Tysk miljømærke til audi a2

Forummet hvor der snakkes biler
ThomasDitlev
Indlæg: 176
Tilmeldt: tirs 27. jan 2015 22:27
Geografisk sted: Hellerup

Re: Tysk miljømærke til audi a2

Indlæg af ThomasDitlev »

Lige nøjagtig! :lol:

Er spændt på hvad de svarer tilbage...
Audi A2 3L 2001 med DPF
Audi Q4 40 etron 2021
Mercedes-Benz 350SL 1973
Morris Mini 1000 1972
Udlåner gerne værktøj til skift af hjullejer, tandrem og bærearmsbøsninger
ThomasDitlev
Indlæg: 176
Tilmeldt: tirs 27. jan 2015 22:27
Geografisk sted: Hellerup

Re: Tysk miljømærke til audi a2

Indlæg af ThomasDitlev »

Seneste Update:

AP+ godtog ikke dokumentet fra Audis hjemmeside. De henholder sig udelukkende til COC dokumentet.

Har også fået fat i en kopi af den tyske registreringsattest og her står der Euro3;3L. Schüsselnummeret passer desværre også med Euro3. :(

Min kontakt hos Semler ville gå i papirarkivet ved lejlighed og tjekke.

Tror ikke jeg gider bruge mere tid på det. Vil ikke ærgre mig men glæde mig over at jeg kører i een af de mest brændstoføkonomiske og miljøvenlige biler der findes, grøn mærkat eller ej. ;)
Audi A2 3L 2001 med DPF
Audi Q4 40 etron 2021
Mercedes-Benz 350SL 1973
Morris Mini 1000 1972
Udlåner gerne værktøj til skift af hjullejer, tandrem og bærearmsbøsninger
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Tysk miljømærke til audi a2

Indlæg af sussi »

Plakettenverordnung
regelt seit 1. März 2007 Kfz-Schadstoffklassen

Am 1. März 2007 trat die Plakettenverordnung zur Einteilung der Kraftfahrzeuge in verschiedene Schadstoffklassen in Kraft. Von der Schadstoffklasse Euro 2 bis Euro 4 gibt es verschiedene Plaketten. Haben Sie ein Fahrzeug der Schadstoffklasse 1 (das sind ältere Diesel-PKW), erhalten Sie keine Plakette. Das heisst Sie dürfen in bestimmten Zonen in Städten nicht mehr fahren. Mit Hilfe der Plakettenverordnung hat jede Stadt und Gemeinde nun die Möglichkeit, Fahrverbote für besonders belastete Stadtgebiete festzulegen. Grundlage für diese Fahrverbote ist die Umweltgesetzgebung. Wenn Sie also in Zukunft ein Schild mit den Farben gelb, rot, grün sehen, hängt es von Ihrer Plakette ab, ob Sie dort fahren dürfen oder nicht.

Welche Plakette bekomme ich

Auf der Internetseite http://www.feinstaub.gtue.de sehen Sie welche Plakette Sie für Ihr Fahrzeug erhalten. Die Plaketten erhalten Sie bei AU - berechtigten Werkstätten und sämtlichen Zulassungsstellen wie TÜV oder DEKRA.
Plakettenverordnung-regelt seit 1. März 2007.jpg
Plakettenverordnung-regelt seit 1. März 2007.jpg (60.06 KiB) Vist 4516 gange
http://www.russfilter.org/feinstaub-rus ... rdnung.php
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Tysk miljømærke til audi a2

Indlæg af sussi »

ThomasDitlev skrev:Har også fået fat i en kopi af den tyske registreringsattest og her står der Euro3;3L. Schüsselnummeret passer desværre også med Euro3. :(
Jeps Euro3/D4 :-)
Hergesteller Schüssel mener jeg er 0588
Men hvad/hvor finder du bilens Schüsselnummer?
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
ThomasDitlev
Indlæg: 176
Tilmeldt: tirs 27. jan 2015 22:27
Geografisk sted: Hellerup

Re: Tysk miljømærke til audi a2

Indlæg af ThomasDitlev »

Hejsa
Fik fat i bilens tyske registreringsattest hos SKAT. Her står øverst en “Schlüssel“ kode. På min er den første kode 010246. Det udløser en gul mærkat. Hvis den havde haft 55 til sidst havde det været fjong. Det kan man få ændret hvis bilen stadig havde været registeret i Tyskland. Men det er den ikke længere og så er det COC dokumentet. Og i henhold til dette opfylder den kun kravet til Euro3. Den kan så være der er fejl heri, men DET tror jeg ikke...

Har skrevet til TÜV Süd som har hjulpet andre 3L ejere og så er det uigenkaldeligt sidste mulighed.

Thomas
Audi A2 3L 2001 med DPF
Audi Q4 40 etron 2021
Mercedes-Benz 350SL 1973
Morris Mini 1000 1972
Udlåner gerne værktøj til skift af hjullejer, tandrem og bærearmsbøsninger
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Tysk miljømærke til audi a2

Indlæg af sussi »

Midtfyns Bilsyn, som har hjulpet Andreas, har nu ændret mening, de NÆGTER at give min A2 et grønt mærke :-( :-(
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Besvar