Min første lupo

Forummet hvor der snakkes biler
Besvar
jesper919
Indlæg: 4
Tilmeldt: søn 8. jan 2017 19:25
Geografisk sted: Købennhavn

Min første lupo

Indlæg af jesper919 »

Hej
Jeg skal ud og køøbe min en lupo 3l her snart, så ville høre om der er nogle ting man skal kigge efter ved sådan en bil?
Har fundet modeller med og uden servostyring, men tænker det må være bedst med servo? eller betyder det ikke noget i sådannn en lille bil? :)

Mvh Jesper :)
Jagodrengen
Indlæg: 5
Tilmeldt: ons 28. dec 2016 08:39
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge

Re: Min første lupo

Indlæg af Jagodrengen »

Servo på dem er FEDT når det funger, og noget rigtig skidt når det ikke virker.
Lupo 3L, metallisk blå, 2003, org. El-soltag, El-servo, ESP, ABS, højdejusterbar forsæder, lys grå kabine, armlæn, org. Fælge og undervogn. :P
Lupo 3L, metallisk grå, A/C, højdejusterbare forsæder, elruder, elspejle med varme, servo, lys grå kabine, gevind undervogn, org. fælge,
jesper919
Indlæg: 4
Tilmeldt: søn 8. jan 2017 19:25
Geografisk sted: Købennhavn

Re: Min første lupo

Indlæg af jesper919 »

Jagodrengen skrev:Servo på dem er FEDT når det funger, og noget rigtig skidt når det ikke virker.
Er det noget det ofte går i stykker på dem eller hvordann? :)
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Min første lupo

Indlæg af sussi »

jesper919 skrev:Er det noget det ofte går i stykker på dem eller hvordann? :)
Det ses oftere og oftere, men hvad kan man ellers forvente af en gammel bil ;)
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Min første lupo

Indlæg af sussi »

jesper919 skrev:Hej
Jeg skal ud og køøbe min en lupo 3l her snart, så ville høre om der er nogle ting man skal kigge efter ved sådan en bil?
Har fundet modeller med og uden servostyring, men tænker det må være bedst med servo? eller betyder det ikke noget i sådannn en lille bil? :)
Mvh Jesper :)
Rart med servo, men mange har problemer med de 2 relæer der styrer servoen, og det er et helvede at skifte dem. :(
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Min første lupo

Indlæg af doktorfrank »

Desværre er det ikke altid tilstrækkeligt at skifte relæer. Resten af el-motorinstallationen holder heller ikke evigt - og så vidt jeg er orienteret betyder det udskiftning af ratstamme m.m.
Ombygning til almindelig, servoløs styring kræver nyt styrehus, og så overstiger operationen nok bilens samlede værdi.
Det er ikke for at være lyseslukker! Og jeg læser det indledende spørgsmål i en positiv ånd: Efter min mening er det netop overkill at udstyre sådan en lille, let bil med servo. Hvis man har besvær med at dreje rattet, er det enten fordi man prøver ar gøre det, mens man holder helt stille (og det kan man da let undgå), eller også er det på tide at løse billet i det nærmeste fitness center :oops: :roll:
:geek:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Min første lupo

Indlæg af 383CI »

jesper919 skrev:Hej
Jeg skal ud og køøbe min en lupo 3l her snart, så ville høre om der er nogle ting man skal kigge efter ved sådan en bil?


Mvh Jesper :)
Ja der er rigtigt meget du skal kigge efter. Start med at gennemgå FAQèn og evt. søtte dig lidt ind i hvad det er for en bil du påtnker at købe.

Det er gamle biler, så hvis du ikke har en skid begreb om hviken type luft der skal i dækkene er Lupoèn næppe det rigtige valg.
Mange lader sig forblænde af brandstofforbruget men det udgør kun en brøkdel af udgifterne hvis den ender med at skulle på værksted.

Omvent, når de køre som de skal er de fuldt på højde med mange nye biler i sammenlignelig størrelse.
Jeg vil mene at en velpumpet Lupo3Lèr køre væsentligt bedre end en Up f.eks. og modsat Uppen kan den f.eks. overhale.

For alles skyld linkes her til de hellige skrifter.

viewtopic.php?f=10&t=20
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Min første lupo

Indlæg af doktorfrank »

+1
:ugeek:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Besvar