Olie sensor

Forummet hvor der snakkes biler
Besvar
audia2
Indlæg: 50
Tilmeldt: søn 28. nov 2010 09:37
Geografisk sted: Djursland

Olie sensor

Indlæg af audia2 »

Hej

Min A2 melder endnu engang om sensor fejl, det er olie sensoren der er defekt.

Sidste den blev skiftet kostede den 1800kr, og den er næppe blevet billigere.

Nogen der kender til et sted hvor man kan købe den billigere?

Jeg har forsøgt at google den, men syntes ikke jeg kan finde den på nogle af de gænse sider.
CJohansen
Indlæg: 335
Tilmeldt: man 31. okt 2016 15:49
Geografisk sted: Viborg området

Re: Olie sensor

Indlæg af CJohansen »

Jeg har det samme problem, og jeg ved Skipper arbejder på noget med den sensor.
A2 3L 2003 sort importbil 181.000 på bagen. Pilot og optimering af Skipper. Lavet om til manuel gear. Større bremser, større tank, skiver i bag, større hjullejer og rigtige trækaksler mm. Nu uden returventil. Er efterhånden ved at være nærmest stabilt kørende.
Brugeravatar
alexey6260
Indlæg: 233
Tilmeldt: man 19. aug 2013 08:30
Geografisk sted: Virksund

Re: Olie sensor

Indlæg af alexey6260 »

har en kamerrat med samme fejl.Tror hvis sætter en modstand istedet den føler det fejl på instrumentbordet kommer aldrig igen.Ja,det funktion bliver glemt,men Lupo har ingen olieniveau sensor-du kan altid tjekke det med oliepind.
2002 A2 chameleon(grøn-brun).bakkamera,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
2002 A2 sølv met. Parkpilot URF7 fra Bosch,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
MPPS,CAN-Commander,KKL Vag Com 409.1,ELM327,Lexia/PP200.
CJohansen
Indlæg: 335
Tilmeldt: man 31. okt 2016 15:49
Geografisk sted: Viborg området

Re: Olie sensor

Indlæg af CJohansen »

Jamen kan du så ikke lige sige hvilken størrelse modstand? Det vil jeg da gerne prøve.
A2 3L 2003 sort importbil 181.000 på bagen. Pilot og optimering af Skipper. Lavet om til manuel gear. Større bremser, større tank, skiver i bag, større hjullejer og rigtige trækaksler mm. Nu uden returventil. Er efterhånden ved at være nærmest stabilt kørende.
audia2
Indlæg: 50
Tilmeldt: søn 28. nov 2010 09:37
Geografisk sted: Djursland

Re: Olie sensor

Indlæg af audia2 »

Tak for svar. Det er jo sikkert muligt med en modstand, men jeg vil gerne have at sensoren stadig er der. Oliepinden på a2'eren er ikke ret god, så det gør absolut ikke noget der er en sensor der holder øje med oliestanden.

Så det var nu mere et ? Om der var nogle der kendte til en billigere sensor?
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: Olie sensor

Indlæg af Skipper »

jeg arbejder pt. på at få fremstillet dem i OE kvalitet, til en fornuftigere pris. Det er stadig på forhandlingsbordet hos producenten, så det kan have lange udsigter, hvis du mangler den nu og her. Der fås pt. ikke noget alternativ til den originale, såfremt du har den sensor som ser sådan her ud.
A2 oliesenson.jpg
A2 oliesenson.jpg (225.9 KiB) Vist 9839 gange
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Olie sensor

Indlæg af doktorfrank »

Ja, den sensor er en pestilens. Jeg er jo mest til udbedring fremfor udskiftning - kan man blive klog på funktionen og derpå også fejlkilden? Jeg har et par stykker liggende, den ene defekt, og Athuh har forsøgt at adskille en (uden at kunne undgå destruktion).
Anyone??
:roll:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
audia2
Indlæg: 50
Tilmeldt: søn 28. nov 2010 09:37
Geografisk sted: Djursland

Re: Olie sensor

Indlæg af audia2 »

Mange tak for svar, må nok hellere bide i det sure æble og bestille en til fuld pris....jeg ved fra tidligere at man ikke skal køre for længe med fejlmeldingen, da den til sidst går i nødprogram
CJohansen
Indlæg: 335
Tilmeldt: man 31. okt 2016 15:49
Geografisk sted: Viborg området

Re: Olie sensor

Indlæg af CJohansen »

Sludder. Jeg har kørt med sådan en defekt sensor i snart 2 år nu. Ren dovnskab, men nødprogran..................Nul putte.
A2 3L 2003 sort importbil 181.000 på bagen. Pilot og optimering af Skipper. Lavet om til manuel gear. Større bremser, større tank, skiver i bag, større hjullejer og rigtige trækaksler mm. Nu uden returventil. Er efterhånden ved at være nærmest stabilt kørende.
audia2
Indlæg: 50
Tilmeldt: søn 28. nov 2010 09:37
Geografisk sted: Djursland

Re: Olie sensor

Indlæg af audia2 »

Så må du være heldig eller også har jeg været uheldig. Det var ihvertfald hvad der skete, først meldte den konsekvent for lidt olie, selvom det var ok, den nulstiller og melder igen efter 100km når man har checket, efter at have gjort det nogle gange gik den til sidst i nødprogram. Da sensoren blev skiftet, ingen problemer.....
Brugeravatar
2a2
Indlæg: 1043
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 21:59
Geografisk sted: bredebro

