan den IKKE renoveres.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Skratter når den geare ned

Indlæg af Kim B Olesen »

Er det alle gearene den gær det i ?
Hvis det er det ville jeg som Sussi skriver starte med at kontrollere lidt rundt omkring og dernæst få den grundjusteret !
Er det derimod kun et gear, er det nok nærmere n slidt synkromessering :(
Det med at den blinker rødt er fordi den mangler kølervæske, så hvis den stadig gør det ved korrekt mængde er det sikkert ny beholder der skal til, så er føleren defekt, den er ikke så dyr - måske 250 kr :)
alfv
Indlæg: 26
Tilmeldt: fre 8. apr 2011 10:09
Geografisk sted: Sjælland

Re: Skratter når den geare ned

Indlæg af alfv »

Jeg har skiftet beholderen så mærkeligt den gør det .... I forhold til gearkasse er det kun i når den gearer ned og vil tro det er 2 gear ... Kan man skifte den ring uden at skille gearkasse ??? Aner intet om det
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Skratter når den geare ned

Indlæg af doktorfrank »

Nej, en ny synkro-ring kræver total adskillelse. Jeg kan renovere din gearkasse eller du kan få en ombytter - evt. kom forbi i Ringsted, så vi kan finde en præcis diagnose.
8-)
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
alfv
Indlæg: 26
Tilmeldt: fre 8. apr 2011 10:09
Geografisk sted: Sjælland

Re: Skratter når den geare ned

Indlæg af alfv »

Okay hvad vil det koste at renovere hvis det er den ring
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Skratter når den geare ned

Indlæg af doktorfrank »

Det afhænger meget (= meget, meget) af, hvad der i øvrigt viser sig, når jeg åbner kassen - samt om koblingens tilstand; den er jo ikke sjældendt årsagen til at syncromesherne bliver ødelagt. Kig forbi Ringsted, hvis jeg skal give et bud på det. Kontakt gerne via PB eller 40112442.
:geek:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
alfv
Indlæg: 26
Tilmeldt: fre 8. apr 2011 10:09
Geografisk sted: Sjælland

Re: Skratter når den geare ned

Indlæg af alfv »

Hmm det er mærkeligt den gør det ikke når den er blevet godt varm, kan det være gearolien der ikke er noget værd mere ????
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Skratter når den geare ned

Indlæg af doktorfrank »

Når du har kørt med det hele sommeren uden forværring, kan det da godt være at et olieskift kan hjælpe - jeg har noget tyndere, hvis du er parat til et eksperiment.
... og for at forebygge et ramaskrig: Jeg har selv kørt mange km med ATF på en gearkasse.
:mrgreen:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
alfv
Indlæg: 26
Tilmeldt: fre 8. apr 2011 10:09
Geografisk sted: Sjælland

Re: Skratter når den geare ned

Indlæg af alfv »

Hej jeg køre med Castrol taf x. er det ikke noget værd ????? Jeg tænker da godt vi kan prøve det du forslår

Mvh. Allan
Daaaarn
Indlæg: 277
Tilmeldt: man 2. aug 2010 09:34
Geografisk sted: 9000

Re: Skratter når den geare ned

Indlæg af Daaaarn »

Hvad var dommen?
Gennemsnittet ligger på 30 km/L...
Rekord: (længst) 34,4 - (kortest) 21,2 km/L
Besvar