Arduino overvågning med 3/6 PIR sensorer

Her kan du poste indlæg, der ikke passer ind andre steder - links til hjemmesider, sjov og spas, skriv en hilsen.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Arduino overvågning med 3/6 PIR sensorer

Indlæg af sussi »

Rigtig legetøj, til næsten ingen penge
http://www.aliexpress.com/wholesale?cat ... xt=arduino
Nr. 1 Arduino overvågning med 3 PIR sensorer, men klar til 3 mere. (Tyverialarm til 50kr. eller lys over hele matriklen, hvis der er bevægelse) (billede)
Nr. 2 Arduino Styrer tænding af facade- indgangslys (skumringsstyring med LDR, PIR og tidsstyring)
Nr. 3 Arduino kontrollerer luftindblæsning, (solfanger - luft til luft) Over 30 grader og under 70% luftfugtighen på indblæsningsluften, så kører det, opfyldes betingelserne ikke, kører det ikke.
12417697_1654298308180200_8099884707810462355_n.jpg
12417697_1654298308180200_8099884707810462355_n.jpg (104.35 KiB) Vist 8886 gange
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
Rasbi
Indlæg: 378
Tilmeldt: fre 12. sep 2014 12:57
Geografisk sted: Roskilde

Re: Arduino overvågning med 3/6 PIR sensorer

Indlæg af Rasbi »

Sådan Sussi. Du er med på beatet

Jeg har også 2 arduinoer + 1 arduino yun og alverdens sensorer jeg køber næsten gratis på eBay. Man kan automatisere ting utrolig billigt, min fantasi har bare endnu ikke rakt til andet end LEGO-motorer :/
Solgt: 02' L3L (m. original syrekas'). Ekstraudstyr: Programérbart viskerinterval og aircondition (virkede dog kun om vinteren).
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Arduino overvågning med 3/6 PIR sensorer

Indlæg af KMDTHY »

Har også planer om at styre mine to luft/luft VP med en Arduino..... Planen er at koble det sammen med mit IHC system. Mangler bare flere timer i døgnet :roll: :roll:
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Arduino overvågning med 3/6 PIR sensorer

Indlæg af doktorfrank »

Kommer tid, kommer råd … hvornår er det nu, at I går over til sommertid (jeg kunne ikke drømme om noget så naturstridigt) og får et døgn med 25 timer? Nåeh … det med havemøbler er heller ikke noget, jeg går op i: Er det når I går over til normaltid (det, som nogle endnu mere naturstridigt kalder "vintertid")
:oops:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Arduino overvågning med 3/6 PIR sensorer

Indlæg af sussi »

Glem alt om sommer og vintertid, det hedder
CEST, Central European Summer Time, UTC +2:00.
CET, Central European Time, UTC +1:00.
Og glem også alt om GMT som vi voksede op med.
Sussi
Ps. Der var så også en der fortalte mig, at "Meterstokken" fra 1799 (I Paris) var kommet på pension for flere år siden :-)
Fagre nye verden :evil:
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Arduino overvågning med 3/6 PIR sensorer

Indlæg af 383CI »

KMDTHY skrev:Har også planer om at styre mine to luft/luft VP med en Arduino..... Planen er at koble det sammen med mit IHC system. Mangler bare flere timer i døgnet :roll: :roll:

Lyder sateme spændende, har selv samme setup, dog er pumpen styret af, eller i hvert falt startet og stoppet for og efterår, af IHCen der også har styr på gulvvarme og ventilation,
Har leget lidt med RaspberryPi men jeg har indtrykket af det er noget andet? Jeg har i hvert fald ikke kodet den, men bare hentet pakker og brugt den/dem til diverse småting.

En der har en kort forskels forklaring på de 2 enheder?
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Arduino overvågning med 3/6 PIR sensorer

Indlæg af sussi »

Actually, Arduino and Raspberry Pi are quite different. For starters, Raspberry Pi is a fully functional computer, while Arduino is a microcontroller, which is just a single component of a computer.
http://readwrite.com/2014/05/07/arduino ... y-platform
Nemmere end en laaaaag forklaring ;)
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Arduino overvågning med 3/6 PIR sensorer

Indlæg af Thore J »

Hvad er det du (I) styrer?
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Arduino overvågning med 3/6 PIR sensorer

Indlæg af sussi »

Thore J skrev:Hvad er det du (I) styrer?
Næsten ALT, der kan styres.
Man sætter enten digitale og/eller analoge input til terminalerne. og ud fra programmeringen, udskriver arduinoen resultaterne på skærm/display, sender det trådløst, eller trådet, samt/eller trækker relæer.
Der er følere for:
IR. Bevægelse. Varme. Vædske niveau. Tryk. Fugtighed. Lyd. Og 117 andre ting
Man kan tilslutte Sim kort. Display. IR sendere. Bluetooth sendere. Relæer og en masse andet.
Mulighederne er uendelige.
http://www.aliexpress.com/wholesale?cat ... xt=arduino
http://www.aliexpress.com/wholesale?cat ... xt=arduino
37 forskellige "målere" sensorer for 13$
http://www.aliexpress.com/item/37-IN-1- ... 18400_6150
Det eneste man skal vide, er at man skal på nettet og søge efter "usb to seriel ch340 driver" så finder man en 340/341 driver, og så kører det.
Det er grundet at Kina klonerne af Arduinoen ikke kører med den originale Atmel chip, men derimod en 340 chip, derudover er der INGEN forskel
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Arduino overvågning med 3/6 PIR sensorer

