Tips/hjælp ved evt. køb af Lupo/Audi 1.2 TDI

Forummet hvor der snakkes biler
evalonxyz
Indlæg: 19
Tilmeldt: lør 27. feb 2016 15:28
Geografisk sted: Aarhus - generelt Jylland

Tips/hjælp ved evt. køb af Lupo/Audi 1.2 TDI

Indlæg af evalonxyz »

Hej Lupo 3L klub forum.

Jeg overvejer at købe enten en Lupo 3L eller en Audi A2 1.2 TDI og vil være taknemmelig for råd og vejledning om lidt forskelligt i den forbindelse.

F.eks. gerne om:

- hvilke årgange/modeltyper der måske er kendt som de "bedste"/mest pålidelige. VW vs. Audi fordele?

- om der er nogle forhandlere i har kendskab til ofte har gode/velholdte biler til salg - helst m. garanti (også gerne i Tyskland).

- evt. importudfordringer ved at købe en bil i Tyskland som indregistreres i Danmark. Hvad er den typiske registreringsafgift (hvis der kan siges noget om dét)?

- er der en oversigt eller lign. et sted hvor det kan ses, hvad en rimelig pris for en bil er - årgang & kilometertal taget i betragtning?

- hvad det er vigtigt at være opmærksom på ved et evt. køb af en specifik bil (jeg har f.eks. hørt, at gearkassen kan være problematisk)? Kilometertal? Andet? Typisk dyre reparationer på ?? km tal ...

- og generelt meget gerne tips/forslag som i har erfaring med er hensigtsmæssige i forbindelse med et evt. køb af netop disse biler ... Jeg søger en pålidelig bil som jeg ikke skal bruge tid eller penge på at reparere.

- & apropos evt. reparation ved udlandskørsel: Nogle her, der har erfaring med om både lupo'en og audien enkelt og prisrimeligt repareres i Europa?

- Hvis muligt kan jeg også henad vejen være interesseret i at få kontakt til én her som har et godt praktisk kendskab til disse biler og f.eks. kan være vejleder ved vurdering af en eller to biler som reelle købsmuligheder (gerne noget jeg betaler for).

- Og så et nok lidt specielt spørgsmål: Jeg erindrer at have set en Lupo 3L med anhængertræk her i Danmark for et par år siden - ved i om det kan have været et "fata morgana" eller det faktisk er muligt at få monteret et let anhængertræk på en Lupo 3L - evt. på en A2 1.2. TDi?

Jeg er klar over, at det er flere spørgsmål, men vil være taknemmelig for den hjælp i kan give ;)

Venlige hilsner

Jesper
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Tips/hjælp ved evt. køb af Lupo/Audi 1.2 TDI

Indlæg af Atjuh 3L »

Hej Jesper, og velkommen til.

Først vil jeg anbefale dig at opdatere din profil så man kan se hvor i landet du befinder dig, og så bliver det nok også lettere at finde én der kan hjælpe.
Dernæst vil jeg anbefale dig at bruge nogle timer på forum, da stort set alle dine spørgsmål er besvaret herinde, mindst en gang :lol:

At købe en Lupo/A2 og regne med at SÅ er det bare med at drøne derudaf, det er efter min overbevisning en vel positiv tilgang til projektet.

Bilerne er ca. 10-17 år gamle, og så vil der være ting der skal laves af og til. Skal det laves på værksted, så kan du komme ud for nogle overraskelser. Gearkasse ombytning på værksted koster i omegnen af 15-17.000,- og det er uden kobling.
Et andet punkt der kommer er forhjulslejer, og det ligger i omegnen af 2.000,- pr. side.

Såfremt du finder et lig og laver ALT, så er der rigtig mange gode kilometer i sådan en dejlig lille bil.
Såfremt du vælger at købe en hvor ALT er lavet på forhånd, så kræver det en nærmest blind tillid til sælger - og det er jo ret svært at forestille sig en 100% ærlig bilsælger, ikk'?

Er du derimod indstillet på at skulle bruge lidt tid, især i starten af ejerskabet, på at sætte dig ind i div. små særligheder som denne biltype har, så kan det meste laves for helt andre beløb end de forlanger på de fleste værksteder, under forudsætning af at du kan bruge lidt værktøj selv.

Der findes et værksted på Fyn med 3L som speciale, http://www.vagtech.dk og et på Sjælland, http://www.3liter.dk .

Disse to værksteder har MEGET rimeligere priser end de "normale" mærkeværksteder, og det er helt klart hér du skal henvende dig, såfremt du ikke selv ønsker at blive beskidt.

