Bremsepedal hænger

Her kan du poste indlæg, der ikke passer ind andre steder - links til hjemmesider, sjov og spas, skriv en hilsen.
Besvar
ulrik klarskov
Indlæg: 4
Tilmeldt: man 12. jun 2017 00:33
Geografisk sted: Hvidovre

Bremsepedal hænger

Indlæg af ulrik klarskov »

Hej med jer og tak for medlemsskab af denne gruppe .

Jeg har lige købt mig en lupo og der er nogle ting som skal laves og jeg håber at i kan hjælpe

1. Bremsepedalen er begyndt at hænge sådan at bremselyskontakten ikke bliver aktiveret dette er meget uheldigt da for det første så lyser bremselyset heletiden hvis jeg ikke har foden bag pedalen heletiden, hvad kan årsagen være til dette, jeg har haft pillet 3 hjul af for at kigge efter om bremserne skulle fejle noget, men det var ikke tilfældet, har også undersøgt og den krontraventil som sidder på bremseforstærkeren skulle være gået i stykker men den virker fint, sidder der bare en fjeder som skal trække bremsepedalen tilbage og i det tilfælde hvor sidder sådan en fjeder ?

2. Jeg har problemer med de eletriske vinduer , de vil hverken køre op eller ned, kan dog høre et relær klikke i den højre dør, har haft døren skilt af i højreside for at smøre vindueshejsen da jeg troede at det var problemet men uden held. Hvad søren kan det så være ?

Mange hilsener fra Ulrik

ps det ville være dejligt med et billede
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Bremsepedal hænger

Indlæg af doktorfrank »

Velkommen i fællesskabet.
Hvis pedalen som normalt returnerer til hvilestillingen, hvor alle hjul ruller frit, er det nok bare stoplyskontakten, der skal justeres. Drej den en kvart omgang, så den kan trækkes ud af sin holder, træk "stangen" ud med mild vold, hold pedalen nede, mens kontakten igen monteres, slip pedalen så kontaktens stang klikker ind til optimal justering i forhold til pedalarmen. Undlad at trække pedalen op med foden - det vil sikkert bringe fejlen tilbage.
El-vinduer og deres overdrevne selvstændighed har jeg (heldigvis) ikke erfaringer med.
8-)
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
ulrik klarskov
Indlæg: 4
Tilmeldt: man 12. jun 2017 00:33
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Bremsepedal hænger

Indlæg af ulrik klarskov »

Hmm tak for svar, men kan det virkelig være rigtigt at pedalen ikke skal gå helt tilbage af sig selv, det virker meget mærkeligt og besynderligt, jeg tænker at der må sidde en fjeder til at trække pedalen tilbage.
ulrik klarskov
Indlæg: 4
Tilmeldt: man 12. jun 2017 00:33
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Bremsepedal hænger

Indlæg af ulrik klarskov »

Jeg er blevet enig med mig selv om, at det er hovedbremse cyllenderen som skal skiftes jeg har kært lidt og bremset alt hvad jeg kunne og det er kun de forerste hjul der blokere og ja abs bremsen virker heller ikke. desuden har jeg holdt fast tryk på pedalen og den synker lidt heletiden så jeg prøver at købe en brugt på Mandag.
Besvar