Kobling

Her kan du poste indlæg, der ikke passer ind andre steder - links til hjemmesider, sjov og spas, skriv en hilsen.
Besvar
Mr Hegelund
Indlæg: 5
Tilmeldt: tors 17. dec 2015 17:12
Geografisk sted: 6600 vejen

Kobling

Indlæg af Mr Hegelund »

Hej først og fremmest tak for rigtig go og brugbar viden her på siden. :-) mit spørgsmål går på om det virkelig ka passe at en kobling til en Lupo 3L er så meget anderledes og dyre , at man ikk ka montere anden fx stod der på eBay at Lupo 1,4 TDI og polo 6,2n med flere kørte med identiske koblinger , og så tænkte jeg bare når nu så mange ting er identiske hvorfor skal koblingen til en 3l så koste det dobbelte ,? Er den lettere eller hvad ,? Ku da være rart og vide vis man bare ka montere en af dem som de andre modeller køre med i stedet og så spare lidt der os .Glæder mig til og få lidt input. Mvh Kasper
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Kobling

Indlæg af Kim B Olesen »

Velkommen til :)
Hvad koster de nævnte koblinger da på ebay ?
Du kan få en til en 3L på ebay til omkring 1500 kr !
De er lidt følsomme med koblinger, så køb nu en Sachs eller LUK kobling med et originalt føringsrør til ;) ellers er du lidt selv ude om problemerne bagefter ;) 8-)
Mr Hegelund
Indlæg: 5
Tilmeldt: tors 17. dec 2015 17:12
Geografisk sted: 6600 vejen

Re: Kobling

Indlæg af Mr Hegelund »

Hej Kim det passer vist meget godt , jeg fandt os en original og ny Sachs kopling til Lupo 3L til 1400kr ca men grunden til at det her spørgsmål opstod var jo netop at jeg har læst at kassen på en Lupo er det samme som fra en polo i bund og grund dog bare med monteret hydraulisk gear skifte , og derfor undrede det mig at ingen havde omtalt emnet nogen steder på nettet og i så fald hvad forskellen på koblingerne lå i ,? For det slog mig at hver gang jeg søgte kom der Sachs koblinger hvor prisen lå på ca 800 for komplet sæt der stod så at koblingen passede på polo Lupo 1,0 1,4 1,6 og på 1,4 TDI også. Men Lupo 3L sku den så åbenbart ikke passe på.og den som så sku passe på 3L koster så os en del mere i forhold til den som ku passe på alle de andre modeller, så det var enlig mest der for det undrede mig vis teknikken var nogenlunde den samme at der så sku være den store pris forskel :D
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Kobling

Indlæg af Kim B Olesen »

Jeg tror bestemt ikke de passer sammen, så ville der jo nok ikke være prisforskel ;) men jeg synes da bare du skal prøve, så bliver vi andre jo også klogere :lol: jeg synes nu i forvejen de 1500 er billigt nok for en kobling :D
Men held og lykke hvis du prøver dig frem ;)
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Kobling

Indlæg af Thore J »

Jeg har en ny komplet kobling liggende.. hvis du står og mangler og vil spare en skilling..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
alexey6260
Indlæg: 233
Tilmeldt: man 19. aug 2013 08:30
Geografisk sted: Virksund

Re: Kobling

Indlæg af alexey6260 »

Har selv sat i Lupo en koblingsskive fra Golf Ecomatic.Men tror du vil ikke spar meget hvis du køber kobling fra anden bil-risiko er for høj.
2002 A2 chameleon(grøn-brun).bakkamera,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
2002 A2 sølv met. Parkpilot URF7 fra Bosch,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
MPPS,CAN-Commander,KKL Vag Com 409.1,ELM327,Lexia/PP200.
Besvar