Held og lykke med jagten, og lad os da høre hvordan det går :)

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Tips/hjælp ved evt. køb af Lupo/Audi 1.2 TDI

Indlæg af sussi »

Hvis du virkelig brænder for en 3L, så køb en importeret Audi A2 3L, men forvent ikke at den bare kører og kører.
Jeg gentager lige mig selv ;)
Et rigtig godt sted at begynde her i lupo3lklub, er at nærlæse nedenstående to indlæg, så bliver du noget klogere på Lupo 3L, og det kan spare dig for at stille spørgsmål i forummet, som tidligere er besvaret utallige gange :-)
viewtopic.php?f=22&t=14

I denne tråd kan du få svar på næsten alle dine spørgsmål, hvis de ikke er besvaret i det foregående.
FAQ - START HER - ALLE EMNER OPSTILLET ALFABETISK MED LINK
viewtopic.php?f=22&t=20

En tredie mulighed er at bruge søgefeltet på
http://www.verdensnavle.dk/lupo/link.html
her søges kun i indlæg på lupo3lklub.dk og ikke på hele www.
Søg f.eks. på anhængertræk, så opdager du at der kører én eller to i DK, og at du IKKE kan få træk på.

Du skriver:
"Jeg søger en pålidelig bil som jeg ikke skal bruge tid eller penge på at reparere."
Køb en UP, eller anden minibil.

M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
evalonxyz
Indlæg: 19
Tilmeldt: lør 27. feb 2016 15:28
Geografisk sted: Aarhus - generelt Jylland

Re: Tips/hjælp ved evt. køb af Lupo/Audi 1.2 TDI

Indlæg af evalonxyz »

Hej Atjuh :lol:

Tak for dit svar. Har opdateret min profil så det kan ses, at jeg bor i Aarhus - omend muligvis om kort tid et andet sted i Jylland.
Dernæst vil jeg anbefale dig at bruge nogle timer på forum, da stort set alle dine spørgsmål er besvaret herinde, mindst en gang :lol:
Hmmm ... jeg kiggede for nogle dage siden på nogle af de tråde der er her i forummet og fandt ikke umiddelbart det jeg søgte som emner. Jeg har også netop lavet en søgning på "køb af Lupo" og søgemaskinen fandt faktisk intet :?:
At købe en Lupo/A2 og regne med at SÅ er det bare med at drøne derudaf, det er efter min overbevisning en vel positiv tilgang til projektet.
... Det er relevant information for omend Lupoen/ en A2 egentlig er en drømmebil(er) for mig igennem en længere årrække så har jeg tidligere haft en del ældre biler og jeg må erkende, at jeg hverken har tid eller motivation til at reparere biler. Den tekniske baggrund jeg har er i aktiv brug andetsteds så evt egne reparationer på en bil vil skulle være i småtings-afdelingen - derfor vigtigt for mig, at en evt 3L'er virker 99.9% ... og, at det er småting der ikke virker. På den anden side vil jeg formentlig/forhåbentlig kunne få den til at holde længe med hensigtsmæssig brug.

Jeg vil ikke skrive mere nu men vil lige se om jeg kan finde mere af det jeg søger information om her i forummet - og så poste hvis jeg ikke kan finde det. Hvis imidlertid du/andre har link(s) til nogle tråde her som svarer på nogle af mine spørgsmål så post meget gerne (tak herfra!)

God aften - hilsen Jesper
evalonxyz
Indlæg: 19
Tilmeldt: lør 27. feb 2016 15:28
Geografisk sted: Aarhus - generelt Jylland

Re: Tips/hjælp ved evt. køb af Lupo/Audi 1.2 TDI

Indlæg af evalonxyz »

Hej igen ...

... jeg har nu læst videre rundt i forummet og vil ydmygt sige, at her jo er en helt uventet enorm mængde af information :D ... Læser videre og sender en tak til jer der har skrevet og samlet det :D :) ;) :!:

Hilsner Jesper
evalonxyz
Indlæg: 19
Tilmeldt: lør 27. feb 2016 15:28
Geografisk sted: Aarhus - generelt Jylland

Re: Tips/hjælp ved evt. køb af Lupo/Audi 1.2 TDI

Indlæg af evalonxyz »

@sussi - tak også for dit svar ... har ikke set det før nu så jeg gætter på vores inputs har ligget tæt på hinanden tidsmæssigt ... Siger det lige igen: Meget forundret over så megen information her er - Wow & tak igen ;)

Jesper
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Tips/hjælp ved evt. køb af Lupo/Audi 1.2 TDI

Indlæg af Qaxius »

Jeg ved hvor der er en til salg, som skal have nye trækaskler, nyt udrykkerleje (500kr) og nyt føringsrør(149kr).
Den er lyddæmpet hele vejen rundt og der er skiftes olie på gearkassen for under 2 år siden, med den rigtige mængde olie.
koblingsaktuator, samt hydraulikstation har været adskilt og renset for cirka 2 år siden.
Forruden er 2½ år gammel.

