Auto lift

Her kan du poste indlæg, der ikke passer ind andre steder - links til hjemmesider, sjov og spas, skriv en hilsen.
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Auto lift

Indlæg af Kim B Olesen »

Nu er jeg ikke lige ekspert, jeg ved kun det jeg lige har fået af vide her den anden dag ;)
Men i mit tilfælde er der 9 sugerør med sådan et 1/2 meters filter på i jorden rundt om det hul der skal graves !
De skal være mindst en meter længere nede end vi skal grave og pumpen som er den store orange skal køre mindst et døgn før der skal graves !
Så skulle det gerne være så tørt dernede at det kan lade sig gøre at lave hullet uden de store vanskeligheder :)
Derudover har jeg lavet en gravekasse af krydsfiner der er 122cm høj og godt 1x1 meter indvendigt, den er stivet af med 3 rækker 2"x4" indvendigt for at holde lidt på alt det jord der vil skride ned i hullet, ellers har vi ikke rigtigt plads til at ligge alt det jord der bliver hevet op ad hullet :?
Det er fandme godt blevet noget et projekt :shock: :lol: men hvad skidt - bare det bliver godt og bliver som jeg vil have det ;)
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Auto lift

Indlæg af sussi »

ph. skrev:en spunsvæg er vel ikke til meget hjælp hvis problemet er at vandet stiger hurtigere end man kan nå at grave det mudder væk, som vandet hiver med ind under en evt. afstivning?
Det er netop derfor at spunsen "bankes" længere ned end den endelige bund i hullet, som kan sikres med beton.
Og da beton også stivner under vand, lukkes for yderligere tilførsel fra bunden.
Jeg er ikke ingeniør, så det er bare mit forslag på en løsning.
Sussi
Efter at have læst Kim´s sidste indlæg et par gange, kan jeg godt se at det nok er nemmere at gøre det på denne måde. :-)
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Mukker
Indlæg: 300
Tilmeldt: tors 30. sep 2010 12:14
Geografisk sted: Vemmelev

Re: Auto lift

Indlæg af Mukker »

Tør man spørge, hvordan det går med liften ?
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Auto lift

Indlæg af ph. »

sussi skrev:
ph. skrev:en spunsvæg er vel ikke til meget hjælp hvis problemet er at vandet stiger hurtigere end man kan nå at grave det mudder væk, som vandet hiver med ind under en evt. afstivning?
Det er netop derfor at spunsen "bankes" længere ned end den endelige bund i hullet, som kan sikres med beton.
Og da beton også stivner under vand, lukkes for yderligere tilførsel fra bunden.
Jeg er ikke ingeniør, så det er bare mit forslag på en løsning.
Sussi
Efter at have læst Kim´s sidste indlæg et par gange, kan jeg godt se at det nok er nemmere at gøre det på denne måde. :-)
her på lolland stiger vandet op igennem bunden af hullet så her vil jeg umiddelbart tro at du kan banke din spunsvæg laaaaaaaaaaaaaangt ned uden af det har den store virkning...
bevares mellem jordlag og det lag derunder står der også vand men det er nu ret hurtigt rendt væk ...og inde i bygningen er det slet ikke problemet!
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Auto lift

Indlæg af Kim B Olesen »

ImageUploadedByTapatalk1457382610.352718.jpg
ImageUploadedByTapatalk1457382610.352718.jpg (39.43 KiB) Vist 8202 gange
Det må du meget gerne spørge om :lol: jeg har lige holdt fyraften :) jeg fik lige hjælp af en Lupo ven til at køre lidt sand ind og vibrere :) det blev rigtigt godt :)
Røret blev denne gang sat ned på godt en time :shock: ham Rasmus der kom med minigraveren havde dælme godt nok styr på det ;) og sugespidserne havde udtørret det fuldstændigt 8-) vi kunne grave helt ned uden problemer overhovedet, før havde vi et hul på 5m i diameter, denne gang gravede han med en 60'er skovl hele vejen ned og vi kunne stå på kanten af hullet uden det skred sammen :shock:
Det er da helt vildt som de sugespidser har virket :D
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Auto lift

Indlæg af ph. »

der er da ikke plads til ret meget isolering ...Er der?
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Auto lift

Indlæg af Kim B Olesen »

I gulvet?
Der kommer ingen isolering ;) det er der nok delte meninger om, men som udgangspunkt er der jo varme fra jorden, hvis du isolerer, isolerer du jo den fra, så rent teoretisk vil du få et koldere gulv ved det ;)
Så der kommer bare rionet og beton :)
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Auto lift

