vedr motor omdrejninger

Forummet hvor der snakkes biler
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: vedr motor omdrejninger

Indlæg af ph. »

Min gamle havde det med at "miste speederforbindelsen" trille farten af, og så bare holde der i tomgang, og være irriterende.
Den byttede så også rundt på lys og mørk i gearindikator...
og den gjorde det fordi den mistede forbindelsen imellem gearstang og kontakt, så den ikke vidste hvilket gear, gearvælger var stillet ved.
gearstang i P stop og start motor og den kunne køre igen... nogen gange resten af dagen, andre gange kun nogle få 100.meter
Men det lyder ikke som om det er dét som er dit problem! ...Du skriver intet om gearindikator ;)
ENM
Indlæg: 11
Tilmeldt: ons 12. okt 2016 07:42
Geografisk sted: sydjylland esbjerg

Re: vedr motor omdrejninger

Indlæg af ENM »

hej igen tror jeg har fundet fejlen, kikkede på det i går og kom til at 3-4 gears skiftegaffel er knækket. mvh enm og tak for hjælpen til alle. ps er der nogle her der har sådan en
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: vedr motor omdrejninger

Indlæg af doktorfrank »

Ja, hvis du selv kan skifte den, kan du "få" en, der er eftersvejst på den side, som fabrikken "glemte" fra mig. Regn med at lejet på udgangsakselen er meget træt - det kan aldrig betale sig at undlade udskiftning; ud over skiftegaflen er dette leje det udpræget svage punkt. Jeg har just idag fået 10 af dem hjem :!: :o
Det er desuden anbefalelsesværdigt at kontrollere lejeforspændingen på udgangsakselen. Erfaringen er at det ofte viser sig at være mere stramt end den halvanden til to tiendedele, som er optimalt.
Det er vist i øvrigt ikke længere nogen stor hemmelighed, at jeg altid har en gennemgået og repareret gearkasse på hylden til salg/bytte.
:geek:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
ENM
Indlæg: 11
Tilmeldt: ons 12. okt 2016 07:42
Geografisk sted: sydjylland esbjerg

Re: vedr motor omdrejninger

Indlæg af ENM »

jeg har købt en ny gaffel og lejesæt så den burde den at kører,og ps jeg er vag mekaniker men har ikke arbejdet meget på lupo men tak til alle her og god jul
CJohansen
Indlæg: 335
Tilmeldt: man 31. okt 2016 15:49
Geografisk sted: Viborg området

Re: vedr motor omdrejninger

Indlæg af CJohansen »

Så husk lige at forstærke gaflen inden du sætter den i ..............
A2 3L 2003 sort importbil 181.000 på bagen. Pilot og optimering af Skipper. Lavet om til manuel gear. Større bremser, større tank, skiver i bag, større hjullejer og rigtige trækaksler mm. Nu uden returventil. Er efterhånden ved at være nærmest stabilt kørende.
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: vedr motor omdrejninger

Indlæg af doktorfrank »

Naah ... de plejer at holde til mere end 100 kkm, før de knækker :roll:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Besvar