Webasto driller
Webasto driller
Hej alle I kloge hoveder
Jeg har lige monteret et ældre Webasto Thermo Top T. Men det driller mig lidt, så jeg håber der er nogen der kan komme med et forslag til en løsning.
Hvis Lupoen er kold forsøger fyret at starte, men der kommer ikke flamme og fyret lukker ned.
Hvis jeg starter fyret lige efter jeg har været ude at køre, så starter fyret uden problemer.
Er der nogen der har et godt forslag.
Jeg har lige monteret et ældre Webasto Thermo Top T. Men det driller mig lidt, så jeg håber der er nogen der kan komme med et forslag til en løsning.
Hvis Lupoen er kold forsøger fyret at starte, men der kommer ikke flamme og fyret lukker ned.
Hvis jeg starter fyret lige efter jeg har været ude at køre, så starter fyret uden problemer.
Er der nogen der har et godt forslag.
VH
Morten Bo
Lupo 1,2 TDI 3L - 2000 / Audi A6 3,0 TDI Quattro - 2006 / VCDS - sidste opdatering
Morten Bo
Lupo 1,2 TDI 3L - 2000 / Audi A6 3,0 TDI Quattro - 2006 / VCDS - sidste opdatering
- Atjuh 3L
- Indlæg: 1739
- Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
Re: Webasto driller
Mangel på brændstof?
Mvh,
Atjuh 3L.
Mvh,
Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Re: Webasto driller
Thermo Top T er den version der som har eget brændstof kammer som fyldes når bilen er i gang. Og når der er brændstof til at køre en halv time lige efter lupoen har kørt, kan jeg ikke se hvorfor fyret ikke skulle kunne køre når bilen er kold.Atjuh 3L skrev:Mangel på brændstof?
Mvh,
Atjuh 3L.
Da fyrets til- og retur slanger går ca. 30 cm lodret inden de bøjer til vandret og der ikke er nogen våd plet under fyret når det har stået stille har jeg svært ved at forestille mig at brændstoffet løber fra fyret.
Men det skal da tests.
VH
Morten Bo
Lupo 1,2 TDI 3L - 2000 / Audi A6 3,0 TDI Quattro - 2006 / VCDS - sidste opdatering
Morten Bo
Lupo 1,2 TDI 3L - 2000 / Audi A6 3,0 TDI Quattro - 2006 / VCDS - sidste opdatering
Re: Webasto driller
Ved du hvad spændingen skal være under belastning?HamSjelv skrev:Halvdårligt startbatteri der gør at fyret luker med på underspænding?
Jeg måler 12,3 uden belastning og 11,9 med belastning. Belastning=fyret køre opstart.
VH
Morten Bo
Lupo 1,2 TDI 3L - 2000 / Audi A6 3,0 TDI Quattro - 2006 / VCDS - sidste opdatering
Morten Bo
Lupo 1,2 TDI 3L - 2000 / Audi A6 3,0 TDI Quattro - 2006 / VCDS - sidste opdatering
Re: Webasto driller
Fra installationsmanualen, side 26:MBN skrev:Ved du hvad spændingen skal være under belastning?
Shut-Down Due to Undervoltage or Overvoltage
In the case of an undervoltage of 9,8 +- 0.3 V (measured at
cable harness input) occurring over a period of 20 second-
s, the unit will be shut down and an after-run period of 120
seconds will follow.
Re: Webasto driller
Der er et stykke fra 11,9 V til 9,8 V, men jeg kan låne startbatteriet fra min fars båd næste weekend, så må jeg se hvad jeg så kan måle.HamSjelv skrev:Fra installationsmanualen, side 26:MBN skrev:Ved du hvad spændingen skal være under belastning?
Shut-Down Due to Undervoltage or Overvoltage
In the case of an undervoltage of 9,8 +- 0.3 V (measured at
cable harness input) occurring over a period of 20 second-
s, the unit will be shut down and an after-run period of 120
seconds will follow.
Hvis der er andre forslag må I gerne komme med dem.
VH
Morten Bo
Lupo 1,2 TDI 3L - 2000 / Audi A6 3,0 TDI Quattro - 2006 / VCDS - sidste opdatering
Morten Bo
Lupo 1,2 TDI 3L - 2000 / Audi A6 3,0 TDI Quattro - 2006 / VCDS - sidste opdatering
-
- Indlæg: 163
- Tilmeldt: søn 6. dec 2015 17:44
- Geografisk sted: nørager
Re: Webasto driller
Det er ikke et vildskud, inden jeg satte fyret i bilen ville jeg tjekke om fyret virkede og der havde jeg problemer med at min opstilling ville suge luft og fyret satte ud.Andreas1972 skrev:et vildskud luft i køle system
Men da fyret er laveste punkt og både brændstof- og vandslanger går lodret op og bøjer først af under forlygten, netop for at undgå luft ophobning i systemerne.