Re: Olie sensor

Indlæg af 2a2 »

@drfrank: du har læst om de pilfingre hos a2freun.de de hårdnakket påstår de blot knækker i lodningen? Har splittet en ad men kunne ikke verificere at det blot er dette - men føleren ser jo ikke specielt avanceret ud i adskilt stand - så jeg undres lidt over hvor den skulle fejle..
Men ok - med typisk 350.000 km mellem fejlen gider jeg heller ikke bøvle det store med en defekt men skifter sem blot...
Mvh 2a2

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: Olie sensor

Indlæg af Skipper »

Jeg kan tilføje at jeg fandt en leverandør/producent, men aftalen gik i vasken, da producenten pludseligt mente at det så var hans ide og produkt. Der er nogen der aldrig kan få nok :roll:

Der arbejdes på alternativer, men det har længere udsigter.
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
FeBuLu
Indlæg: 73
Tilmeldt: man 26. mar 2018 21:11
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Olie sensor

Indlæg af FeBuLu »

Skipper skrev: tors 27. jul 2017 22:04 Jeg kan tilføje at jeg fandt en leverandør/producent, men aftalen gik i vasken, da producenten pludseligt mente at det så var hans ide og produkt. Der er nogen der aldrig kan få nok :roll:

Der arbejdes på alternativer, men det har længere udsigter.
Hej Skipper.
Lykkes det dig at finde et alternativ?
Prisen i dag er nemlig ikke faldet :shock:
VW Lupo 3l årgang 2000
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Olie sensor

Indlæg af Atjuh 3L »

Når jeg har adskilt og loddet, virker de i god tid fremover.
Sådan fortsættet jeg, indtil en eller anden finder på noget smartere ;)

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
FeBuLu
Indlæg: 73
Tilmeldt: man 26. mar 2018 21:11
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Olie sensor

Indlæg af FeBuLu »

Er der et bestemt sted de går i stykker?

Sendt fra min LE2123 med Tapatalk

VW Lupo 3l årgang 2000
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Olie sensor

Indlæg af Atjuh 3L »

Ja, ser om jeg kan finde billeder senere, men hvis du varmer den op og trækker hylsteret af, så kan du ikke undgå at se de store lodninger.

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
omjomj
Indlæg: 69
Tilmeldt: søn 2. jun 2019 23:04
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Skjern

Re: Olie sensor

Indlæg af omjomj »

Hvis der nødvendigvis må byttes til nyt, så køb sensoren til Audi R8 eller Lamborghini Gallardo (samme motor). Den benytter samme sensor og er billigere. Dog skal man selv bore hullet til oliepinden, men den er markeret, så det er hurtig gjort.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Biler:
Audi A2 3L | 2002 | 275.000 | Sort med karrygult betræk | Fjbt clås | El-ruder | El - spejle | Fuldautomatisk klima | Servostyring
Ford Smax 2.0 TDCI | 2009 | 290.000 | Sølv med sort indtræk | Fjbt clås | El-ruder | El - spejle | Fuldautomatisk klima | Servostyring
scj
Indlæg: 5
Tilmeldt: tors 9. dec 2010 23:02
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Gatten

Re: Olie sensor

Indlæg af scj »

Efter at min Lupo blev stjålet, har jeg nu købt en Audi A2 😁😁.
Den kommer også med fejlalarm som beskrevet i denne tråd.
Jeg har søgt efter en ny sensor, og er faldet over denne på bildeleshop.
Mon der en nogen her, der kan se, om det er den rigtige.
https://www.bildeleshop.dk/alfa-e-parts/18928875
sn76
Indlæg: 134
Tilmeldt: tirs 26. mar 2013 17:40
Geografisk region: Sønderjylland
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Olie sensor

Indlæg af sn76 »

hvilken måleblok i VCD kan man se den aktuelle oliestand?
M.v.h
Søren
6400 Sønderborg
Audi A2 3L årg. indreg. 1. gang 26 Oktober 2001 km 437500
VW Lupo 3L årg. 1999 Sort til reservedele..
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Olie sensor

Indlæg af doktorfrank »

Alene på udseendet er det let at afgøre, at den ikke kan passe på vores A2. Om noget af indholdet evt kan hjælpe os, ved vi tidligst, når nogen har leget med indholdet.
Hvad der imidlertid undrer mig med denne årelange tråd er, at ingen har omtalt, hvad der er mindst lige så interessant som advarslen om for lav oliestand: Muligheden for at køre ved variable serviceterminer. Vælger man oliekvalitet 4, får man "service" meddelelsen, når summen af flere variable tilsiger det - som jeg husker det registreres olietemperatur, sodtal og muligvis noget viskositet (måske fremgår det et eller adet sted i vcds, og måske nogen i vor kreds husker bedre end jeg gør).
For os, der kører mange og lange ture, er der tilstrækkeligt meget at spare til, at udgiften til en ny oliesensor er indenfor rammen: Sidst jeg fik service-meddelelsen på den ene af mine, tjekkede jeg km siden sidste olieskift. Den havde tilbagelagt 36.000 km på mindre end de to års stipulerede interval. Og en test af oliekvaliteten på et stykke køkkenrulle verificerede, at dispergeringsevnen var intakt og at sodmængden var tydelig uden at være katastrofal.
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Besvar