FLE Creep point justering

Forummet hvor der snakkes biler
Besvar
Brugeravatar
olefredrik
Indlæg: 294
Tilmeldt: ons 1. okt 2014 20:49
Geografisk region: Norge
Geografisk sted: 1389 Heggedal

FLE Creep point justering

Indlæg af olefredrik »

Justert clutsj: 1.89V - 3.88V
Grundjusteringen gikk igjennom. (inclusive at løsne hundebenet og stramme igjen)
Etterfølgende Creep point, display 25: (98.6%, 98.6%, 0, 8) Altså ingen creep point justering mulig.

Motor starter kun I N.
Lidt problemer med at gå I revers og når den gjør det, med ett lite 'rykk'.
Den går I D, og noen ganger med ett lite 'rykk'.
Bilen kan kjøre forover og bakover men vil ikke helt 'ta tak' og man må øke turtallet mer enn normalt før den 'griper'

Udslidt clutsj?
Hvorfor starter den kun I N. Pga 98.6% clutsj verdier?
Kan det være noe galt med clutch sylinderen?
Kan for lavt nivå på gearolie innvirke på dette?

Noen bud?
A2 1.2TDI VW T4 2.5TDI
"Det eksisterer næsten alltid et valg der fører deg videre"
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: FLE Creep point justering

Indlæg af Skipper »

Lyder som om den ikke kobler helt ud, hvis jeg forstår dig korrekt.

Hvad siger vcds: 02Auto Trans – 08 meas. Blocks – 025 – felt 2
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
Brugeravatar
olefredrik
Indlæg: 294
Tilmeldt: ons 1. okt 2014 20:49
Geografisk region: Norge
Geografisk sted: 1389 Heggedal

Re: FLE Creep point justering

Indlæg af olefredrik »

02Auto Trans – 08 meas. Blocks – 025 = (98.6%, 98.6%, 0, 8)
A2 1.2TDI VW T4 2.5TDI
"Det eksisterer næsten alltid et valg der fører deg videre"
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: FLE Creep point justering

Indlæg af Skipper »

Så 98,6 i felt 2.

ja så er der jo noget der er fejlet i kobling, føringsrør, udrykkerleje, aktuator.

At den ikke vil koble helt ud får mig til at sige føringsrør, alternativt aktuator.
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
wizeazz
Indlæg: 94
Tilmeldt: søn 3. jan 2016 05:56
Geografisk sted: Holbæk

Re: FLE Creep point justering

Indlæg af wizeazz »

Jeg har lige skiftet kobling på en med samme symptomer.
Forventede at finde en åbenlys fejl, men alt så fint ud da jeg hev kassen af.
Eneste at bemærke var at der ingen tekst eller tal var på koblingen overhovedet.

I med en ny sachs og et skf-leje og så kørte alt som det skulle.
Brugeravatar
olefredrik
Indlæg: 294
Tilmeldt: ons 1. okt 2014 20:49
Geografisk region: Norge
Geografisk sted: 1389 Heggedal

Re: FLE Creep point justering

Indlæg af olefredrik »

Tenker også å ta kassen ud og skifte koblingsplate m.m. Vil gjøre ett siste forsøk med at lufte clutsjen. Hvor tykk skal en koblingsplate være når den er ubrugt?
A2 1.2TDI VW T4 2.5TDI
"Det eksisterer næsten alltid et valg der fører deg videre"
Brugeravatar
olefredrik
Indlæg: 294
Tilmeldt: ons 1. okt 2014 20:49
Geografisk region: Norge
Geografisk sted: 1389 Heggedal

Re: FLE Creep point justering

Indlæg af olefredrik »

Da er all hydraulikolie skiftet og clutsjsylinder luftet. Kulen er ganske ny.
Clutsjspenning 1.86V - 3.88V virker til å være ok.
Ny grundjustering.
Antall creep point justeringer = 0, altså fortsatt ingen mulighed til at justere creep point.

Ingen særlig forskel på virkemåde.

Så da er det ud med girkassen :)
A2 1.2TDI VW T4 2.5TDI
"Det eksisterer næsten alltid et valg der fører deg videre"
Brugeravatar
olefredrik
Indlæg: 294
Tilmeldt: ons 1. okt 2014 20:49
Geografisk region: Norge
Geografisk sted: 1389 Heggedal

Re: FLE Creep point justering

Indlæg af olefredrik »

Så var gearkassen taget ud. :)

Føringshylse ødelagd.
Clutsj udslitt.
Olie I clutsjhuset, virker som det er gearolie eller hydraulikolie. Noen bud om hvor olien kan komme ifra?

Tok af lokket til 5. gir:
Begge tandhjul skadet.
MEGET slør på aksel ved 5. :o (girkassen lavde mekanisk lyd ved motorbrems)

Litt slør på clutsjløfteren der denne er festet til clutsjarmaksling. Er dette normalt? Jeg har det same på 2 gearkasser.

Hvor skaffer man dele til renovering?
A2 1.2TDI VW T4 2.5TDI
"Det eksisterer næsten alltid et valg der fører deg videre"
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: FLE Creep point justering

Indlæg af doktorfrank »

Når der gearolie i koblingshuset, har udgangsakslens knuste leje lavet hul i huset. Det betyder, at gearkassen er hinsides renovering.
Jeg har en renoveret gearkasse, du kan købe.
Der er altid lidt slør i udrykkergaflens montering på strålerne - det betyder ikke noget.
:geek:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Brugeravatar
olefredrik
Indlæg: 294
Tilmeldt: ons 1. okt 2014 20:49
Geografisk region: Norge
Geografisk sted: 1389 Heggedal

Re: FLE Creep point justering

Indlæg af olefredrik »

Bildet av gearkassen: (Synes også det var ulyd og lidt motstand i udløserlageret)
Gir D3 no2.jpg
Gir D3 no2.jpg (94.4 KiB) Vist 5075 gange
A2 1.2TDI VW T4 2.5TDI
"Det eksisterer næsten alltid et valg der fører deg videre"
Besvar