vedr motor omdrejninger

Forummet hvor der snakkes biler
ENM
Indlæg: 11
Tilmeldt: ons 12. okt 2016 07:42
Geografisk sted: sydjylland esbjerg

vedr motor omdrejninger

Indlæg af ENM »

jeg håber er herinde der kan hjælpe mig min 3l er begyndt med at miste motor omdrejninger efter få hundrede meter går i kobler ud og vil ikke give gas jeg slukker den og starter den også gør den det samme igen jeg har prøvet at søge herinde i indekset men ikke fundet noget så jeg håber der er nogle gode svar her med venlig enm Esbjerg ps gearet lader til at virke fint og førte gang kom det uden varsel mellem Holstebro og skjern
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: vedr motor omdrejninger

Indlæg af 383CI »

For lidt olie på hydraulikken, defekt trykkugle.

Søg lidt på de to ord, det er første bud.

Forklar gerne lidt mere og pas på med at bruge "talesprog" i skrift. Det er, uden at være på tværs, en smule svært at læse og danne mening når teksten står i en laaaaaaaannnngggggggg, køre.


Men olie på hydraulikken og trykkugle er første bud.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
ENM
Indlæg: 11
Tilmeldt: ons 12. okt 2016 07:42
Geografisk sted: sydjylland esbjerg

Re: vedr motor omdrejninger

Indlæg af ENM »

tak for svaret men syntes til at virke og den skifter jo fint når den kører ps ved godt det var en lang smører mvh enm
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: vedr motor omdrejninger

Indlæg af sussi »

Som 383ci skriver.
Start med sangen, den finder du i FAQ
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: vedr motor omdrejninger

Indlæg af Skipper »

Og det der fiskes efter er et enkelt komma, og et enkelt punktum, i ny og næ. :D

Ellers bliver det godt nok lidt langhåret, at læse.
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: vedr motor omdrejninger

Indlæg af ph. »

Ja Hmmm PH, det er ikke alle der formulerer sig lige godt, men der er ingen grund til at være nedladende over for dem, der har besvær med det, det lader vi brugerne på Bilbasen om :(
Brug fantasien, så er det ikke så svært at forstå meningen ;)
M.v.h. Sussi
Hvori består det nedladende?
Sorry men jeg har ingen idé om der mangler noget tekst, eller der bare er et par ord som kunne være undværet!
Senest rettet af ph. man 12. dec 2016 22:04, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: vedr motor omdrejninger

Indlæg af sussi »

ph. skrev:Hmm... :?:
Ja Hmmm PH, det er ikke alle der formulerer sig lige godt, men der er ingen grund til at være nedladende over for dem, der har besvær med det, det lader vi brugerne på Bilbasen om :(
Brug fantasien, så er det ikke så svært at forstå meningen ;)
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
CJohansen
Indlæg: 335
Tilmeldt: man 31. okt 2016 15:49
Geografisk sted: Viborg området

Re: vedr motor omdrejninger

Indlæg af CJohansen »

Det er nu heller ikke for at være grov eller efter nogen at jeg lige giver besyv med her.
Som PH kunne jeg måske nok have svaret på spørgsmålet, men jeg lod være, for jeg var 99% sikker på at jeg ville have misforstået spørgsmålet.
I øvrigt kan et Hmmmm jo også bare være et udtryk for at PH ikke kan læse :D
A2 3L 2003 sort importbil 181.000 på bagen. Pilot og optimering af Skipper. Lavet om til manuel gear. Større bremser, større tank, skiver i bag, større hjullejer og rigtige trækaksler mm. Nu uden returventil. Er efterhånden ved at være nærmest stabilt kørende.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: vedr motor omdrejninger

Indlæg af 383CI »

Jeg håber bestemt ikke det var mit indlæg der betragtes som nedgørende.
Det er bestemt ikke meningen, tvært imod var det jo en hjælp så det bliver nemmere at se "den røde tråd" i probemet.
Det er, trods alt, de færreste probematikker der ikke er prøvet før.

