abs føler billige alternativ

Her kan du poste indlæg, der ikke passer ind andre steder - links til hjemmesider, sjov og spas, skriv en hilsen.
Brugeravatar
alexey6260
Indlæg: 233
Tilmeldt: man 19. aug 2013 08:30
Geografisk sted: Virksund

abs føler billige alternativ

Indlæg af alexey6260 »

---------------------------------------------------------------------------------------------
HUSK MELLEMLÆGSSKIVERNE
---------------------------------------------------------------------------------------------

Meget tit ved udskiftning af hjulleje abs føler går i stykker. Sensorer de passer til 3Ler nok dyr (400-600kr).Jeg har prøvet at sat i en fra Q7(118dkk) >passer i diameter, men for langt.I dag har købt en hos THANSEN fra VW Fox(199dkk)>3-4mm længere men kan tilpasses. Har kørt en prøvetur>køre som den skal, abs virker, abs lampe slukket. Måske i kan være interesseret.

Man skal huske at man skal have den modsatte føler til en fox før den passer til en Lupo 3l.
Så skal du bruge den venstre ABS føler til din Lupo skal du købe den højre til en fox. Dette jeg fik heldigvis bekræftet da jeg havde den gamle med fra venstre side af lupoen og det var den forkerte jeg fik da jeg bestilte til venstre side på foxen. Jeg havde ikke læst alle indlæg nemlig. Men da jeg altid sikre mig mine køb alligevel, fandt jeg så selv ud af det :)

Tilmed har de 20% på. Bremse dele. Så fik den for 159 kr. Normal pris 199 kr.
Hvor den til lupoen ville have kostet mig 649 Kr. :shock: dog "kun" 519,20 kr. Med 20% rabat. Så jeg sprarede egentlig næsten 500 Kr. på nær en flad 10 krone :mrgreen: det kalder jeg fyldestgørende vigtig info. Takker

Varenumre hos T Hansen:
Højre (venstre på lupo 3l) 517514006772
Venstre (højre på lupo 3l) 517514006771
Husk stadig skiverne, udover det virker det bare :)


abs.jpg
abs.jpg (32.82 KiB) Vist 14210 gange
2016-06-10 21.00.21.jpg
2016-06-10 21.00.21.jpg (203.47 KiB) Vist 14216 gange
Senest rettet af alexey6260 ons 2. nov 2016 06:47, rettet i alt 3 gange.
2002 A2 chameleon(grøn-brun).bakkamera,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
2002 A2 sølv met. Parkpilot URF7 fra Bosch,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
MPPS,CAN-Commander,KKL Vag Com 409.1,ELM327,Lexia/PP200.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: abs føler billige alternativ

Indlæg af sussi »

Fedt :D
Er tilføjet i FAQ
Link:
http://www.thansen.dk/product.asp?n=-12 ... -757718301
ABS sensor for Fox 1,2 9/10-
Varenummer 501512106770
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: abs føler billige alternativ

Indlæg af doktorfrank »

Netop den variation over emnet har jeg også benyttet med succes adskillige gange...og de fås endda endnu en smule billigere, hvis man orker at søge lidt rundt på ebay. Til advarsel: Ad den kanal har jeg til gengæld et par gange fået leveret noget andet, end hvad jeg bad om. Og der er tillige vild forvirring mht hvilke numre, der henviser til højre henh. venstre side - hvorfor jeg altid køber dem parvis! :o :shock: :( :oops: :lol:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: abs føler billige alternativ

Indlæg af sussi »

+1 :D
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
alexey6260
Indlæg: 233
Tilmeldt: man 19. aug 2013 08:30
Geografisk sted: Virksund

Re: abs føler billige alternativ

Indlæg af alexey6260 »