Den står til 15.000 i Køge, men den kan nok købes for mindre.

nummerpladen er A..H...22...
de næste tal er 331

Sæt det selv sammen.
Ovenstående forhindre det i at dukke op hvis deres søges på det.

Det er min gamle bil.
Den står til salg, som have kørt 370.000km.

Lidt sært, da jeg solgte den for 1½ år siden med 368.000km på uret.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
evalonxyz
Indlæg: 19
Tilmeldt: lør 27. feb 2016 15:28
Geografisk sted: Aarhus - generelt Jylland

Re: Tips/hjælp ved evt. køb af Lupo/Audi 1.2 TDI

Indlæg af evalonxyz »

@ Qaxius: Hej - tak for dit forslag, men jeg vil nok vælge en bil, hvor der skal laves mindre og som har et lavere kilometertal ... Som jeg skriver er en ret høj grad af pålidelighed/stabilitet vigtigt for mig. Men tak for tanken ;)

Jeg læste i øvrigt videre i de forskellige tråde og FAQ m.m. i går og "det eneste" (optimist her :D ) jeg ikke umiddelbart fandt et svar på er, om der er nogen der har enten positive - eller måske mindre positive? - erfaringer med at få en 3L'er repareret i udlandet. Jeg tænker her primært på de forskellige lande i Europa (også de baltiske & østeuropæiske lande). Med de meget lave styktal solgt rundt omkring ville mit gæt være, at det kan være en udfordring at få den repareret i andre lande (reservedele?) men jeg hører meget gerne om jeres erfaringer her ....

Hilsen Jesper
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Tips/hjælp ved evt. køb af Lupo/Audi 1.2 TDI

Indlæg af Qaxius »

Km er skide ligegyldigt på en Lupo 3L.
Der findes et par stykker der har rundet en million km.
Ja, du læste rigtigt. 1.000.000km.
Så 370.000 er ingenting.
Der blev skiftet olie på min gamle omkring 358.000km, så vidt jeg husker.

Udover det, så kørte min Lupo skide godt. Jeg kørte ikke økonomisk, men alligevel så kørte den 25km/l om vinteren og 27km/l om sommeren.


Hvad angår rep i udlandet, så er det slet ikke et problem, så længe at du IKKE skal have dem til at rode med gear/kobling.
Koblingen er ikke et problem, så længe at du selv har en VCDS og en bærbar, så den kan grundjusteres, for motoren vil IKKE tænde, når du har ændret på koblingen.

At de skifter bremser, trækaksler, olie osv osv er jo det samme som alle andre biler.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Tips/hjælp ved evt. køb af Lupo/Audi 1.2 TDI

Indlæg af Qaxius »

I øvrigt, så skal du bruge dine øre, når du tager ud og ser på en Lupo 3L.
Tag IKKE ud og se på en med varm motor.
Mød op lettere uanmeldt.
Skal du være lidt fræk, så hav kontanter/overførsel klar og bed om adressen og aftal en aftentid.
Find på en undskyldning og duk istedet op klokken pis om morgen, så du er sikker på at motoren IKKe har været startet kort tid forinden at du kommer og ser på den.
Hold så øje med hvor nemt den starter og om den ryger/lugter ved opstart.
Sælger bliver nok skide sur, men så siger du bare at du har kontanter med og er klar til at handle.
Så skal sælger nok komme i skoene, så bilen kan blive solgt.
Er bilen fin, så køb den med det samme, så den ikke bliver solgt til anden side.

Husk så på at det er en 3 cylindret motor, så den vil lyde lidt som en varevogn i tomgang.

Medbring en VCDS og udlæs fejlkoder.
Jeg var ude og se på 5 - 6 forskellige Lupoer, før jeg købte en.
De havde allesammen fejl lagret på motorstyringen, som jeg ikke turde satse på.
Den ene var rimelig billig med lav km tal.
Men det vidste sig at den gik i stå i tide og utide, uden at det kunne præciseret hvad der var galt.
Sælger ringede nemlig efter en uge og tilbød mig den yderligere 5.000 under hans pris, hvis bare jeg selv hentede den midt mellem Kbh og Falster, hvor han boede.
Skal du eje en Lupo 3L, så skal du også eje en VCDS ( en ægte og den er ALLE 3500kr værd ).
Den kan spare dig for maaaaaange penge.

