Havde en Lupo på gulvet i dag

Forummet hvor der snakkes biler
Besvar
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Havde en Lupo på gulvet i dag

Indlæg af Andreasf »

...faktisk to.

Den første fik jeg renset stopspjældet op på og fundet fejl på en ABS-sensor/ABS-krans.

Den anden var noget værre.
Den primære lidelse var "går ud når det er koldt" og jeg tænker straks returventil eller O-ringe ved dyser.

Bilen, en nydelig 02'er i sølvgrå, trillede ind på gulvet i vores hal.
En computer blev sat på og der var lidt periodiske fejl på noget hydraulik, som jeg fjernede og det var så det.
Bedre end forventet!

Jeg hev returventilen op af et brændsstoffilter jeg skyder til at have kørt ... nok 70kkm+.
Begge pakninger var (hårdt!) medtagede, så jeg har pakket ventilen om og bilen er sendt til koldere egne for at se om problemet kommer igen i morgen, hvor jeg som næste træk vil bypasse returventilen.

Bilen kan desuden kun starte i N. Det lugter lidt af koblingsaktuator, hvilket jeg har gjort opmærksom på nok skal tilses snart.
Starteren vræler.

Til min store overraskelse var der ikke slør i pinden på gangstelleren - og justering af kobling og grundjustering gjorde underværker, dog ikke nok til den kan starte i stop, men den kører sgu ret godt.

Under prøveturen (hvor jeg skød temmelig godt til den) var der en lydkulisse jeg måtte tilse.
Det viste sig at bundskjoldet var "fastgjort" med et par selvskærende skruer direkte ind i vangerne og hang og blafrede bagtil! Jamen for pokker altså en dårlig idé.
Dåsen for enden af gearkassen er meget tæret og olieservice var en by langt, langt væk.

Da jeg alligevel skulle have bundskjoldet fastgjort var det oplagt at afmontere det - og så tilbød jeg olieskift for prisen på materialerne, hvilket blev gjort.

Alt i alt en Lupo jeg har noget mere tillid til nu - og en ejer der forhåbelig også genvinder lidt tillid til bilen.
Nu ser vi om den ka' køre i morgen tidlig eller hvad der sker :-)

...nej, jeg er ikke den nye Steffen, men jeg hjælper gerne folk i nød.
Lige i det her tilfælde er der dog en forhandler der sku' skamme sig noget så grundigt.
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Besvar