Auto lift

Her kan du poste indlæg, der ikke passer ind andre steder - links til hjemmesider, sjov og spas, skriv en hilsen.
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Auto lift

Indlæg af Kim B Olesen »

Så er der indkøbt lift :) det blev til en 1 søjlet med ny model hovede, som så bliver undersænket i gulvet med en plade over :) så har jeg et ekstra justerbart arbejdsbord i værkstedet også ;)
Så mangler jeg jo bare lige at tømme værkstedet fuldstændigt, brække gulv op, grave liften nu og støbe nyt gulv :D :lol:
Nå jo - for at kunne have plads til alt mit lort fra værkstedet skal jeg lige have lavet laden færdig og ryddet op derude :? Så det kan være der bliver oprydningssalg :lol:

Tak for hjælpen alle sammen :)
lotus
Indlæg: 278
Tilmeldt: tors 8. jul 2010 11:07
Geografisk sted: vestsjælland

Re: Auto lift

Indlæg af lotus »

Hvilket fabrikat valgte du , og hvad kostede den

vh Jesper
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Auto lift

Indlæg af sussi »

Kim B Olesen skrev: Så det kan være der bliver oprydningssalg :lol:
Så er det jo bare at fastsætte en dag hvor vi kan holde vores sædvanlige træf hos dig, men skal vi ikke lige vente "et par dage" så det bliver lidt varmere :-)
Sussi
Ps. Til lykke med nyanskaffelsen.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Auto lift

Indlæg af Kim B Olesen »

Det blev denne, knap så fin som billedet, men helt klart det fedeste lift hoved og en funktionel gammel 1 søjlet til ialt 10500 kr

Ejvind - jeg er sgu ikke sikker på det kommer til at vente så længe, men nu må vi se :)
Nu jeg har fået købt lift, skal fandme også op og køre :lol:
Billede
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Auto lift

Indlæg af Kim B Olesen »

Så er jeg i fuld gang med værkstedet :)
Alt beton blev brækket op lørdag - det var dog noget genstridigt noget med murbrokker under :? :( sæt ikke som alt det andet beton vi har brækket op her :shock: tror sgu tyskerne har været forbi og støbe dengang de lavede bunkere :lol:
Men nu er det da ude :D
Så troede jeg bare lige jeg skulle grave et lille hul til det rør jeg ville have ned omkring liften, men det gik ikke så godt :? Det blev ret stort det hul og mislykkedes, så i morgen må jeg ringe lidt rundt og finde ud af hvad der så skal gøres :?
BilledeBillede
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Auto lift

Indlæg af sussi »

+1 :D
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Auto lift

Indlæg af Kim B Olesen »

Det mislykkedes sgu at lave hul igen, havde aldrig forestillet mig det ville blive det store problem :( det bliver simpelthen rent kviksand når man når en vis dybde, vi manglede kun ca 20 cm :?
Men nu har jeg lånt noget af et aggregat med sugespidser til at suge vandet væk - og hyret en professionel til at komme og grave mandag ;) så må vi se om ikke det går :lol:BilledeBilledeBillede
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Auto lift

Indlæg af KMDTHY »

Det er sgu endt i noget af et projekt :o :(

Mon ikke det bliver godt engang :)
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Auto lift

Indlæg af Kim B Olesen »

Det håber jeg da :lol: det skulle det gerne med alle de penge der bliver hældt i det :?
Det tager altid overhånd sådan noget når man først kommer igang ;)
Men bare det bliver godt :D
HamSjelv
Indlæg: 1838
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Auto lift

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,

Du skal være velkommen til at installere liften her hos mig... 20 centimeter ned og der er ler som rigtig massivt tungt gult/blåt fedtet ler. Der er med garanti intet der skrider her..


Deal :?: :lol:


/(
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Auto lift

Indlæg af Kim B Olesen »

Der bliver sgu vist for langt når jeg skal bruge den :lol: men lyder ellers noget nemmere end her :?
HamSjelv
Indlæg: 1838
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Auto lift

Indlæg af HamSjelv »

Kim B Olesen skrev:Der bliver sgu vist for langt når jeg skal bruge den
Du kører jo Lupo 3L, såehh....

Var det mig der skulle komme videre i et byggeri som det du viser på billederne, ville jeg helt klart lave omfangsdræn rundt om hele bygningen (garagen)



/C
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Auto lift

Indlæg af ph. »

HamSjelv skrev:
Kim B Olesen skrev:Der bliver sgu vist for langt når jeg skal bruge den
Du kører jo Lupo 3L, såehh....

Var det mig der skulle komme videre i et byggeri som det du viser på billederne, ville jeg helt klart lave omfangsdræn rundt om hele bygningen (garagen)



/C
??...Du ville dræne fordi det er et problem at grave ?..2.meter ned..? uden at finde vand??
ved intet om dræn og hvad man "normalt" gør, men på vagcars er der en som har skrevet at man ikke dræner under fundament/ dybere end fundament. da man så dræner huset...
Jeg ved ikke om det er pga. risiko for sætnings skader... for det skrev han ikke noget om.
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Auto lift

Indlæg af Kim B Olesen »

Ja - den vil jeg også godt lige have uddybet :?
Hvis det er fordi du tror der står vand så højt som på billedet kan jeg godt forstå dig, men det er bare vand fra vi spulede sugespidserne ned ;) der er mindst 2 meter ned fra færdig gulvhøjde inden der kommer vand, så det bør vist ikke være et problem :)
Jakob J
Indlæg: 709
Tilmeldt: søn 25. jul 2010 19:40
Geografisk sted: Hesselager

Re: Auto lift

Indlæg af Jakob J »

Jeg troede også det var problemer med høj vandstand :)
Hvad er problemet så da?
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Auto lift

Indlæg af Kim B Olesen »

Når man kommer godt 2 meter ned kommer der vand, der bliver det så kviksandsagtigt hvis du stiller dig i det går det længere op end en gummistøvle :? Jo mere man graver i det jo mere levende bliver det, så man kommer ikke rigtigt længere, det løber simpelthen bare sammen og er fuldstændigt håbløst at grave i :( hvis man så lader det stå kommer der til at stå knap en meter vand i hullet :shock:
Men vi manglede jo bare 20-30 cm - så nu skal det sgu lykkes med sugespidserne ;)
Jakob J
Indlæg: 709
Tilmeldt: søn 25. jul 2010 19:40
Geografisk sted: Hesselager

Re: Auto lift

Indlæg af Jakob J »

Okay. Så er problemet jo vand :)
Ellers må du jo lige hæve gulvet lidt ;)
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Auto lift

Indlæg af sussi »

Spunsvæg :idea:
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Auto lift

Indlæg af Kim B Olesen »

Nu har jeg jo fået professionel hjælp, så det skal nok gå ;) havde bare ikke lige regnet med at det skulle koste 5 af de lange at sætte rør ned til liften :?
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Auto lift

Indlæg af ph. »

Kim B Olesen skrev:Nu har jeg jo fået professionel hjælp, så det skal nok gå ;) havde bare ikke lige regnet med at det skulle koste 5 af de lange at sætte rør ned til liften :?
Hvordan gør man så?

#Sussi.. en spunsvæg er vel ikke til meget hjælp hvis problemet er at vandet stiger hurtigere end man kan nå at grave det mudder væk, som vandet hiver med ind under en evt. afstivning?
...Er med på at det som væggen støtter, Ikke styrter sammen og falder ned i hullet ...
Besvar