Lupo 3L årg 2005 går i stå efter ca 4 km.

Her kan du poste indlæg, der ikke passer ind andre steder - links til hjemmesider, sjov og spas, skriv en hilsen.
Besvar
Ejde
Indlæg: 3
Tilmeldt: man 12. nov 2018 19:49
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Nørre Snede

Lupo 3L årg 2005 går i stå efter ca 4 km.

Indlæg af Ejde »

Hej.
Vi har fået et problem med vores Lupo 3L årg 2005. Den har kørt ca. 340000 km. Når vi kører i den går den i stå efter ca 4 km og så skal man bare tage nøglen ud og starte den igen så kører den. Nogle gange skifter den heller ikke gear og det er forskelligt hvad gear det sker i men mest i første så den ikke skifter til anden. Nogen der har prøvet det samme?
Den er blevet nulstillet ved mekaniker for at se om en udmåling viste hvad det var men en ny måling efter det gjorde det igen efter nulstilling gav intet svar.
Håber der er nogen der kan hjælpe os. Vil gerne have den solgt men kan jo ikke når den ikke vil køre ordentlig.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Lupo 3L årg 2005 går i stå efter ca 4 km.

Indlæg af sussi »

Jeg ville starte med "Sangen"
Find den øverst i FAQ
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Ejde
Indlæg: 3
Tilmeldt: man 12. nov 2018 19:49
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Nørre Snede

Re: Lupo 3L årg 2005 går i stå efter ca 4 km.

Indlæg af Ejde »

Hej Sussi. Syntes faktisk jeg har søgt på mit problem under FAQ men ingen andre kunne ikke finde svar på mit problem.
Desværre
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Lupo 3L årg 2005 går i stå efter ca 4 km.

Indlæg af 383CI »

For lidt olie på hydraulikken er første skud. Det er en del af "sangen" at tjekke det, men nu det er en mekaniker der er på sagen er jeg ikke i tvivl om det ikke er sket.


Fortæl mere om hvordan den går ud? Horster? Hopper? I gearskifte? kold/varm? hvordan starten den igen? osv osv. ?
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Ejde
Indlæg: 3
Tilmeldt: man 12. nov 2018 19:49
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Nørre Snede

Re: Lupo 3L årg 2005 går i stå efter ca 4 km.

Indlæg af Ejde »

Det sker efter ca 4 km så helt varm er den jo ikke blevet. De fleste gange går den i stå er når man feks drejer ind af en vej hvor man sagtner farten for at dreje og så giver gas igen men ellers hvis det er ud af lige vej tager det bare ikke imod gas efter ca 4 km men så holder vi ind til siden stopper motoren og tager nøglen ud og så starter den igen og kører fint.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Lupo 3L årg 2005 går i stå efter ca 4 km.

Indlæg af 383CI »

Første skud, hydraulik olie på og det SKAL være det rigtige grønne vandtynde sjask.

Så skal den grundjusteres som beskrevet i "sangen", hele sangen, det er det mest beskrevne emne her så det giver ingen mening at fortælle mere om det,

Men fejludlæsning med VCDS ville hjælpe en del og den skal mekanikeren alligevel bruge når han skal grundjustere, VCDS altså så forsøg at glemme alle mulige BoschTestere, Delphi, telefon apps osv.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Lupo 3L årg 2005 går i stå efter ca 4 km.

Indlæg af sussi »

Ejde skrev: tirs 13. nov 2018 19:48 Hej Sussi. Syntes faktisk jeg har søgt på mit problem under FAQ men ingen andre kunne ikke finde svar på mit problem.
Desværre
TREDIE INDLÆG I FAQ:

SANGEN - - :-) fra 383CI
Dette indlæg BØR alle med gear- og/eller koblings problemer læse
Her løses de fleste problemer.
http://www.lupo3lklub.dk/forum/viewtopic.php?f=22&t=44

Og som 383CI skriver VCDS tester :-)
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Besvar