Bud på en salgspris...

Forummet hvor der snakkes biler
caspereik
Indlæg: 8
Tilmeldt: søn 8. mar 2015 19:57
Geografisk sted: København

Bud på en salgspris...

Indlæg af caspereik »

Nogle der har et forslag til en salgspris på en Lupo 1,2 TDI 3L fra 2005. Den har kørt knap 225.000km og er nysynet og har netop fået stort service og er samtidigt blevet total tjekket af værkstedet.

Farven er sort og den er alt i alt meget velholdt. Hvad skal sådan en koste?
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Bud på en salgspris...

Indlæg af sussi »

30-40.000 alt efter hvor tålmodig du er :D
Sussi
Brugeravatar
Kboesen
Indlæg: 155
Tilmeldt: tors 27. feb 2014 23:18
Geografisk sted: Viby J

Re: Bud på en salgspris...

Indlæg af Kboesen »

Har den noget udstyr?
VW Lupoghini 1,2 TDI 3L Billede - Min raket
-AC, Elruder, 2x kopholdere, OE fartpilot, Landberg optimering, centrallås(der dog kører sit eget show), LED nr.pladelys, Hattehylde, G4 armlæn, Recaro GTI sælder, AeroTwin vinduesviskerere og nu med spritnye forlygter!
caspereik
Indlæg: 8
Tilmeldt: søn 8. mar 2015 19:57
Geografisk sted: København

Re: Bud på en salgspris...

Indlæg af caspereik »

Nej ikke rigtigt.

Der er ikke gjort noget i den forstand, så den er ganske standard.
caspereik
Indlæg: 8
Tilmeldt: søn 8. mar 2015 19:57
Geografisk sted: København

Re: Bud på en salgspris...

Indlæg af caspereik »

sussi skrev:30-40.000 alt efter hvor tålmodig du er :D
Sussi
Tak for buddet :)

Det stemmer nok meget godt overens med hvad jeg selv havde gået med af tanker.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Bud på en salgspris...

Indlæg af sussi »

Satte den til salg for 35, men fik 30 for min 2005, med lidt småfejl og Bilkabuler, men med Webasto fyr.
Sussi
Michael Munk
Indlæg: 344
Tilmeldt: man 18. feb 2013 23:26
Geografisk sted: Hjallerup - Nordjylland

Re: Bud på en salgspris...

Indlæg af Michael Munk »

Jeg vil sige 45 hvis den bare er 100% i orden
Venlig hilsen
Michael Munk
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Bud på en salgspris...

Indlæg af 383CI »

En gammel bil har den pris køber og sælger kan blive enige om.

Det er som religion og nu er det jo en side med LupoMennesker der mener bilen er forgyldt, som jeg ser det.

Man kan stadigt købe en ny bil der ikke har strafafgift på 1000 kr. og potentiale for store og dyre reparationer for 80k.
Med 10 på bagen og +200k er der potentiale for gearkasse, udrykkerleje, kobling, hjullejer, bremser osv. ikke holder så længe mere. Biler der har kørt forholdstvist kort har jo ofte kørt byture og dermed meget brug af kobling.

Har den ikke kørt med 3,2L gearolie og fået det skiftet, tjaaa så er det igen guderne der ved hvor længe det fortsætter med at virke.

Inden hylerne kommer igang, ja jeg ved godt der er kørt 1/2 mill. uden at gøre en skid, men der er også enkelte der bliver 100 selvom de ryger 60 smøger om dagen. Men uden at være læge er det vist ikke hovedereglen!

Taktrem, vandpumpe, dæk, rust osv. der er mange ting der afgør en gammel bil`s pris men med for høj en pris kan du komme til at vente til den er veteran, så kan det være den stiger igen.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Bud på en salgspris...

Indlæg af ph. »

caspereik skrev:Nogle der har et forslag til en salgspris på en Lupo 1,2 TDI 3L fra 2005. Den har kørt knap 225.000km og er nysynet og har netop fået stort service og er samtidigt blevet total tjekket af værkstedet.

Farven er sort og den er alt i alt meget velholdt. Hvad skal sådan en koste?
billeder og info om hvem der har skruet i den de sidste 10.år
og hvad der ER skiftet ...ud over alm. service dele ...olie,dæk,bremser,pærer,etc....
caspereik
Indlæg: 8
Tilmeldt: søn 8. mar 2015 19:57
Geografisk sted: København

Re: Bud på en salgspris...

Indlæg af caspereik »

Siden 2008, hvor jeg købte den, har den kun været i hænderne på 3Literværkstedet i Herlev og det seneste service/gennemgang er lavet hos JP Auto. Før 2008, (op til 80.000km), var det vistnok et VW værksted i Herning.

Jeg vender lige tilbage senere med en oversigt over hvad der er lavet og hvornår. (Skal alligevel have det hele gjort klar til salget). Så skal jeg nok også lige smide nogle billeder på.
Michael Munk
Indlæg: 344
Tilmeldt: man 18. feb 2013 23:26
Geografisk sted: Hjallerup - Nordjylland

Re: Bud på en salgspris...

Indlæg af Michael Munk »

383CI skrev: Man kan stadigt købe en ny bil der ikke har strafafgift på 1000 kr. og potentiale for store og dyre reparationer for 80k.
Ja. man kan nok bare ikke 100% sammenligne en Lupo med en nypris på 180K i 2005 med en Peugeot 107, eller en af de andre meget billige biler som har en nypris på 80K i 2015.
Jeg har haft sådan en Peugeot på liften, og man kan godt se at der er sparet hvor der kan spares.
Venlig hilsen
Michael Munk
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Bud på en salgspris...

