Mekaniker søges eller råd

Her kan du poste indlæg, der ikke passer ind andre steder - links til hjemmesider, sjov og spas, skriv en hilsen.
Besvar
Glup
Indlæg: 2
Tilmeldt: tirs 28. feb 2023 17:23
Geografisk region: Sønderjylland
Geografisk sted: Fredericia

Mekaniker søges eller råd

Indlæg af Glup »

Hej.

Jeg står i den trælse situation at min Lupo 3L driller. Det startede med at når jeg kørte i 1-2 gear, så kunne jeg høre den tog flere omdrejninger end den trak med ( som om at koblingen ikke slap helt ). Dette problem er egentlig ikke så galt mere, men du er den begyndt på ikke at kunne gå i 5 gear. Når jeg køre og den skifter fra 4 gear til 5 gear går gearikonet væk og det er som om den går i frigear og efter en 5-8 sekunder går den tilbage i 4 gear.

Jeg søger vejledning til hvad det kan være og det kunne være dejligt, hvis der er en mekaniker på Fyn, syd- øst- vest- eller Midtjylland der kan reparere dette.

Jeg har et par mekaniker der har skønnet den flere gange og de diagnosticere alle forskellige ting ( har fået lavet grundjustering) Så det skal være en mekaniker der har haft med en 3L at gøre før.

Kontakt mig meget gerne på mit mobil nummer 91967494

Mvh
Patrick Kjær Gaarde
Ejner
Indlæg: 345
Tilmeldt: lør 19. nov 2016 18:56
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Odense

Re: Mekaniker søges eller råd

Indlæg af Ejner »

Har du fyldt efter og vedligeholdt mht til disse ting:
- hydraulik olie
- trykkuglen
- dieselfilter
- grundindstillet

Årgang, km tal, og ved du om der er lavet kobling på den med udskiftning af tryklejet, koblingsnav samt trykpladen?
ELY

2003 Lupo 3L m/ DPF, Ravenna Blau Metalic, anskaffet 26/1-2017 km 284.710
2018 Passat Variant TDI 150PS SCR DSG7, Reflex Silver Metallic, anskaffet 12/2-2020 km 58.000
Lupo3lklub.dk super værktøj, derfor er jeg sponsor
Glup
Indlæg: 2
Tilmeldt: tirs 28. feb 2023 17:23
Geografisk region: Sønderjylland
Geografisk sted: Fredericia

Re: Mekaniker søges eller råd

Indlæg af Glup »

Hej Ejner.

Jeg købte bilen får et halv år siden, der havde den lige været til service. Jeg har ikke tjekket disse ting, men kan læse det er lidt det er noget med at man skal tjekke uden at åbne dørene. ( Nu ved jeg da hvilken lyd den laver fra motor når jeg kommer ind i, hydralik pumpe ikke? )

Bilen har kun kørt 267.XXX

Mener den er årgang 2001.

Tusind tak for dit svar ejner!
Ejner
Indlæg: 345
Tilmeldt: lør 19. nov 2016 18:56
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Odense

Re: Mekaniker søges eller råd

Indlæg af Ejner »

Du kan læse dig frem til, hvordan du tjekker hydraulik olie, og hvor den skal stå ved evt. efterlysning.

En oversigt over hvad den har gennemgået ved service lige før du overtager den, kan måske kaste lidt viden af sig.
ELY

2003 Lupo 3L m/ DPF, Ravenna Blau Metalic, anskaffet 26/1-2017 km 284.710
2018 Passat Variant TDI 150PS SCR DSG7, Reflex Silver Metallic, anskaffet 12/2-2020 km 58.000
Lupo3lklub.dk super værktøj, derfor er jeg sponsor
Besvar