EGR OFF ?

Forummet hvor der snakkes biler
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: EGR OFF ?

Indlæg af 383CI »

Ja af med den tynde slange der går hen til ventilen. Tynd som i ikke en cm tyk.
En bolt I og tape. Ingen grund til at gøre det sværere end det er!

Sådan deaktiverede jeg min Lupo1 og kørte flere 100k km. med det, helt uden den gik hårdere eller andre bemærkelsesværdige ting.

Ud over bilen/motoren gik bedre.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: EGR OFF ?

Indlæg af Skipper »

Jamen så er det jo derfor der altid ligger døde dyr på vejen nordpå :lol:
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: EGR OFF ?

Indlæg af Skipper »

Det er denne slange
Vedhæftede filer
EGR.jpg
EGR.jpg (89.39 KiB) Vist 7299 gange
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: EGR OFF ?

Indlæg af 383CI »

Shipper skrev:Jamen så er det jo derfor der altid ligger døde dyr på vejen nordpå :lol:

Ohh, Yes selvfølgeligt.
Nu har jeg jo ramt en del, lige fra hunde, katte, grævlinge, rådyr osv. til krondyr, men dem jeg så ikke rammer får jeg, heldigtvist, med osen fra de miljøsvinende godt 1900cmm uden virksom ERG.

Der er ikke en skovsnegl der rør på sig når jeg har været forbi!

(Omskrivning af Ole Thestrup, Blinkende lygter)


Og ja, af med den slange på billedet, prop dne af og vupti. Fuglene falder ned, sværere er det ikke. Lupo1 blev synet uden slange før den blev pumpet, og iøvrigt også efter, men der var ventilen sikkert mappet ud.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Hangaard
Indlæg: 74
Tilmeldt: lør 26. mar 2016 11:35
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Kibæk

Re: EGR OFF ?

Indlæg af Hangaard »

Min EGR ser sådan her ud har pillet den slange af ved den røde pil, blev bare lidt forvirret da der sidder en mindre slange bag på den vakuum dåse ved den sorte pil som styre det spjæld som man kan se og vidste ikke om den også skulle af.
Jeg får ingen motor alarm ved at pille den ved den røde pil.
Vedhæftede filer
EGR Audi A2.jpg
EGR Audi A2.jpg (40.61 KiB) Vist 7289 gange
Audi A2 1.2TDI (61Hk) - fartpilot & Chip 90Hk (rekord 36,4Km/L)
Audi S8 4.2 Quattro (Rekord 8,9Km/L )
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: EGR OFF ?

Indlæg af Skipper »

Super, så får vi se om lampen kommer lidt senere. For mig kom den først et par dage senere da jeg gjorde forsøget på en 2004. Og slangen til spjældet lader du bare være på. Den gør intet fra eller til, når den anden er koblet fra ;-)
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: EGR OFF ?

Indlæg af 383CI »

Men prop lige slangen af så den ikke trækker "falsk luft" og forvirre vakkumsystemet.

Det "ingenluft" system er grundlæggende noget pis, at styre med ingenting med en masse udenom kan give rod.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Svendsen
Indlæg: 15
Tilmeldt: ons 29. mar 2017 11:59
Geografisk sted: Morud

Re: EGR OFF ?

Indlæg af Svendsen »

Får man noget ud af at sætte et rør på i forhold til at lade erg ventilen side med vakuum slangen blændet af?

http://m.ebay.co.uk/itm/EGR-Delete-Pipe ... iid%253A18
CJohansen
Indlæg: 335
Tilmeldt: man 31. okt 2016 15:49
Geografisk sted: Viborg området

Re: EGR OFF ?

Indlæg af CJohansen »

Tja, der er mulighed for at lidt olie bliver presset ud i samlinger osv, og det slipper du nok for ved at bruge egr delete røret, men pas nu på du ikke også fjerner klappen!
A2 3L 2003 sort importbil 181.000 på bagen. Pilot og optimering af Skipper. Lavet om til manuel gear. Større bremser, større tank, skiver i bag, større hjullejer og rigtige trækaksler mm. Nu uden returventil. Er efterhånden ved at være nærmest stabilt kørende.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: EGR OFF ?

Indlæg af sussi »

Svendsen skrev:Får man noget ud af at sætte et rør på i forhold til at lade erg ventilen side med vakuum slangen blændet af?

http://m.ebay.co.uk/itm/EGR-Delete-Pipe ... iid%253A18
Listings that have ended 90 or more days ago won't be available for viewing.

https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from ... t&_sacat=0
Spild af penge, efter min menig ;)
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: EGR OFF ?

Indlæg af Skipper »

Det kommer helt an på i hvilken sammenhæng man vil bruge den. På en standard motor, evt chippet eller optimeret, er jeg helt enig med Sussi, med mindre du har lidt oliedrypperi du gerne vil af med. Går tankerne derimod på at der skal tunes i vildskab, så giver det ganske god mening at fjerne enhver restriktion.
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: EGR OFF ?

Indlæg af sussi »

Skipper skrev:Går tankerne derimod på at der skal tunes i vildskab, så giver det ganske god mening at fjerne enhver restriktion.
Nu er det jo 3L, dette forum handler om, det med vildskab på en 3l kommer man nok ikke langt med, uden hele bilen splittes ad :D :D
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Besvar