Indlæg af ph. »

ja i gulvet...
muligvis i teorien men i praksis så vil gulvet være varmere hvis du isolerer det, også selvom den eneste opvarmning af gulvet bliver luften i lokalet, ...hvis den er bare en anelse opvarmet.
Hvor varmt var det vand som kom da i gravede? ;)

...så længe rum temp. er lavere end gulvet så har du selv.f. en pointe. men hvis rum temp. skal op over gulv temp. så vil jeg mene at det er nemmere at varme gulvet op hvis det er isoleret...
så ja hvis vægge og loft er isoleret så er det nok nemmere at holde rummet frostfrit uden opvarmning, når gulvet ikke er isoleret, end hvis det bliver isoleret.
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Auto lift

Indlæg af Vyffe »

I mit værksted er der frostfrit. Der er mig bekendt ikke isoleret i gulvet, men til gengæld tykke vægge, termoruder og 200 mm på loftet.

Sendt fra min LG-D955 med Tapatalk
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Auto lift

Indlæg af Kim B Olesen »

Der har også altid været frostfrit her uden isolering i gulvet :) så jeg holder mig til samme princip ;) desuden er det varmet op på 20-25 minutter - så det er fint :)
Chrid-51
Indlæg: 86
Tilmeldt: lør 1. feb 2014 16:44
Geografisk sted: 9500 hobro

Re: Auto lift

Indlæg af Chrid-51 »

tillykke med liften.. håber det hele begynder af gå efter planen :)
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Auto lift

Indlæg af Kim B Olesen »

Takker :) det ser ud til at gå den rigtige vej nu, jeg har lige hentet liften nu her, så den ryger ned i morgen :)
Så skal jeg have støbt i to omgange, jeg satser meget på at støbe sidste gang fredag, så begynder det at ligne noget igen :D
Hold kæft jeg glæder mig til det står færdigt :lol:
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Auto lift

Indlæg af KMDTHY »

Kim B Olesen skrev:Takker :) det ser ud til at gå den rigtige vej nu, jeg har lige hentet liften nu her, så den ryger ned i morgen :)
Så skal jeg have støbt i to omgange, jeg satser meget på at støbe sidste gang fredag, så begynder det at ligne noget igen :D
Hold kæft jeg glæder mig til det står færdigt :lol:
Fedt! Hvornår skal vi komme med pølser og øl? :D
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Auto lift

Indlæg af sussi »

:D :D :D :D :D :D :D :D
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Auto lift

Indlæg af Kim B Olesen »

KMDTHY skrev:Fedt! Hvornår skal vi komme med pølser og øl? :D
Du kommer bare, så kan du jo lige hjælpe lidt nu du er her :lol: :lol: ;)
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Auto lift

Indlæg af Kim B Olesen »

BilledeBillede
Det skrider stille og roligt fremad
Senest rettet af Kim B Olesen tors 10. mar 2016 06:33, rettet i alt 1 gang.
Mukker
Indlæg: 300
Tilmeldt: tors 30. sep 2010 12:14
Geografisk sted: Vemmelev

Re: Auto lift

Indlæg af Mukker »

Der hvor rionettet ligger, er det meningen resten af liften skal være der. Så den ligger plant med gulvet?
Eller skal der blot fyldes op for at stabilisere søjlen ?
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Auto lift

Indlæg af ph. »

han skrev tidligere at den skulle så langt ned at den ligger plant med gulvet og så en plade hen over den........

så der skal vel støbes der hvor rionet ligger ...Håber dog at han hæver rionet op over gruset, ellers har han da ikke meget gavn af det..
og når det så er støbt så vil han vel stille en kasse op på det støbte og støbe gulv rundt om den kasse... op i en højde så det er plant med lifthovedet incl. arme.
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Auto lift

Indlæg af Kim B Olesen »

Lige nøjagtigt PH :) ja - det bliver hævet lidt op, og der bliver nok også puttet lidt mere rionet i, nok også gravet lidt mere ned under H jernene - skal lige have styr på det sidste 8-)
Det vigtigste var lige at få smidt liften i og rettet den op og tæthedsprøvet :)
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Auto lift

Indlæg af Kim B Olesen »

ImageUploadedByTapatalk1457610245.291288.jpg
ImageUploadedByTapatalk1457610245.291288.jpg (39.81 KiB) Vist 8112 gange
Hvad så - mener i armeringen kan godkendes nu :lol:
Jeg kører efter beton nu, det bliver en 30'er beton - tror ikke der er noget der giver sig :lol: :lol:
Besvar