------
Det der driller mig i dette problem er at fyret starter hver gang når bilen lige har kørt og aldrig når bilen har stået mere end en halv time.
PT tror jeg mest det er mit batteri der ikke kan klare det, men det kan jeg føret teste i weekenden.
VH
Morten Bo
Lupo 1,2 TDI 3L - 2000 / Audi A6 3,0 TDI Quattro - 2006 / VCDS - sidste opdatering
Morten Bo
Lupo 1,2 TDI 3L - 2000 / Audi A6 3,0 TDI Quattro - 2006 / VCDS - sidste opdatering
Re: Webasto driller
Lige lidt opdateringer.
Jeg har nu prøvet at starte fyret med lader på mit batteri og med nyt batteri og ingen af delene har hjulpet.
Så nu må jeg i gang med anden fejlfinding.
Fortsættelse følger.
Jeg har nu prøvet at starte fyret med lader på mit batteri og med nyt batteri og ingen af delene har hjulpet.
Så nu må jeg i gang med anden fejlfinding.
Fortsættelse følger.
VH
Morten Bo
Lupo 1,2 TDI 3L - 2000 / Audi A6 3,0 TDI Quattro - 2006 / VCDS - sidste opdatering
Morten Bo
Lupo 1,2 TDI 3L - 2000 / Audi A6 3,0 TDI Quattro - 2006 / VCDS - sidste opdatering
- Atjuh 3L
- Indlæg: 1739
- Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
Re: Webasto driller
Prøv at trykføde indgangslinien med brændstof, evt. med kanyle eller lign.
Skulle det utænkelige ske - at jeg tager fejl - så er den fejlkilde udelukket.
Kender det fyr du taler om, og problemet kan være at der ikke er monteret ekstra brændstofpumpe.
Mvh,
Atjuh 3L.
Skulle det utænkelige ske - at jeg tager fejl - så er den fejlkilde udelukket.
Kender det fyr du taler om, og problemet kan være at der ikke er monteret ekstra brændstofpumpe.
Mvh,
Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
-
- Indlæg: 163
- Tilmeldt: søn 6. dec 2015 17:44
- Geografisk sted: nørager
Re: Webasto driller
hvis brændstof er problemet kunne du evt montere en kontra ventil eller som vyffe skriver en pumpe
-
- Indlæg: 163
- Tilmeldt: søn 6. dec 2015 17:44
- Geografisk sted: nørager
Re: Webasto driller
kom til at tænke på om der sidder en retur slange på fyret ( Kender ikke den type fyr ) men hvis der gør kunne den jo være defekt ,hvis der kun er en fremløbs slange kunne det godt blive et problem at montere en pumpe med mindre denne stopper ved et givent tryk ????
Lad os få en status ?
Lad os få en status ?
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: Webasto driller
Hvis bilen er kold, fyret ikke vil starte.... Hvor længe skal motoren så ha været igang før fyret vil starte?
Lægger den nogen fejlkoder? ....Tester på
Lægger den nogen fejlkoder? ....Tester på
Re: Webasto driller
Hej alle
Tak alle henvendelser.
Tester - Kan VCDS'en bruges, eller skal der en anden til. Jeg har forsøgt at nulstille fyret for fejl jævnfør manualen, uden resultat.
Retur - Ja fyret er med retursystem. Fyrets indløb kobles på motorens retur og fyrets retur kobles på filteret.
Tid hvor længe motoren skal køre - Jeg har oplevet alt fra 2 min. til 20 min.
Jeg kommer løbende med opdateringer.
Tak alle henvendelser.
Tester - Kan VCDS'en bruges, eller skal der en anden til. Jeg har forsøgt at nulstille fyret for fejl jævnfør manualen, uden resultat.
Retur - Ja fyret er med retursystem. Fyrets indløb kobles på motorens retur og fyrets retur kobles på filteret.
Tid hvor længe motoren skal køre - Jeg har oplevet alt fra 2 min. til 20 min.
Jeg kommer løbende med opdateringer.
VH
Morten Bo
Lupo 1,2 TDI 3L - 2000 / Audi A6 3,0 TDI Quattro - 2006 / VCDS - sidste opdatering
Morten Bo
Lupo 1,2 TDI 3L - 2000 / Audi A6 3,0 TDI Quattro - 2006 / VCDS - sidste opdatering
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Webasto driller
Prøv med en Webasto tester, jeg ved at Steffen har en, men han er jo desværre "på orlov" så find et værksted, der er i besiddelse af sådan en.
Da jeg havde problemer med mit, fandt jeg en på Sjælland, han testede det gratis (det tager kun 5 minutter).
Sussi
Da jeg havde problemer med mit, fandt jeg en på Sjælland, han testede det gratis (det tager kun 5 minutter).
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.