Indlæg af sussi »

Michael Munk skrev: Lupo med en nypris på 180K i 2005
En standart Lupo med metallak kostede i Jan 2005 en bagatel af 191.500kr. incl. levering :geek:
Sussi
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Bud på en salgspris...

Indlæg af 383CI »

Ærligt talt, hvad bilen kostede som ny betyder, i min optik, ikke meget for hvad den er værd nu.
Da de små biler kom frem kostede de også 120k nu koster den samme 80k, så skruer vi Lupoèn i samme stil er den jo også nede af.

Næst efter er der ikke mere udstyr eller andet i de gamle Lupoèr end der er i de nye små, tvært imod, hvis vi ser bort fra Dieselmotor.

At man ikke umiddelbart kan sammenligne de 2 biler, en gammel Lupo og en ny 107 eller i den stil er jeg helt enig I.
Den ene har potentielt større reparationer, den anden er der garenti på.
Den ene er diesel og dermed med strafafgift på 1200 om året, den anden benzin med afgift omkring eller under det halve.

I min optik er begge valg dog transportmidler og udelukkende transportmidler. Så skal man lave en oprigtig sammenligning på den baggrund, med langt største vægt på ren økonomi kørsels behov.


Men igen, en gammel bil har den pris køber og sælger kan blive enige om.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Bud på en salgspris...

Indlæg af ph. »

En HELT Standard Dansk L3l der har rundet 220K.km

må indrømme at jeg har svært ved at finde argumenter for at den skal koste mere end 25K
med mindre den står som et glansbillede inde og ude
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Bud på en salgspris...

Indlæg af Thore J »

ph. skrev:En HELT Standard Dansk L3l der har rundet 220K.km

må indrømme at jeg har svært ved at finde argumenter for at den skal koste mere end 25K
med mindre den står som et glansbillede inde og ude
Det er nemt at argumentere for ,...

https://www.autouncle.dk/da/brugte-bile ... ariant]=3L

og

http://www.guloggratis.dk/biler/personb ... &order=asc

...der er ikke nogle der er så "nye" og med så relativt få kilometer der ligger endsige bare i nærheden af de 25K ... og ja man kan altid trække den gamle traver med hvad en ny minibil koster osv osv osv - men uanset så er det ikke Lupo 3L, og hvis det er det folk vil have så :)
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Søren
Indlæg: 1397
Tilmeldt: lør 17. sep 2011 22:07
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Næstved/ Lov

Re: Bud på en salgspris...

Indlæg af Søren »

Det jeg tænker på Thore, er at det med en 3L sagtens kan klare 750.000km er alligevel rimelig flot.. Min chef søger det er samme mange km for e lille 1.2 liter TDI motor


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lupo 1.2 TDI 3L fra 2005 sort... 701.000km med Aerotwin viskere.. Kopholder gl model.. Garmin 2595 LTM og grå stue.. Synet uden anmærkning 15/4-2013 og 27/4-2015-, 1-5-2017 og igen den 1-5-2019 20-5-2021 og nu 6-6 2023 Ellers intet xtra udstyr

VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
tomn146
Indlæg: 3
Tilmeldt: søn 5. apr 2015 20:04
Geografisk sted: farsø

Re: Bud på en salgspris...

Indlæg af tomn146 »

har du solgt din bil ??
ellers kunne jeg godt være int. hvis prisen er rigtig !
caspereik
Indlæg: 8
Tilmeldt: søn 8. mar 2015 19:57
Geografisk sted: København

Re: Bud på en salgspris...

Indlæg af caspereik »

tomn146 skrev:har du solgt din bil ??
ellers kunne jeg godt være int. hvis prisen er rigtig !
Hej,

Nej, den er ikke blevet solgt endnu og heller ikke sat til salg endnu. Den bliver sat til salg i de kommende dage og som lovet skal jeg nok lige lægge nogle billeder og info op her inden da.

Hvad tænker du er den rigtige pris for dig :)

Mvh. Casper
tomn146
Indlæg: 3
Tilmeldt: søn 5. apr 2015 20:04
Geografisk sted: farsø

Re: Bud på en salgspris...

Indlæg af tomn146 »

tænkte ca 30000.- alt efter stand
tlf 23922790
caspereik
Indlæg: 8
Tilmeldt: søn 8. mar 2015 19:57
Geografisk sted: København

Re: Bud på en salgspris...

Indlæg af caspereik »

tomn146 skrev:tænkte ca 30000.- alt efter stand
tlf 23922790
Hej,

Vi er nok ikke så langt fra hinanden. Bilen er overordnet i rigtig fin stand, men der selvfølgelig nogle ting. Mit udgangspunkt var 35.000, men der ligger en koblingscylinder som ifølge værkstedet ville have godt af at blive skiftet (Har fået tilbud fra værksted på ca. 4.000kr.), ellers er alt andet som det skal være og den kører rigtig godt.

De billeder jeg har fået taget er for "store" til at kunne uploades her. Jeg kan evt. sende dem på en mail til dig ellers må du lige afvente at salgsannoncen kommer op.

Mvh. Casper
Besvar