Elruder... Erfaringer med OEM-agtige eftermonteringssæt??

Forummet hvor der snakkes biler
Besvar
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Elruder... Erfaringer med OEM-agtige eftermonteringssæt??

Indlæg af Thore J »

Hej

Er der nogle der har nogle erfaringer med denne type elrude-sæt? Jeg kunne nemlig godt tænke mig el-ruder, men jeg er for nærig til at købe et helt sæt døre e.l.
Jeg er godt klar over at det ikke er originale, men de er dog tilpasset netop til Lupoen...

http://www.ebay.de/itm/Fensterheber-Nac ... m48711e2a4

Er de "plug'n'play" ? - ikke 100% bogstaveligt, men uden at man skal ændre radikalt i el-net osv.. og hvordan med kvalitet og funktion??.. og passer de rent faktisk som det påstås?

mvh
Thore
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: Elruder... Erfaringer med OEM-agtige eftermonteringssæt?

Indlæg af Andreasf »

Det ligner rigtigt meget noget Valeo-eftermonteringshalløj jeg rodede med i min første Lupo - hvilken jeg havde i 2004-2005, så det er lige et par minutter siden.

Det kørte faktisk ganske fint, men det havde ikke auto-op og n-ned.
Betjeningsknap i førersiden er dog liiige i den brede ende, så den gik en my ud, der hvor stoffet bukker ned fra det vandrette stykke, hvor man gerne vil have knappen til at sidde, så den ikke ... Hvordan forklarer jeg lige det her?

Anyway. Fint sæt - hvis det er det samme. Lidt bred knap til førersiden, dog.

Jeg har et sæt originalt rudehejs liggende der skal i den blå.
Dvs. hejs til begge sider og begge betjeningsknapper.

Har ikke lige dyrket hvordan benforbindelser skal være - men jeg tænker det er rimelig manuelt og det basalt set må være at hugge strøm på, tænding og evt. interiørlys (til knapperne).
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Brugeravatar
kvist93
Indlæg: 292
Tilmeldt: man 3. sep 2012 22:09
Geografisk sted: Hammel/Århus

Re: Elruder... Erfaringer med OEM-agtige eftermonteringssæt?

Indlæg af kvist93 »

Jeg har overvejet præcis det samme og hører derfor gerne resultatet hvis du bestemmer dig for at montere det.
Sort Lupo 3l - Reg. 12/12-2001 - AP900 fartpilot - Fjernbetjent centrallås m. Klapnøgler - Alu sports pedaler - W8 loftlys - lys i loftet ved bagsæderne fra Vw Passat - Brilleholder i himlen - 2 DIN Navi - Handskerum m. Lys - Lys i fodrum - Tågelygter - LED Kørelys (Osram PX-4) og sidst men ikke mindst bagagerums lys.

270.000 km på uret :)
Mdo227
Indlæg: 224
Tilmeldt: tirs 6. maj 2014 20:03
Geografisk sted: Ikast

Re: Elruder... Erfaringer med OEM-agtige eftermonteringssæt?

Indlæg af Mdo227 »

Bare til info, så har jeg orginalt diagram til elruder, central lås og alarm, hvis det har nogen interesse
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: Elruder... Erfaringer med OEM-agtige eftermonteringssæt?

Indlæg af Andreasf »

Undskyld for at låne din tråd, Thore!
Det diagram vil jeg gerne be' om; andreas@netikka.dk :-)
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Brugeravatar
kvist93
Indlæg: 292
Tilmeldt: man 3. sep 2012 22:09
Geografisk sted: Hammel/Århus

Re: Elruder... Erfaringer med OEM-agtige eftermonteringssæt?

Indlæg af kvist93 »

Det skal da uploades herinde :)
Sort Lupo 3l - Reg. 12/12-2001 - AP900 fartpilot - Fjernbetjent centrallås m. Klapnøgler - Alu sports pedaler - W8 loftlys - lys i loftet ved bagsæderne fra Vw Passat - Brilleholder i himlen - 2 DIN Navi - Handskerum m. Lys - Lys i fodrum - Tågelygter - LED Kørelys (Osram PX-4) og sidst men ikke mindst bagagerums lys.

270.000 km på uret :)
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Elruder... Erfaringer med OEM-agtige eftermonteringssæt?

Indlæg af sussi »

Mdo227 skrev:Bare til info, så har jeg orginalt diagram til elruder, central lås og alarm, hvis det har nogen interesse
Måske en ide at smide det op i FAQ send evt. til es[snabela}verdensnavle.dk så smider jeg det op.
Sussi
Mdo227
Indlæg: 224
Tilmeldt: tirs 6. maj 2014 20:03
Geografisk sted: Ikast

Re: Elruder... Erfaringer med OEM-agtige eftermonteringssæt?

Indlæg af Mdo227 »

Jeg får det scannet ind asap! :)
Besvar