Led kørelys

Forummet hvor der snakkes biler
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Led kørelys

Indlæg af Kim B Olesen »

Det skal jeg nok - hvis jeg får rodet med det ;)
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Led kørelys

Indlæg af KMDTHY »

Kim B Olesen skrev:Det skal jeg nok - hvis jeg får rodet med det ;)
Selvfølgelig gør du det, du kan jo ikke lade være :lol:
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Led kørelys

Indlæg af Kim B Olesen »

Naeh - jeg tror sgu nu jeg har nok om ørerne lige i tiden, så det må blive en anden god gang ;)
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Led kørelys

Indlæg af Kim B Olesen »

Så er vognen synet og godkendt med kørelyset, det gik fuldstændigt uden problemer og bilen blev synet uden anmærkninger :D
Sborg
Indlæg: 6
Tilmeldt: søn 8. jul 2012 18:26
Geografisk sted: Sjælland

Re: Led kørelys

Indlæg af Sborg »

Kim B Olesen skrev: Takker
Jeg har fået det koblet til nu, jeg må have været træt da jeg målte mig frem til at der var spænding på TFL når lyskontakten var drejet :oops: Hvis jeg klipper ledningen på pin 6 er der hverken positionslys eller baglys på vognen - så det er ikke aktuelt ;) jeg har nu koblet LED'erne til TFL og koblet nærlys fra TFL, så nu virker det sådan set som det skal, bortset fra at jeg gerne ville have lyset i instrumentbordet til at slukke indtil lyskontakten blev drejet :? Men fred være med det, nu blev det sådan her, jeg melder lige tilbage hvad synsmanden siger når jeg når så langt ;)
Kunne du beskrive hvor du har forbundet LED lyset med TFL ledningen? er det helt oppe i kontakten, eller kan man finde TFL ledningen i motorrummet et sted? :) Nu fungerer det ved som "originalt" kørelys således at det tænder når kontakten er i 0, og slukker når den er i de andre positioner?
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Led kørelys

Indlæg af Kim B Olesen »

Ja jeg har bare klippet TFL ledningen nogle cm fra kontakten og trukket ledningen til kørelys derind, jeg kunne ikke lige finde den i motorrummet ;) Ja det virker ligesom du beskriver det :D
325power
Indlæg: 57
Tilmeldt: lør 1. dec 2012 21:48
Geografisk sted: Sydsjælland

Re: Led kørelys

Indlæg af 325power »

Hvad er tfl ledningen? Fint projekt skal jeg også ha på min :0)
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Led kørelys

Indlæg af KMDTHY »

325power skrev:Hvad er tfl ledningen? Fint projekt skal jeg også ha på min :0)
Stammer fra tysk "TagFahrLicht"

Der er en udgang på din lyskontakt med TFL påskrevet. Ja, læs hele tråden og du bliver meget klogere ;)
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
enurgdk
Indlæg: 15
Tilmeldt: man 14. jan 2013 22:46
Geografisk sted: Fyn

Re: Led kørelys

Indlæg af enurgdk »

Hvis man skal ha led kørelys sat på bilen og vil ha det lovligt tændt imens nærlys er tændt skal de gå ned i lys styrke.
Det er der mange led som kan og det med E godkendelse på.

Audi's S6 & de nye ford's selv politiets egne hundepatrujler i odense har deres led kørelys tændt om natten. Bare med reduceret lys styrke...

Så jo det lovligt :)

Jeg har monteret et sæt af mine egne Led fra min webshop. Som i har nævnt Enurg.dk .

Dog er disse jeg har på at hvis de får 2 gange 12 volt så slukker de. (Har jeg ikke sat på) så de lyser bare fuld skrald hele tiden både om nærlys er tændt eller slukket. & politiet siger ikke en dyt til det.

Ang led kørelys med blink funktion så har jeg det faktisk :) dog ikke på min egen. Men tjek her http://www.enurg.dk/product.asp?product=1040

De har blinklys og dette skulle også være lovligt at ha monteret..

Har kunder som har fået det syntet med dette ...

Billede
Billede
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Led kørelys

Indlæg af ph. »

enurgdk skrev:Hvis man skal ha led kørelys sat på bilen og vil ha det lovligt tændt imens nærlys er tændt skal de gå ned i lys styrke.
Det er der mange led som kan og det med E godkendelse på.

Audi's S6 & de nye ford's selv politiets egne hundepatrujler i odense har deres led kørelys tændt om natten. Bare med reduceret lys styrke...

Så jo det lovligt :)


Jeg har monteret et sæt af mine egne Led fra min webshop. Som i har nævnt Enurg.dk .

Dog er disse jeg har på at hvis de får 2 gange 12 volt så slukker de. (Har jeg ikke sat på) så de lyser bare fuld skrald hele tiden både om nærlys er tændt eller slukket. & politiet siger ikke en dyt til det.
Ja men de går jo så også på reduceret spænding og så er det jo også rimeligt begrænset hvad de har af genskær i en våd vejbane
klaphat!! :twisted:
Har du selv prøvet at køre imod en med nærlys OG lavt monteret led på fuld skrald ...i mørke og våd vejbane??
vil fandme hellere møde en lastbil med en stribe tændte fjernlygter over forruden end jeg vil møde en som dig/ andre der ikke fatter at der er en mening med reglerne
enurgdk
Indlæg: 15
Tilmeldt: man 14. jan 2013 22:46
Geografisk sted: Fyn

Re: Led kørelys

Indlæg af enurgdk »

