Skift af hydrolic slanger.

Forummet hvor der snakkes biler
Besvar
Brugeravatar
janp
Indlæg: 64
Tilmeldt: man 18. jul 2016 15:53
Geografisk sted: Komdrup ved Aalborg

Skift af hydrolic slanger.

Indlæg af janp »

Hej alle sammen.

Jeg har problemet med, at der siver noget hyldrolig olie ud under pumpen, så jeg vil skifte slanger og o-ringe. Jeg har fundet ud af hvordan jeg afmontere slanger og monter dem igen. Men når jeg monter de nye slanger, skal man så ikke på en måde lukke luften ud af dem, så der ikke komme luft i systemet?

Jan.
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Skift af hydrolic slanger.

Indlæg af Vyffe »

Du kan udlufte systemet ved at åbne udluftningsskruen på koblingscylinderen.

Sendt fra min LG-D955 med Tapatalk
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Brugeravatar
janp
Indlæg: 64
Tilmeldt: man 18. jul 2016 15:53
Geografisk sted: Komdrup ved Aalborg

Re: Skift af hydrolic slanger.

Indlæg af janp »

Jeg siger mange tak for hjælpen :-)
Brugeravatar
janp
Indlæg: 64
Tilmeldt: man 18. jul 2016 15:53
Geografisk sted: Komdrup ved Aalborg

Re: Skift af hydrolic slanger.

Indlæg af janp »

Desvære, da jeg skruede på udluftningskrugen var den så rusten, at skrugen blev helt rund, så jeg ikke kunde løsne den.

Kan man købe en nu skrue uden at skulle købe en helt ny koblingscylinder.
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Skift af hydrolic slanger.

Indlæg af doktorfrank »

Du kan få en brugt af mig ... men det kræver jo stadig, at du får den gamle ud. Prøv fx at rense den med fortynder el. lign. og støb en unbrakonøgle fast med fx Araldit.
;)
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Skift af hydrolic slanger.

Indlæg af Qaxius »

Hvorfor skifte slangerne?
Skift o-ringene.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Brugeravatar
janp
Indlæg: 64
Tilmeldt: man 18. jul 2016 15:53
Geografisk sted: Komdrup ved Aalborg

Re: Skift af hydrolic slanger.

Indlæg af janp »

Qaxius skrev:Hvorfor skifte slangerne?
Skift o-ringene.
Jeg fandt også ud af, at det slet ikke var nødvendig med nye slanger, så jeg købte 6 o-ringe.
Brugeravatar
janp
Indlæg: 64
Tilmeldt: man 18. jul 2016 15:53
Geografisk sted: Komdrup ved Aalborg

Re: Skift af hydrolic slanger.

Indlæg af janp »

doktorfrank skrev:Du kan få en brugt af mig ... men det kræver jo stadig, at du får den gamle ud. Prøv fx at rense den med fortynder el. lign. og støb en unbrakonøgle fast med fx Araldit.
;)
De er en god ide, jeg vil prøve at støbe en umbrakonøgle fast med Araldit.
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Skift af hydrolic slanger.

Indlæg af Qaxius »

Det virker næppe med araldit.
Du skal hellere tage hele koblingscylinderen af og splitte den ad og rense den grundigt.
Den er nederst i systemet, så den er propfyldt med snavs, som bundfælder sig i den.

Når den er ude, så kan du komme til med en tang, eller du kan banke en passende torx ned i den.

Bemærk at det blot er en M8 bolt, som er spidset lidt til.
Du kan med fordel lave en selv, så du får unbraco 6mm istedet for unbraco 5mm.
Gevindet på den originale skrue er også for kort, så du får nemt revet rynkerne ud af koblingscylinderen, da det jo kun er plastik.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Brugeravatar
janp
Indlæg: 64
Tilmeldt: man 18. jul 2016 15:53
Geografisk sted: Komdrup ved Aalborg

Re: Skift af hydrolic slanger.

Indlæg af janp »

Qaxius skrev:Det virker næppe med araldit.
Du skal hellere tage hele koblingscylinderen af og splitte den ad og rense den grundigt.
Den er nederst i systemet, så den er propfyldt med snavs, som bundfælder sig i den.

Når den er ude, så kan du komme til med en tang, eller du kan banke en passende torx ned i den.

Bemærk at det blot er en M8 bolt, som er spidset lidt til.
Du kan med fordel lave en selv, så du får unbraco 6mm istedet for unbraco 5mm.
Gevindet på den originale skrue er også for kort, så du får nemt revet rynkerne ud af koblingscylinderen, da det jo kun er plastik.
Koblings cylinderen ser også meget beskidt ud, så den kan godt trænge til at komme af og blive ren gjort.
Besvar