Indlæg af sussi »

Thore J skrev:Hvad er det du (I) styrer?
Har prøvet at uddybe funktionen, se første indlæg.
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Arduino overvågning med 3/6 PIR sensorer

Indlæg af Thore J »

Bare glem det... fint hvis det er hemmelig, hvad du rent praktisk bruger til - altså hvilken effekt det giver.. :?
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Arduino overvågning med 3/6 PIR sensorer

Indlæg af Qaxius »

Jeg sidder bare og er lidt bitter over at min VVSer fik lokket mig på et Vaillant gasfyr, når det styringsmæssigt ikke kan en skid overhovedet.
Jeg skulle ha holdt fast i et Vitodens 222 F.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Brugeravatar
Rasbi
Indlæg: 378
Tilmeldt: fre 12. sep 2014 12:57
Geografisk sted: Roskilde

Re: Arduino overvågning med 3/6 PIR sensorer

Indlæg af Rasbi »

Så er der nyt på arduino fronten herhjemme. Har fået min arduino Yun (Arduino med inbygget wifi) til at logge den relative luftfugtighed hver halve time i vores lejlighed og gemme data på google spread sheet. Store sager.

Planen er at se lidt på hvordan variationen henover døgnet ser ud i de forskellige rum. Evt. få lidt bedre styr på fugtbelastningen ved hjælp af det ventilation som er installeret i lejligheden ( som jeg iøvrigt ikke må rode med :D :D )
Solgt: 02' L3L (m. original syrekas'). Ekstraudstyr: Programérbart viskerinterval og aircondition (virkede dog kun om vinteren).
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Arduino overvågning med 3/6 PIR sensorer

Indlæg af KMDTHY »

Rasbi skrev:Så er der nyt på arduino fronten herhjemme. Har fået min arduino Yun (Arduino med inbygget wifi)
Hvor har du handlet sådan en sag? Lyder som ideelt til styring af mine varmepumper :)
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Arduino overvågning med 3/6 PIR sensorer

Indlæg af sussi »

C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
Rasbi
Indlæg: 378
Tilmeldt: fre 12. sep 2014 12:57
Geografisk sted: Roskilde

Re: Arduino overvågning med 3/6 PIR sensorer

Indlæg af Rasbi »

Jeg har kun erfaring med den originale fordi det var den damen gav mig i julegave :) Skal du bare tænde og slukke for pumpen med et relæ eller skal du styre kompressor, fordampningstemperatur, kondenseringstemperatur, vandpumper osv?

Edit: Og den er købt på en dansk elektronik hjemmeside. Ved ikke lige hvilken.
Solgt: 02' L3L (m. original syrekas'). Ekstraudstyr: Programérbart viskerinterval og aircondition (virkede dog kun om vinteren).
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Arduino overvågning med 3/6 PIR sensorer

Indlæg af KMDTHY »

Rasbi skrev:Jeg har kun erfaring med den originale fordi det var den damen gav mig i julegave :) Skal du bare tænde og slukke for pumpen med et relæ eller skal du styre kompressor, fordampningstemperatur, kondenseringstemperatur, vandpumper osv?

Edit: Og den er købt på en dansk elektronik hjemmeside. Ved ikke lige hvilken.
Umiddelbart bliver det med IR.... :) tænd/sluk samt temperatur set.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Mukker
Indlæg: 300
Tilmeldt: tors 30. sep 2010 12:14
Geografisk sted: Vemmelev

Re: Arduino overvågning med 3/6 PIR sensorer

Indlæg af Mukker »

Hvordan spiller de sammen med luft/luft vp?
Hvordan kommunikerer de med eks en lift vp?
Brugeravatar
Rasbi
Indlæg: 378
Tilmeldt: fre 12. sep 2014 12:57
Geografisk sted: Roskilde

Re: Arduino overvågning med 3/6 PIR sensorer

Indlæg af Rasbi »

Man bliver umiddelbart nok nød til at lave noget arduino-udstyr så man kan optage de signaler fra remoten til varmepumpen og så sende dem efter behov.
Solgt: 02' L3L (m. original syrekas'). Ekstraudstyr: Programérbart viskerinterval og aircondition (virkede dog kun om vinteren).
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Arduino overvågning med 3/6 PIR sensorer

Indlæg af KMDTHY »

Rasbi skrev:Man bliver umiddelbart nok nød til at lave noget arduino-udstyr så man kan optage de signaler fra remoten til varmepumpen og så sende dem efter behov.
What he said ^^^ ;)
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Besvar