Skrev jo os de går ned i lysstyrke ikke ;) gider slet ik diskutere med dig omkring dette. Kan tydeligt høre at du aldrig har gjort andet end at følge reglerne. :)

Men jo jeg har mødt nogle med dette. :)
& det rør mig overhovedet ikke.
Der er så meget andet som blænder sys jeg. Om det så er orginalt xenon blænder det. Så det jeg ret ligeglad med :). Så må vi håbe du ik møder lupo'en i regnvejr... ;)
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Led kørelys

Indlæg af ph. »

enurgdk skrev:Skrev jo os de går ned i lysstyrke ikke ;) gider slet ik diskutere med dig omkring dette. Kan tydeligt høre at du aldrig har gjort andet end at følge reglerne. :)

Men jo jeg har mødt nogle med dette. :)
& det rør mig overhovedet ikke.
Der er så meget andet som blænder sys jeg. Om det så er orginalt xenon blænder det. Så det jeg ret ligeglad med :). Så må vi håbe du ik møder lupo'en i regnvejr... ;)
Precis!! Og SÅ er det lovligt
Du skriver så også at dine egne IKKE går på reduceret spænding
Tror ikke at der er ret mange der ALTID følger reglerne ...Heller ikke mig... MEN
der er sgu langt fra "ikke altid at følge reglerne" Til "åbenlys chikane af modkørende"
Plop
Indlæg: 282
Tilmeldt: man 16. apr 2012 20:22
Geografisk sted: Ribe

Re: Led kørelys

Indlæg af Plop »

Personligt synes jeg også der er langt fra at være uenige med folk, og så kalde dem klaphatte eller andre nedladende ord, men det er jo bare min mening
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Led kørelys

Indlæg af KMDTHY »

Plop skrev:Personligt synes jeg også der er langt fra at være uenige med folk, og så kalde dem klaphatte eller andre nedladende ord, men det er jo bare min mening
Det er bare PH, det skal man ikke tage så højtideligt :lol:
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Led kørelys

Indlæg af KMDTHY »

Så blev min Lupo synet med mine kineser lygter :)

Loddet et filter på, så jeg kan høre radio igen :lol:
ImageUploadedByTapatalk1363860745.828791.jpg
ImageUploadedByTapatalk1363860745.828791.jpg (63.17 KiB) Vist 7343 gange
Test, funker fint.
ImageUploadedByTapatalk1363860760.926962.jpg
ImageUploadedByTapatalk1363860760.926962.jpg (33.45 KiB) Vist 7343 gange
Frisk kølepasta, det var helt tørret ind det som der var fra frabrikken. Så forhåbentlig holder de længere denne gang.
ImageUploadedByTapatalk1363860773.760826.jpg
ImageUploadedByTapatalk1363860773.760826.jpg (42.51 KiB) Vist 7343 gange

Sent from my iPhone using Tapatalk
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Led kørelys

Indlæg af KMDTHY »

De gamle døde af sten, så der måtte ny til.
ImageUploadedByTapatalk1363862175.565689.jpg
ImageUploadedByTapatalk1363862175.565689.jpg (49.05 KiB) Vist 7342 gange
Montering i kofanger
ImageUploadedByTapatalk1363862201.799544.jpg
ImageUploadedByTapatalk1363862201.799544.jpg (51.44 KiB) Vist 7342 gange
Resultatet
ImageUploadedByTapatalk1363862221.448732.jpg
ImageUploadedByTapatalk1363862221.448732.jpg (64.83 KiB) Vist 7342 gange

Sent from my iPhone using Tapatalk
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Jakob J
Indlæg: 709
Tilmeldt: søn 25. jul 2010 19:40
Geografisk sted: Hesselager

Re: Led kørelys

Indlæg af Jakob J »

Hvordan fik du dem godkendt ift. E-mærket??

Jeg har også fået mine monteret nu, men mangler at trække strømmen. Hvordan kommer jeg nemmest fra lyskontakten og ud i motorrummet med ledningen fra TFL'en? Synes sgu det er lidt kompakt.

Jeg er spændt på om støj bliver et problem. Havde dem tændt ved siden af radioen nede på værkstedet, men synes ikke de støjede specielt meget. Nu må vi se :)
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Led kørelys

Indlæg af KMDTHY »

Jakob J skrev:Hvordan fik du dem godkendt ift. E-mærket??

Jeg har også fået mine monteret nu, men mangler at trække strømmen. Hvordan kommer jeg nemmest fra lyskontakten og ud i motorrummet med ledningen fra TFL'en? Synes sgu det er lidt kompakt.

Jeg er spændt på om støj bliver et problem. Havde dem tændt ved siden af radioen nede på værkstedet, men synes ikke de støjede specielt meget. Nu må vi se :)
Har mokket dem i i det originale lygtehus til tågelygterne, som jo er E-mærket................

Jeg har brugt det eksisterende ledningsnet til tågelygterne.... bare flyttet ledningen til TLF i kontakten.... operation tager 5 minutter.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Led kørelys

Indlæg af sussi »

KMDTHY skrev:Har mokket dem i i det originale lygtehus til tågelygterne, som jo er E-mærket................
:lol: :lol: :lol:
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Led kørelys

Indlæg af KMDTHY »

sussi skrev:
KMDTHY skrev:Har mokket dem i i det originale lygtehus til tågelygterne, som jo er E-mærket................
:lol: :lol: :lol:
M.v.h. Sussi
8-) 8-) :D :D

Kan sgu ikke se det store problem når det er kørelys..... De skal ikke vise et bestemt lysbillede på vejen eller lign, bare lave rigeligt med lys i dagslys, hvilket de gør ganske udmærket.....
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Besvar