Uanset om du køber en med 180.000km på tælleren eller 380.000km på tælleren, så kan ting gå istykker fra dag til dag.


ps. gangstellerarmen på min gamle blev skiftet for 2½ år siden og det samme gælder for trykkuglen.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Brugeravatar
Rasbi
Indlæg: 378
Tilmeldt: fre 12. sep 2014 12:57
Geografisk sted: Roskilde

Re: Tips/hjælp ved evt. køb af Lupo/Audi 1.2 TDI

Indlæg af Rasbi »

evalonxyz skrev: jeg vil nok vælge en bil, hvor der skal laves mindre og som har et lavere kilometertal ... Som jeg skriver er en ret høj grad af pålidelighed/stabilitet vigtigt for mig.r
Herinde på lupo-klubben er vi nogle gutter som kan køre rundt til en meget billig penge hvad angår grøn afgift og udgifter til brændstof. Det kan vi kun fordi vi går op i teknik, har flair for det og kan lide at lave tingene selv. En 3L er pt. ikke en bil for en som dig som ønsker en pålidelig bil. Skal den være pålidelig skal den være nyere og dermed også dyrere at køre i.

Når det så er sagt vil jeg (og helt sikkert også de andre medlemmer) med glæde være med til at hjælpe dig med de udfordringer og problemer du skulle få med en 3L hvis du beslutter dig for at købe en. Det er bare vigtigt man lige ved hvad man går ind til ;-)
Solgt: 02' L3L (m. original syrekas'). Ekstraudstyr: Programérbart viskerinterval og aircondition (virkede dog kun om vinteren).
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Tips/hjælp ved evt. køb af Lupo/Audi 1.2 TDI

Indlæg af sussi »

Rasbi skrev:Herinde på lupo-klubben er vi nogle gutter som kan køre rundt til en meget billig penge hvad angår grøn afgift og udgifter til brændstof. Det kan vi kun fordi vi går op i teknik, har flair for det og kan lide at lave tingene selv. En 3L er pt. ikke en bil for en som dig som ønsker en pålidelig bil. Skal den være pålidelig skal den være nyere og dermed også dyrere at køre i.
Det har du ret i Rasbi, men, men en nyere bil behøver ikke at være dyrere at køre i, en 3l motor holder til over 1.000.000km. men alligevel stod min af ved 280.000, og så smuttede koblingsaktuatoren et par måneder efter, samt alt det andet jeg har ofret på min "nye" Audi A2.
Lupoen som jeg solgte for 2 år siden, havde jeg KUN ALM. VEDLIGEHOLDELSE på i de 9 år og 280.000km. jeg havde den.(1,28kr. pr. km. ALT incl.)
Min Toyota Aygo som nu er 3 år gammel, har jeg ALDRIG fået lavet noget som helst på.
Men for fanden hvor er det lækkert at sætte sig ud i Audien, fremfor i "skramlekassen".
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
evalonxyz
Indlæg: 19
Tilmeldt: lør 27. feb 2016 15:28
Geografisk sted: Aarhus - generelt Jylland

Re: Tips/hjælp ved evt. køb af Lupo/Audi 1.2 TDI

Indlæg af evalonxyz »

Hej Rasbi & sussi & Qaxius,

Tak igen for jeres indlæg og delen meninger & erfaring ... Jeg er klar over, at det jeg nu spørger om er ét af de spørgsmål, der næppe kan gives et entydigt svar på, men jeg prøver alligevel at spørge - og håber så i kan give et nogenlunde indsigtsfuldt svar:

... Hvis det nu er rimeligt at sige, at mine hænder er "vel skruet på" i forhold til tekniske/praktiske ting, og jeg vil mene, at jeg selv kan lave det meste, der IKKE har med de "dybere dele" af motoren/bilen at gøre - dvs. gearkasse, transmission, motorblok, lejeudskiftning o.lign - men, at jeg f.eks. kan udskifte filtre, formentlig skifte diverse olier, og har en elektronikforståelse som nok er et stykke over middel ... Og jeg så er villig til at lægge en 3-4 timer i en sådan bil om måneden. Vil i så sige, at det er realistisk, at en 3L'er kan være ret pålidelig, f.eks. hvis det jeg ikke kan håndtere udskiftes på værksted på "forhånd"?