Den føler jeg har skiftet (fra Thansen)virker stadigvæk og ejer haft aldrig problemer med ABS (i de sidste 5-6 måneder).Så tror i fremtiden jeg vil vælge det alternative. Men husk:der er højre og venstre følere og de er spejlvende.
2002 A2 chameleon(grøn-brun).bakkamera,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
2002 A2 sølv met. Parkpilot URF7 fra Bosch,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
MPPS,CAN-Commander,KKL Vag Com 409.1,ELM327,Lexia/PP200.
Brabus
Indlæg: 158
Tilmeldt: søn 8. feb 2015 01:05
Geografisk sted: Ringsted

Re: abs føler billige alternativ

Indlæg af Brabus »

Nogen der trods yderst forsigtighed, er lykkedes kun og få noget af føleren med ud så resten nu sider nede i hullet,,, what to do ?
Lupo 3L koksgrå 2005 I elruder I webasto m. Fj.b. I fartpilot m. Indbygget ECO funktion I ekstra lys i bagerum/kabine m. Sluk funktion I Kopholdere I digital visning af kølevandsføler temperatur samt ((P)) funktion I udetemperatur visning I
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: abs føler billige alternativ

Indlæg af Kim B Olesen »

Ja - bor resten ud 8-) sørg for at fjerne alt plastic og rust, så den lige kan smutte lige i hullet og sidde helt imod 8-)
Brabus
Indlæg: 158
Tilmeldt: søn 8. feb 2015 01:05
Geografisk sted: Ringsted

Re: abs føler billige alternativ

Indlæg af Brabus »

Hvad med det der kommer ned i hullet af snulder?
Lupo 3L koksgrå 2005 I elruder I webasto m. Fj.b. I fartpilot m. Indbygget ECO funktion I ekstra lys i bagerum/kabine m. Sluk funktion I Kopholdere I digital visning af kølevandsføler temperatur samt ((P)) funktion I udetemperatur visning I
Brabus
Indlæg: 158
Tilmeldt: søn 8. feb 2015 01:05
Geografisk sted: Ringsted

Re: abs føler billige alternativ

Indlæg af Brabus »

alexey6260 skrev:Den føler jeg har skiftet (fra Thansen)virker stadigvæk. Men husk:der er højre og venstre følere og de er spejlvende.
Det burde tilføjes øverst i 1 hovedindlæg.
At man skal huske at man skal have den modsatte føler til en fox før den passer til en Lupo 3l.
Så skal du bruge den venstre ABS føler til din Lupo skal du købe den højre til en fox. Dette jeg fik heldigvis bekræftet da jeg havde den gamle med fra venstre side af lupoen og det var den forkerte jeg fik da jeg bestilte til venstre side på foxen. Jeg havde ikke læst alle indlæg nemlig. Men da jeg altid sikre mig mine køb alligevel, fandt jeg så selv ud af det :)

Tilmed har de 20% på. Bremse dele. Så fik den for 159 kr. Normal pris 199 kr.
Hvor den til lupoen ville have kostet mig 649 Kr. :shock: dog "kun" 519,20 kr. Med 20% rabat. Så jeg sprarede egentlig næsten 500 Kr. på nær en flad 10 krone :mrgreen: det kalder jeg fyldestgørende vigtig info. Takker
Lupo 3L koksgrå 2005 I elruder I webasto m. Fj.b. I fartpilot m. Indbygget ECO funktion I ekstra lys i bagerum/kabine m. Sluk funktion I Kopholdere I digital visning af kølevandsføler temperatur samt ((P)) funktion I udetemperatur visning I
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: abs føler billige alternativ

Indlæg af sussi »

Er tilføjet :-)
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: abs føler billige alternativ

Indlæg af Kim B Olesen »

Brabus skrev:Hvad med det der kommer ned i hullet af snulder?
Det blæser du bare væk med luftpistol, det er ikke et hul ! Der er åbent ud derfra ;)
Brugeravatar
kumse
Indlæg: 150
Tilmeldt: ons 22. maj 2013 21:55
Geografisk sted: København

