Nye Beboerlicenser i Kbh - Lupo 3L går under A++

Forummet hvor der snakkes biler
Besvar
Brugeravatar
kumse
Indlæg: 150
Tilmeldt: ons 22. maj 2013 21:55
Geografisk sted: København

Nye Beboerlicenser i Kbh - Lupo 3L går under A++

Indlæg af kumse »

Hej Derude

Så netop at der er annonceret nyt Parkerings beboerlicenssystem baseret på Energiklasse. Før i tiden kostede P licensen 730kr for alle. Lupo går ind under klassen A++, og koster derfor 100kr/år (samme som el og brintbiler). Herunder ligner det også Up og andre småbiler går som A+.
Det er pudsigt at tænke på at den første model kom for 16 år siden, og den fortsat hører til i den høje ende af skalaen ;)


http://www.kk.dk/artikel/bilens-miljoeb ... oer-prisen


.... Når ja, så er min cabriolet så lige blevet straffet med en afgift på 1150kr, men samlet set sparer jeg et par hundrede takket være Lupoen :D
/Thomas

Fuhrpark: Lupo 3L 2005
Andreas1972
Indlæg: 163
Tilmeldt: søn 6. dec 2015 17:44
Geografisk sted: nørager

Re: Nye Beboerlicenser i Kbh - Lupo 3L går under A++

Indlæg af Andreas1972 »

lækkert for jer på øèn :)
Men fedt at være en bonderøv der bor ude på heden hvor hverken moms eller det der med p afgifter helt er slået igennem endnu :lol:
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Nye Beboerlicenser i Kbh - Lupo 3L går under A++

Indlæg af 383CI »

Hmm, i disse miljøtider burde den vende omvent.

Så det er de biler der suger mest fuel der er billigst at parkere så der ville blive brugt mindst muligt brandsstof på transporten.

Men sådan hænger verden så ikke sammen, der er meget jeg ikke forstår.

Iøvrigt var der noget med den partikelfilter afgift vi fik stoppet i udstødningen skulle finanseiere afgiftsfritagelsen for elbiler.
Nu er der så kommet afgift på dem, elbiler altså, men på min sidst opkrævning var der stadig gebyr for manglende partikkelfilter.
Det er fandeme godt min ERG ventil er desktiveret så jeg får lidt for de penge!
Iøvrigt tror jeg ikke det fjerneste på det er meningen vi skulle bruge mindre brandstof. Det er der alt for mange penge i afgifter til staten har råd til, dem med turban ville miste alt for mange indtæget osv. osv.
Trafikken sander allerede vildt til, det ville ikke blive bedre hvis det koste bare det halve i brandstof.

Overstående er skrevet med et ironisk glimt i øjet men jeg er aktisk kold over hvad der kommer ud af udstødningen så længe MolsLinje slæber et gult spor efter sig hele vejen uf af Århus bugten, så længe DSB`s godstog sender sort røg op i store skyer, så længe EU`s miljøministre flyver i privatjet til klimatopmøder osv. osv.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Nye Beboerlicenser i Kbh - Lupo 3L går under A++

Indlæg af doktorfrank »

Oh hellige enfold. Det er åbenbart heller ikke slået igennem i de forskellige afkroge (!), at vi nu definitivt lever i den postfaktuelle tidsalder, hvor gode argumenter og veldokumenterede beregninger bare er yderligere en pind til vores egen ligkiste - frustration er som bekendt en hyppig dødsårsag.
IMHO er det tilsigtet: Jo før vi med de besværlige standpunkter og de seriøse indlæg går i graven, jo før slipper magthaverne af med besværlighederne og kan gøre det fedt for sig selv. :oops:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Besvar