Håber mit spørgsmål giver mening .. og i har mulighed for at give et svar på det ;)

Venlige hilsner

Jesper
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Tips/hjælp ved evt. køb af Lupo/Audi 1.2 TDI

Indlæg af ph. »

hvor langt skal den køre til dagligt?
hvad har du selv, tidligere holdt kørende?
evalonxyz
Indlæg: 19
Tilmeldt: lør 27. feb 2016 15:28
Geografisk sted: Aarhus - generelt Jylland

Re: Tips/hjælp ved evt. køb af Lupo/Audi 1.2 TDI

Indlæg af evalonxyz »

@ ph. ...
hvor langt skal den køre til dagligt?
Formentlig ikke specielt langt i dagligdagen, men 2 - 4 ture om ugen på 25 - 30 km og så egentlige lange tur ned igennem Europa.
hvad har du selv, tidligere holdt kørende?
År tilbage en VW Passat fra 1972. Holdt den IKKE selv kørende hvad alt angik (min kærestes onkel var mekaniker), men olieskift, tændrørsskift, luftfilterskift, reparation af rudehejs, der var gået i stykker, & svejsning af hjulophæng som var gået løst var noget jeg selv reparerede.

Hilsen Jesper
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Tips/hjælp ved evt. køb af Lupo/Audi 1.2 TDI

Indlæg af ph. »

jamen så burde det da være muligt at finde en som kan holdes kørende hvis man er villig til at smide 48.timer efter den om året i rep.tid og som oftest så vil det nok også kræve færre timer. Men man kan da ikke udelukke at den udvalgte viser sig at have flere sjove skavanker som hurtigt kan blive tidskrævende...
men man kommer langt hvis man har vcds og lidt alm. basisviden... og resten kan man i stor grad allerede nu læse sig til her på forum og ellers spørge hvis man ikke kan finde noget om et specifikt problem...

Spørgsmålet er så om man skal vælge at smide mange penge efter en som sælger mener er riiiigtig fin ....for så at finde ud af om sælger havde ret
eller om man skal købe en noget billigere, som man fra start af Ved kræver en kærlig hånd
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Tips/hjælp ved evt. køb af Lupo/Audi 1.2 TDI

Indlæg af sussi »

Med det kørselsbehov, er du absolut IKKE en 3L kører, den når jo ALDRIG at blive varm, og den vil "sode" til alle steder.
Køb en ny/nyere minibil.
Bare mine 10 cent.
Men hvis du kan finde en rimelig bil til ca. 20-25.000 og har et reserve beløb på ca. 15.000, og er 3L fan så OK.
M.v.h. Sussi
Ps. Husk dummeafgiften på 1.000kr. om året.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Tips/hjælp ved evt. køb af Lupo/Audi 1.2 TDI

Indlæg af Qaxius »

OT.
Sussi.
Du bør altså lyddæmpe den Aygo.
Det vil du ikke fortryde.


At købe en Lupo 3L for 20-40 km et par gange om ugen, det er sådan set fint nok, hvis man kan leve med at den aldrig bliver helt varm fra oktober til april.
Varme i bilen er ikke et problem, for der er jo en brødrister i indblæsningen.
Senest rettet af Qaxius søn 6. mar 2016 18:36, rettet i alt 1 gang.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Tips/hjælp ved evt. køb af Lupo/Audi 1.2 TDI

Indlæg af ph. »

sussi skrev:Med det kørselsbehov, er du absolut IKKE en 3L kører, den når jo ALDRIG at blive varm, og den vil "sode" til alle steder.
Køb en ny/nyere minibil.
Bare mine 10 cent.
Men hvis du kan finde en rimelig bil til ca. 20-25.000 og har et reserve beløb på ca. 15.000, og er 3L fan så OK.
M.v.h. Sussi
Ps. Husk dummeafgiften på 1.000kr. om året.
er som sådan enig i at diesel ikke bør være aktuelt hvis man kører mindre end 50.km pr. koldstart eller som minimum har fyr i og bruger det året rundt
MEN der er mange som alligevel vælger diesel og så kan manden jo kun være glad for at den er uden det latterlige partikelfilter som kun er med til at skabe problemer når den ikke kører længere...
og nu skrives der jo ikke noget om hvor ofte den skal ud og strække ben i det store udland, så....
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Tips/hjælp ved evt. køb af Lupo/Audi 1.2 TDI

Indlæg af sussi »

Qaxius skrev:Varme i bilen er ikke et problem, for der er jo en brødrister i indblæsningen.
Ja på Lupoen, men ikke i en A2 :twisted:
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Besvar