Om at vælge rette kurer til stumper

Her kan du poste indlæg, der ikke passer ind andre steder - links til hjemmesider, sjov og spas, skriv en hilsen.
Besvar
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Om at vælge rette kurer til stumper

Indlæg af 383CI »

Jeg har efterhånden bestilt stumper til både biler og strøm forskellige steder og dermed også erfaret hvad der virker og hvilke leverandøre der må forventes en vis leveringstid.

Både fordi leverandøren er en slyngel, læs: Bildeleshop og/eller fordi leverandørens kurer er så glade for pakken de beholder den længere tid.


Et af de bedste eksembel var for længe siden da jeg fik nogle bundplander hjem fra USA, det tog 2 dage fra Seattel til København med DHL, så brugte posten så 14 dage på af få dem fra kbh. til Jylland. Godt nok var det jo også udenrigs men havde da regnet med de kunne klare det på 10 når nu ikke pakkens skulle nordenfjords.

Jeg har fået pakker fra Tyskland med f.eks. DHL på 2 dage altså væsentligt hurtigere end PostNord kan bringe en pakke over på den anden side af vejen. ''

Visse leverandøre bruger stadigt PostNord og det er mig en ubeskrivelig gåde. Dels koster det (kunden) en formue, dels går der jo ubeskriveligt lang tid.

Jeg har ikke oplevet endnu de kan levere dagen efter, om det så er bilstumper eller andet, og deres billigst forsendelse koster vel 60/80 kr. hvis man kan leve med at få den leveret i en pakkeshop og stå i lang kø der, eller få den leveret på en erhvervsadresse.

GLS fungere her og med fuldmagt i stalden kan de smide pakker af som det passer dem, normaltvist dagen efter bestilling,


Men idag, eller rettere igår kl. 14.22 bestilte jeg nogle små el stumper, lager vare hos sælger. Idag kl. 8.45 kommer kureren Dao365 med pakken. Altså bestilt og leveret på omkring 18 timer. for 39kr. og jeg bor ikke inde i byen hvor budet lige kommer forbi.

På den tid havde PostNord ikke engang fået tømt pakkeburet og koster jo det dobbelte.

Hvis/når jeg og vi bestiller stumper er det jo normaltvist noget der skal bruges, så lad os opfordre reservedelspusherne til at bruge kurerer der virker.

Hvad faen vel jeg egentligt med det her? Det ved jeg ikke selv ud over at sige jeg syntes det er cool man kan sende en pakke på tværs af landet for 39 kr. på 18 timer og nu har jeg drukket så meget kaffe jeg kan se igen.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Om at vælge rette kurer til stumper

Indlæg af ph. »

lol før jul glemte DAO's lokale vogn at hente og levere pakker til Jægerspris og omegn i mere end 7.dage....
der skete først noget 3-4.dage efter at kunderne begyndte at henvende sig til div. pakkeshops i området :mrgreen:
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Om at vælge rette kurer til stumper

Indlæg af sussi »

Lidt af mine oplevelser :-)
Dao365, fra Lolland til pakkeshop i Stenløse 4 dages leveringstid.
DHL fra Nordsjælland til Lolland 6 dages levering.
DHL fra England til Lolland 24 timers levering.
Fragtmand fra Århus til Lolland 18 timres levering.
PostNord fra Greve til Lolland 15 timers levering.
PostNord fra Kbh. til Lolland 5 dages levering.
Så det er nok som man er heldig/uheldig :-)
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Besvar