Motorbremsning

Her kan du poste indlæg, der ikke passer ind andre steder - links til hjemmesider, sjov og spas, skriv en hilsen.
Besvar
bjarkeH
Indlæg: 1
Tilmeldt: man 2. nov 2015 08:00

Motorbremsning

Indlæg af bjarkeH »

Hej. Jeg har en kammerat der påstår at hans gearkasse er blevet munket, af at jeg har motorbremset en smule, henover en weekend. Jeg kan dog ikke helt se hvordan at det kan skade. Er der nogen der kan give svar på det? 8-)
Brugeravatar
Rasbi
Indlæg: 378
Tilmeldt: fre 12. sep 2014 12:57
Geografisk sted: Roskilde

Re: Motorbremsning

Indlæg af Rasbi »

Han ved ikke hvad han taler om ;) En lupo motorbremser konstance ved kørsel. Specielt når ECO er slået fra. Når eco er slået til motorbremser den Parallelt med man selv bremser.

Du kan i triptronic slide ekstra på synkromesherne hvis du har gearet ned længe før hastigheden passede til de enkelte gear. Dog ville jeg mene at det var sket før eller siden alligevel hvis de var slidte :)
Solgt: 02' L3L (m. original syrekas'). Ekstraudstyr: Programérbart viskerinterval og aircondition (virkede dog kun om vinteren).
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Motorbremsning

Indlæg af Vyffe »

Hvordan skal det forstås at du har motorbremset? Har du bare kørt i bilen som normalt i D/E, eller har du, som Rasbi skriver, leget bjergged og manuelt motorbremset i vildskab?
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Besvar