Re: abs føler billige alternativ

Indlæg af kumse »

Det er ikke noget problem at bore den gamle ud. Hav lidt tålmodighed og giv dig tid til at gøre det ordentligt, så hullet er renset helt inden du presser den nye ABS sensor i.
Der er fin plads til fnulleret kan komme ud.
Jeg kan så tilføje at sige, at førstevalg for OEM erstatningen fra Ate er netop udgået. Triscan laver en farlig dyr en, men så vælger jeg lige så gerne en modsat fra en Fox. Det er virkelig et godt tip!
/Thomas

Fuhrpark: Lupo 3L 2005
Brabus
Indlæg: 158
Tilmeldt: søn 8. feb 2015 01:05
Geografisk sted: Ringsted

Re: RE: Re: abs føler billige alternativ

Indlæg af Brabus »

Kim B Olesen skrev:
Brabus skrev:Hvad med det der kommer ned i hullet af snulder?
Det blæser du bare væk med luftpistol, det er ikke et hul ! Der er åbent ud derfra ;)
Ja det gik fint og kunne godt se man kan se den ude fra. Så den fik et bor og en rund fil til det sidste. Smurte så noget Castrol højtemperatur silver pasta på den og svuppede den i hullet. Og har virkede lige siden.

Det i øvrigt helt utrolig hvor de ligner hinanden den føler fra en fox og lupoen når man tænker på prisforskellen. Findes der virkelig så mange foxer. Eller også deler den føler med en anden også.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Lupo 3L koksgrå 2005 I elruder I webasto m. Fj.b. I fartpilot m. Indbygget ECO funktion I ekstra lys i bagerum/kabine m. Sluk funktion I Kopholdere I digital visning af kølevandsføler temperatur samt ((P)) funktion I udetemperatur visning I
potriga3l
Indlæg: 13
Tilmeldt: søn 11. feb 2018 15:28
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Dronninglund

Re: abs føler billige alternativ

Indlæg af potriga3l »

Jeg tilføjer varenumre på både højre og venstre hos THansen, da jeg havde lidt problemer med at få den rigtige første gang, fordi når man søger Fox'en frem via "vælg bil" med den årgang vist længere oppe, så er der ingen abs sensorer.

Højre (venstre på lupo 3l) 517514006772
Venstre (højre på lupo 3l) 517514006771

Husk stadig skiverne, udover det virker det bare :)
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: abs føler billige alternativ

Indlæg af sussi »

Tilføjet i første indlæg. Tak for info :-)
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: abs føler billige alternativ

Indlæg af KMDTHY »

Kun mig der ikke kan finde de numre hos Thansen?
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: abs føler billige alternativ

Indlæg af sussi »

KMDTHY skrev: man 26. mar 2018 09:58 Kun mig der ikke kan finde de numre hos Thansen?
https://www.thansen.dk/soeg/?q=517514006771
https://www.thansen.dk/soeg/?q=517514006772

Varenr.: 999603402730 og Varenr.: 999603402729 til en Golf, jeg ved ikke om det er samme vare
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: abs føler billige alternativ

Indlæg af KMDTHY »

Derfor jeg spurgte. De oplyste numre findes ikke længere :)

Men jeg kan bekræfte at de passer. Jeg har monteret en fra en Audi TT 2,0 TFSi 2014 i dag.
Højre side på Lupoen: 517514006771 // 999603402729
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
potriga3l
Indlæg: 13
Tilmeldt: søn 11. feb 2018 15:28
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Dronninglund

Re: abs føler billige alternativ

Indlæg af potriga3l »

Thansen er dælme alt for hurtige til at lave deres varenumre om :shock:
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: abs føler billige alternativ

Indlæg af KMDTHY »

potriga3l skrev: ons 28. mar 2018 10:38 Thansen er dælme alt for hurtige til at lave deres varenumre om :shock:
Det må man sige, ja.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Besvar