Jeg tænker stadigt det er fordi der mangler tryk på skifteren af den ene eller anden grund.
Gearet kan fint skifte alligevel, men det er netop det der sker hvis den mangler.
Den bliver "bange" og kobler ud.

Når du så stopper bilen kan den nå at bygge tryk op igen og du kan køre videre.

Alternativt kan det være 5. gear der er ude af justering og dermed "falder ud" men gå efter hydraulikken og trykuglen først.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: vedr motor omdrejninger

Indlæg af sussi »

Det var ikke til dig 383, og jeg personligt elsker også kommaer ;)
Og præcis som du skriver, den kobler ud ved manglende olie, efter stop og genstart kører den igen, måske 1km. måske 10km. eller mere.
Been there done that :geek:
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: vedr motor omdrejninger

Indlæg af 383CI »

sussi skrev:Det var ikke til dig 383, og jeg personligt elsker også kommaer ;)

Been there done that :geek:
Sussi
*G* selvom jeg er søn af en lære(inde) har jeg sgu aldrig knækket den med komma, men det er dog sjældent jeg når op på 5 linjer udne kommer og .......

Det var godt den ikke er/var til mig. Jeg skulle også mene at når/hvis jeg vil fornærme og nedgøre kan jeg gøre det så tydeligt der ikke er tvivl ;)

Som jeg skriver, og her taler jeg formentligt for manle 3L`kørere der har kørt noget tid og været her ligeså, det er de færreste problemer der ikke er prøvet før og jeg har bestemt også haft både for lidt olie på og kedelig trykkugler.

Til opretter: Efterfyld olie først og syng evt. bagefter. Du finder grundige vejliedninger til det hele i FAQèn og vigtigst af alt.
En ting af gangen, det vigtigste først. ( det her tilfælde: Det rigtige olie på hydraulikken)
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: vedr motor omdrejninger

Indlæg af sussi »

Nu vi alligevel er kommet OT, og spørgsmålet er besvaret, kan jeg ikke dy mig. :lol: :lol:
Har du aldrig lært den med krydser og boller, efter den gamle retskrivning (kommaet her er et pausekomma). :geek:
Ps. Det kan godt være, at jeg har byttet om på x og O.

"selvom jeg er søn af en lære(inde) har jeg sgu aldrig knækket den med komma, men det er dog sjældent jeg når op på 5 linjer uden kommaer"
komma.jpg
komma.jpg (18.3 KiB) Vist 9074 gange
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: vedr motor omdrejninger

Indlæg af Atjuh 3L »

:lol: :lol: :lol:

Jeg ser to hanbavianer der står og slår sig for brystet, og den tredje lille bavian lister hen og nupper bananen ;)


Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
CJohansen
Indlæg: 335
Tilmeldt: man 31. okt 2016 15:49
Geografisk sted: Viborg området

Re: vedr motor omdrejninger

Indlæg af CJohansen »

:D

OG komma efter 5 linier, ville min gamle hugorm af en dansklærer sige............... :lol:


OG så er der vist endnu flere Hmmm'er, der skal deles ud nu............................ :oops:
A2 3L 2003 sort importbil 181.000 på bagen. Pilot og optimering af Skipper. Lavet om til manuel gear. Større bremser, større tank, skiver i bag, større hjullejer og rigtige trækaksler mm. Nu uden returventil. Er efterhånden ved at være nærmest stabilt kørende.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: vedr motor omdrejninger

Indlæg af 383CI »

sussi skrev:Nu vi alligevel er kommet OT, og spørgsmålet er besvaret, kan jeg ikke dy mig. :lol: :lol:
Har du aldrig lært den med krydser og boller, efter den gamle retskrivning (kommaet her er et pausekomma). :geek:
Ps. Det kan godt være, at jeg har byttet om på x og O.

