Ny kobling glider..

Her kan du poste indlæg, der ikke passer ind andre steder - links til hjemmesider, sjov og spas, skriv en hilsen.
Besvar
potriga3l
Indlæg: 13
Tilmeldt: søn 11. feb 2018 15:28
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Dronninglund

Ny kobling glider..

Indlæg af potriga3l »

Jeg har i søndags skiftet kobling på den lille.
Nu har jeg så bare problemer med at kobling glider hvis den får for meget gas.
Hvad kan der være galt? Er det min koblingsakuator?
Jeg har sammenlignet koblingsarmens position med en lupo der kører uden problemer, jeg har selvfølgelig justeret kobling efter skift, jeg har grundjusteret og creep point justeret og tallene for kobling ser ud til at vide der er en ny kobling.

Hvad pokker er der galt?
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Ny kobling glider..

Indlæg af 383CI »

Er bilen pumpet?

Føringsrør og udrykkerleje skiftet? (og vender rigtigt)
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
potriga3l
Indlæg: 13
Tilmeldt: søn 11. feb 2018 15:28
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Ny kobling glider..

Indlæg af potriga3l »

Den har fået 93hk hos Landberg, og komplet ny kobling (føringsrør originalt, udrykkerleje originalt, trykplade Sachs og koblingsplade Sachs)
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Ny kobling glider..

Indlæg af Kim B Olesen »

Det er ikke unormalt en ny kobling glider lige i starten 8-) i hvert fald når den er pumpet ;)
Bare sørg for ikke at køre den varm :mrgreen:
Går ud fra du selvfølgelig affedtede den under montage ?
Jeg plejer at blæse det godt rent og ridse svinghjulet med lidt grove sandpapir og affedte begge jerndele svinghjul/koblingsnav med fortynder 👍
potriga3l
Indlæg: 13
Tilmeldt: søn 11. feb 2018 15:28
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Ny kobling glider..

Indlæg af potriga3l »

Skiftede til en anden ny kobling på JP's opfordring, nu er der ingen problemer :)
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Ny kobling glider..

Indlæg af Atjuh 3L »

Lyder godt at den er rullende igen, og dejligt med en tilbagemelding :)

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Ny kobling glider..

Indlæg af doktorfrank »

Kan vi evt. få oplyst navnet på den kobling, der ikke kan klare bare nogle få procent af de 93 hypper? ... eller var der måske tillige andre fejl, der blev afsløret ved udskiftningen? :oops:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
potriga3l
Indlæg: 13
Tilmeldt: søn 11. feb 2018 15:28
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Ny kobling glider..

Indlæg af potriga3l »

Selvfølgelig kan i det, men i vil helt sikkert ikke give mig ret eller tro på det :|
Det var en Sachs 200mm, men den stod der også LuK på.
Jeg skiftede til en LuK hvor der kun står LuK på, og så spillede det bare fra første prøvetur :D

Der var ingen andre fejl der blev opdaget, tog kassen af, skiftede kobling, satte kassen på og kørte ;)
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Ny kobling glider..

Indlæg af doktorfrank »

Undskyld for min dårlige opdragelse :oops: Jeg genlæste lige hele tråden og ser, at noget af det første var svaret på mit - således temmelig overflødige - spørgsmål. :roll:
Hvis vi ses hos Kim på lørdag, vil det herligt at besigtige stumperne. :geek:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Ny kobling glider..

Indlæg af Kim B Olesen »

Der kan jo være fejl på alt - man skal sgu aldrig vide sig helt sikker, selv om man har sat nye stumper på :?
Det er Luk der producerer både Sachs og Luk koblinger, så der står altid begge dele på en Sachs kobling 👍
Jeg havde en der gled de første par tusind km, men det blev lige så stille bedre og der har ikke været noget siden 😎
potriga3l
Indlæg: 13
Tilmeldt: søn 11. feb 2018 15:28
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Ny kobling glider..

Indlæg af potriga3l »

Det er okay Doktor Frank, stumperne sidder i bilen og den anden kobling er leveret tilbage, så jeg må skuffe dig i den sag.
Dog har jeg muligvis en anden lille sjov sag med, men det må vi se på lørdag om han vil komme med :)

Selvfølgelig kan der have været en fejl på den, ellers var den bare som din Kim.
Det duer min tålmodighed bare ikke til, det skal bare spille fra første prøvetur, ellers må der være en defekt et sted :P
Besvar