Hvad gør man ????

Her kan du poste indlæg, der ikke passer ind andre steder - links til hjemmesider, sjov og spas, skriv en hilsen.
Besvar
Andreas1972
Indlæg: 163
Tilmeldt: søn 6. dec 2015 17:44
Geografisk sted: nørager

Hvad gør man ????

Indlæg af Andreas1972 »

Jeg er helt GRØN Hvad drejer sig om lupo 3l og vil utrolig gerne hjælpe men kommer til kort hver gang :oops: jeg skruer til dagligt i lastbiler så mekanik ligger mig ikke fjernt men personbiler aner jeg absolut intet om :?: til alle her på forum , undskyld hvis jeg nasser på jeres viden men har lige skrevet grunden ,så snart jeg har noget konstruktivt at bidrage med skal jeg nok melde ind . Vil bare ønske alle et godt og lykkebringende nytår og en glædelig bagjul og en stor tak for at blive medlem af denne store vidensbank
Hilsen Dennis ( Navnet var optaget så jeg brugte min Fars ;) )(( ja altså Andreas ;) ))
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Hvad gør man ????

Indlæg af sussi »

Hej Dennis velkommen en gang til ;)
Det er det forummet er til for, men én gang imellem, kan du risikere at nogle incl. mig selv, er lidt kort for hovedet.
Det er når det samme spørgsmål bliver stillet for 117. gang, på trods af at det er beskrevet til hudløshed i 10-20 tråde, søgefunktionen i forummer er det rene lort, men det i min signatur virker rigtig godt, og hvis man har nærlæst det link jeg henviser til når nye medlemmer bydes velkommen, er man nået et meget langt stykke hen ad vejen.
viewtopic.php?f=10&t=20
viewtopic.php?f=22&t=14
Lupo 3L er ikke raketvidenskab, men på nogle punkter adskiller den sig EN HEL DEL fra almindelige biler :lol:
Så pøj pøj med din 3L og godt nytår til dig og dine.
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Hvad gør man ????

Indlæg af 383CI »

Det er helt enkelt at tilegne sig temmeligt meget viden om Lupo3L

Start med at købe et passende antal six packs eller poser kaffe.
Så afsætter du en 5-8 aftner og fordeler indkøbene over dem og læser løs her.
Start med sussi`s rigtigt godt FAQ der er de mest kendte problemer beskrevet til hudløshed.
Hov, husk lige en æske tændstikker også, når du handler.
Disse bruges 2 og 2 til at holde øjenene når det bliver sent, men læser du grundigt her kommer du på omgangshøjde med Lupoèn rimeligt hurtigt, men det tager lige toppen af "begynder" spørgsmål som talrige tror er helt unikke og meget specieller.

Som bilen kikser 3. gear, er der nogle der har pøvet det før? jeg ved ikke hvad jeg skal gøre? Det tager kortere tid at finde i FAQèn end at skrive spørgsmålet, så vi er tilbage ved punkt 1. Indkøb og læsebriller.

God fornøjelse og velkommen.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Hvad gør man ????

Indlæg af Thore J »

Når nu du er mekaniker, og hvis du kan læse lidt på engelsk (eller tysk) så læs også de filer/brochurer om hvordan 3L'en fungerer - Self study program. Det er med til at give en noget bedre systemforståelse, som vil hjælpe meget under evt. fejlsøgning..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hvad gør man ????

Indlæg af doktorfrank »

@383kubiktommer: Du har da vist rigtig nydt juleferien?…Så megen humor gemt i så kortfattet beskrivelse, der rummer så megen ros og respekt for vores forum. Takker og bukker. 8-)
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Hvad gør man ????

Indlæg af 383CI »

doktorfrank skrev:@383kubiktommer: Du har da vist rigtig nydt juleferien?…Så megen humor gemt i så kortfattet beskrivelse, der rummer så megen ros og respekt for vores forum. Takker og bukker. 8-)

Faktisk har jeg kun halv juleferie så kan ikke rigtigt gøre noget og keder mig jævnt.

Når det så er sagt har jeg jo været med her i 10 år eller i den stil og er temmeligt glad for forummet og har, tro rdet eller ej, meget stor respekt for dme der gider dele erfaring.
Men meget lidt respekt for dem der ikke gider lytte eller bidrage.
Hvis "man" ikke gider lytte er der jo ingne grund til at spørge.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Andreas1972
Indlæg: 163
Tilmeldt: søn 6. dec 2015 17:44
Geografisk sted: nørager

Re: Hvad gør man ????

Indlæg af Andreas1972 »

Til 383ci det er netop det der er min frustration ,jeg høster men har intet at så. derfor min frustration . fedt med alt den viden og kloge hoveder der er samlet et sted ,det var bare min frustration over intet at vide om denne fede lille øko ræser der kom til udtryk i mit første indlæg sammen med en stor taknemlighed for alle dem der faktisk gider bruge tid på at hjælpe mig med mine problemer. Igen tak og godt nytår til alle her på forum
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hvad gør man ????

Indlæg af doktorfrank »

Et godt råd imod kedsomhed: Anskaf dig en ældre fransk bil til samlingen.
Spørgere, der ikke forstår (gider) at lytte afslører sig selv - og ofte ganske hurtigt, som du jo fx har opdaget fornylig. Og hvem har problemet? Jeg undgår at gøre det til mit ganske enkelt ved at springe indlæggene over. Og så tænker jeg (naiv som jeg også er) at hvad jeg i første omgang har åbenbaret (!) har måske været nyttigt for andre eller evt. underholdende for et par stykker i "menigheden" :mrgreen:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
HamSjelv
Indlæg: 1840
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Hvad gør man ????

Indlæg af HamSjelv »

383CI skrev:... meget stor respekt for dme der gider dele erfaring.
Really :?:
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Hvad gør man ????

Indlæg af 383CI »

Andreas1972 skrev:Til 383ci det er netop det der er min frustration ,jeg høster men har intet at så. derfor min frustration . fedt med alt den viden og kloge hoveder der er samlet et sted ,det var bare min frustration over intet at vide om denne fede lille øko ræser der kom til udtryk i mit første indlæg sammen med en stor taknemlighed for alle dem der faktisk gider bruge tid på at hjælpe mig med mine problemer. Igen tak og godt nytår til alle her på forum

Jamen du får sgu nok snart noget erfaring og det er jo netop delt her fordi andre skulle have glæde af den,
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Hvad gør man ????

Indlæg af 383CI »

HamSjelv skrev:
383CI skrev:... meget stor respekt for dme der gider dele erfaring.
Really :?:


Den høre vist til i en anden tråd hvor du har væalgt at slette dit enorme vidensbidrag som jo åbentbart vurderes til at være for godt til pøblen.
Det har jeg ikke en skid respekt for, og hvor faen blev det link af?
Jeg tror vi skal blive enige om vi ikke er enige og fremadrettet blande os uden om hinandens indlæg.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Hvad gør man ????

Indlæg af Qaxius »

Jeg vidste INTET om Lupo 3L, da jeg for 2-1/2 år siden købte en misligholdt Lupo 3L.
Forummet het var meget behjælpelig og nysgerrig, som jeg er, så har jeg selv fundet en del ting og delt med forummet.

Jeg er bare elektriker med flair for mekanik.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Besvar