"selvom jeg er søn af en lære(inde) har jeg sgu aldrig knækket den med komma, men det er dog sjældent jeg når op på 5 linjer uden kommaer"
komma.jpg

Damn, der breder sig en løssluppen julestemning når selv admin går way off topic :)

Jeg erindre der var noget med kryds og bolle, så er den vist ikke længere. TjøøHø

Iøvrigt er der jo kæmpe forskel på at grine AF og MED hinanden og heldigtvist er der jo ikke tale om det første her og vi kan jo lige så godt grine mens vi holder de gamle biler kørende.

Opretter: Fik/får du tjekket det olie?
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
ENM
Indlæg: 11
Tilmeldt: ons 12. okt 2016 07:42
Geografisk sted: sydjylland esbjerg

Re: vedr motor omdrejninger

Indlæg af ENM »

hej igen herinde, jeg føler mig ikke nedgjort. og det kan godt være punktum og kommaer ikke står hvor de skal , men bortset fra det så er det faktisk flere gear den kobler ud i og går så i tomgang, og speederen virker så ikke. før jeg genstarter mvh enm Esbjerg , og ps mar tjekket olie og når jeg løsner trykkuglen løber olien tilbage i beholderen. hmm og lad og holde jule freden ihu og tak til alle herinde og glædelig jul
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: vedr motor omdrejninger

Indlæg af sussi »

ENM skrev:når jeg løsner trykkuglen løber olien tilbage i beholderen.
Og så skal beholderen være helt fuld, er den det, ville jeg nok prøve med en ny trykkugle.
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: vedr motor omdrejninger

Indlæg af 383CI »

Hej igen

Olien skal/vil løbe tilbage i beholderen når kuglen løsnes. Ellers er der alt for lidt på eller noget andet helt galt.
Når det så er sagt skal der jo løbe NOK olie tibage i beholderen. Du kan (forhåbentligt) se standen gennem skue hullet, ellers er der i hvert fald også for lidt på.
Personligt plejer jeg bare at fylde op til "næsten" låget når den lige skal have en sjus.
Der er ikke skide meget olie på så selv 1/2dl er en meget stor prcentdel der forsvinder, og det kan ikke undgåes på de gamle biler der er lidt spil.


Trykkuglen er en anden fejlmulighed, den kan du få en ide om ed at skrue den helt af. Så må den ikke "skvulpe" når du ryster med den, ej heller må den "veje forkert"/ for meget. Ingen af disse test er dog skudsikre men sammen med alderen giver de et indtryk om standen på kuglen.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: vedr motor omdrejninger

Indlæg af doktorfrank »

Nu er denne meeeget underholdende tråd blevet så lang, at jeg næsten totalt har mistet grebet - både om problemet og om de mulige forklaringer.
Og jeg mener at huske, at min A2 på et tidspunkt opgav alt, uanset hvilket gear osv., og krævede genstart for at komme videre. Det var (viste det sig ved hjælp af VCDS :oops: (skal der så osse komma efter :oops: ?) bare fordi møbassen på koblingskablet havde løsnet sig (hvem havde glemt at spænde kontramøbassen?) så koblingsværdien var nået på i hvert fald mindre end 1 volt. :cry:
Billig reparation, omend det først blev rigtig godt (her er et komma vist lovpligtigt, uanset kommaregel 1, 2 eller 3) ,, (bare for at være sikker) med en renoveret koblingsaktuator.
Hvad er VCDS udlæsningen for koblingsværdien??
Hvis jeg har overset, at det allerede er debatteret, undskylder jeg - og går i baren.
:geek:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: vedr motor omdrejninger

Indlæg af sussi »

doktorfrank skrev:jeg mener at huske, at min A2 på et tidspunkt opgav alt, uanset hvilket gear osv., og krævede genstart for at komme videre, bare fordi møbassen på koblingskablet havde løsnet sig, så koblingsværdien var nået på i hvert fald mindre end 1 volt. :cry:
Hvad er VCDS udlæsningen for koblingsværdien?? :geek:
Som der er opfordret til tidligere "Syng sangen" :geek:
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Besvar