Auto lift

Her kan du poste indlæg, der ikke passer ind andre steder - links til hjemmesider, sjov og spas, skriv en hilsen.
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Auto lift

Indlæg af Kim B Olesen »

Så begynder det sgu at ligne noget 8-) :lol:

BilledeBillede
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Auto lift

Indlæg af sussi »

Det er lige før du kan konkurrere med JP´s nye private værksted, men også kun "lige før" :D :D
Men godt ser det ud.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Auto lift

Indlæg af ph. »

Det ser sgu godt ud!
må vist en tur til det nordjyske og se det irl :)
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Auto lift

Indlæg af Kim B Olesen »

Nu er det jo heller ikke en konkurrence Ejvind :lol: desuden er jeg jo heller ikke færdig endnu ;)
Det er fandme fedt at komme derud og begynde at makke når det ser sådan ud :D :)
Du er velkommen PH :)
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Auto lift

Indlæg af sussi »

Kim B Olesen skrev:Nu er det jo heller ikke en konkurrence Ejvind :lol: desuden er jeg jo heller ikke færdig endnu ;)
Det var skam ikke en kritik, det var ment som en stor ros. :D :D
Og til ph, ja du har ret i at det er hamrende uretfærdigt at sammenligne de to projekter :oops:
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Auto lift

Indlæg af ph. »

sussi skrev:
Kim B Olesen skrev:Nu er det jo heller ikke en konkurrence Ejvind :lol: desuden er jeg jo heller ikke færdig endnu ;)
Det var skam ikke en kritik, det var ment som en stor ros. :D :D
Og til ph, ja du har ret i at det er hamrende uretfærdigt at sammenligne de to projekter :oops:
:D :D

........ :) Sorry ;) (men tænkte) Du kan ta det! :P
Søren
Indlæg: 1397
Tilmeldt: lør 17. sep 2011 22:07
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Næstved/ Lov

Re: Auto lift

Indlæg af Søren »

Endnu en grund til et træf mere i Nordjylland :lol: kæft det er fedt Kim .
Har også godt set JPs garage projekt.. Gad gerne det samme..

Umiddelbart vil jeg mener at Vyffes værksted er ret tæt på at matche JP..
Lupo 1.2 TDI 3L fra 2005 sort... 701.000km med Aerotwin viskere.. Kopholder gl model.. Garmin 2595 LTM og grå stue.. Synet uden anmærkning 15/4-2013 og 27/4-2015-, 1-5-2017 og igen den 1-5-2019 20-5-2021 og nu 6-6 2023 Ellers intet xtra udstyr

VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Auto lift

Indlæg af Vyffe »

Noget af en opgradering Kim :ugeek: Ser rigtig godt ud,

Hvordan sikrer du dig imod, at liftarmene ikke banker ned i betonen og slår skår af kanterne? Altså liftarmenes "hvilestilling" er jo under gulvniveau, hvilken liften først kan sænkes til efter bilen er kørt ud af værkstedet.

Tak Søren - har dog ikke set JPs værksted, så kan ikke udtale mig om det 8-)
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
SVK
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 14:12
Geografisk sted: Aalborg

Re: Auto lift

Indlæg af SVK »

Hold da op! Det er noget af en opgradering af værkstedet :). Ser godt ud! 8-)
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Auto lift

Indlæg af Kim B Olesen »

Takker alle sammen :) jeg er jo ikke helt færdig endnu - gulvet skal males, understellet på bordene bliver malet og lift og fyr skal males - der kommer en kalofair blæser op også, så jeg har mulighed for både olieopvarmning og fyr opvarmning :) der skal nogle skabe op derinde, så kommer der en plade over liften så den forsvinder i gulvet :)
Vyffe - der kommer en 4-5mm rustfri vinkeljernkant på rundt om hullet - hullet er lavet så det burde passe at jeg kan løfte en Lupo uden at komme uden for hullet ;)
Der burde ikke ske noget ved at liften kører ned mod vinkeljernet :D
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Auto lift

Indlæg af Kim B Olesen »

I må forøvrigt sammenligne alt det i har lyst til, bare det er som jeg gerne vil have det, så er jeg sgu en glad mand ;) :lol:
Hvorfor er det egentligt uretfærdigt at sammenligne med JP's private garage/værksted ? Det kan jeg da ikke se noget forkert i :? :D
Robert
Indlæg: 319
Tilmeldt: tors 27. jan 2011 07:50
Geografisk sted: Borre Møn

Re: Auto lift

Indlæg af Robert »

Har du overvejet at lægge fliser istedet for at male?
Jeg har selv brugt en national formue på at male gulve i mine forskellige bygninger og det holder bare ikke :evil: og jeg har både prøvet epoxy og polystyren.
Medmindre du har en fuldstændig tæt membran mod jorden stiger der fugt op nedefra og får malingen til at skalle af.
Svejsning er også forbudt.
Bremsevæske er forbudt.
Fliserne kan du finde som et restparti billigt.
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Auto lift

Indlæg af Kim B Olesen »

Ja - jeg har overvejet det, men har købt noget af malingen, der blev noget i overskud fra da jeg malede garagen :) så nu bliver det malet ;) pengekassen er også blevet smækket i, nu er der sgu brugt penge nok :lol: uanset hvor billige fliser jeg finder bliver det dobbelt så dyrt som at male :?
Der ka også lægges fliser senere hvis jeg bliver træt af det :)
Autoværksteder er også tit malet, og det bliver da misbrugt noget mere end mit gulv ;) så det skal nok gå
Tak for input, jeg kan bestemt også godt se det fornuftige i det :)
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Auto lift

Indlæg af Vyffe »

Godt du har tænkt over det Kim :)
Mit epoxygulv er jeg lidt træt af, men det er kun fordi at skidt er så nemt og se - og der er så meget at holde rent :).
Det skaller ikke af overhovedet.
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Auto lift

Indlæg af Kim B Olesen »

Godt at høre Simon :) det skal nok gå med maling :D
Jeg har malet ude i garagen og jeg giver dig helt ret mht skidt, det bliver fejet/støvsuget en gang om dagen fordi det ser så beskidt ud :lol:
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: Auto lift

Indlæg af Skipper »

Har også omkring de 240m2 epoxygulv. Ingen problemer overhovedet på ti år. Det skal du nok blive glad for. Ja, det ser hurtigt beskidt ud, men det er nemt af feje og tørre af. Jeg fik blandet en lille smule sand i epoxyen, så det er lidt mere ståfast egnet når det er vådt. :-)
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Auto lift

Indlæg af Kim B Olesen »

Dejligt at høre :) jeg tror jeg har bestemt at det skal være lidt mørkere end den lysegrå standard værkstedsfarve :? Jeg har malet gulvet i garagen og det ser sgu beskidt ud lynhurtigt :(
Besvar