Ulven har mange fejlkoder

Her kan du poste indlæg, der ikke passer ind andre steder - links til hjemmesider, sjov og spas, skriv en hilsen.
Brugeravatar
klavshansen
Indlæg: 65
Tilmeldt: man 6. dec 2010 19:44
Geografisk sted: Sønderborg
Kontakt:

Ulven har mange fejlkoder

Indlæg af klavshansen »

Mojn.
Har lidt problemer med min ulv.
Håber nogen her inde kan hjælpe med,
Hvad der skal skiftes og om Nogle her inde Evt har nogle brugte (gode) dele liggende til salg.

Billede

Ved at jeg skal bruge sådan en her.
Billede

Håber i kan hjælpe.
Brugeravatar
klavshansen
Indlæg: 65
Tilmeldt: man 6. dec 2010 19:44
Geografisk sted: Sønderborg
Kontakt:

Re: Ulven har mange fejlkoder

Indlæg af klavshansen »

Skal lige siges at fejl 01066 er pga den ikke vil gå ned i gear, så bliver nød til at sætte i N og trille.
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Ulven har mange fejlkoder

Indlæg af Atjuh 3L »

Du må altså komme med en ordentlig fejlbeskrivelse hvis du ikke bare vil skifte på må og få.

En del fejlmeddelelser på disse små biler, kommer fra noget helt andet end det der bliver meldt fejl på.

Fortæl lidt om bilen, historik, og hvordan fejlene udarter sig.

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Brugeravatar
klavshansen
Indlæg: 65
Tilmeldt: man 6. dec 2010 19:44
Geografisk sted: Sønderborg
Kontakt:

Ulven har mange fejlkoder

Indlæg af klavshansen »

Ok troede at fejlkoderne forklarede en masse :-(

Ulven har problemer med at starte pga den bruger helt vildt lang tid på at pumpe tryk, og når den endelig starter og man sætter den enden i
R-N-D så kan der gå 2-3 min inden gear indikatorne stopper med at blinker og jeg kan køre.
Når jeg så endelig kan køre (lad os sige jeg bakker ud af indkørslen)
Og sætter den i D lige efter jeg har bakket så kan der igen gå 1-2 min, nogle gange flere sluk og tænd ture inden jeg kan køre.
Så køre jeg 100-200 meter skal bremse ned i et T-kryds, den bliver stående i 2/3 Gear, Bang. Den stopper motoren. Jeg kan stå igen i 2-3 min inden den vil starte.
Dette kan selvfølgelig også ske i rundkørsler hvor den ikke vil gå længere ned end 4 gear.

Alt dette kan ske på samme tur eller 1 fejl
Af gangen

Vi har fået ny
Gearkasse
Kobling
Gangsteller
Gløderør
Og gearkassen er nulstillet flere gange.

Jeg har en mistanke om at det kan være denne der er utæt .
Billede

Håber beskrivelsen er god nok :-)
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Ulven har mange fejlkoder

Indlæg af Kim B Olesen »

Du har ikke prøvet at skifte den trykkugle der sidder på hydraulikstationen som du har sat et billede ind af ?
Ellers ville det være en god start ;)
http://shop.vagtech.dk/advanced_search_ ... 2b&x=0&y=0
Brugeravatar
klavshansen
Indlæg: 65
Tilmeldt: man 6. dec 2010 19:44
Geografisk sted: Sønderborg
Kontakt:

Re: Ulven har mange fejlkoder

Indlæg af klavshansen »

Kim B Olesen skrev:Du har ikke prøvet at skifte den trykkugle der sidder på hydraulikstationen som du har sat et billede ind af ?
Ellers ville det være en god start ;)
http://shop.vagtech.dk/advanced_search_ ... 2b&x=0&y=0
Nej har jeg ikke, men hvor sidder ventilen der sørger for at den holder trykket,
I kuglen eller i blokket hvor den bliver skruet fast!
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Ulven har mange fejlkoder

Indlæg af Vyffe »

I blokken. Rund dims som sidder tæt ved trykkuglen. Men tag nu og skift din trykkugle, hvis du ikke ved hvornår den er skiftet..
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Brugeravatar
klavshansen
Indlæg: 65
Tilmeldt: man 6. dec 2010 19:44
Geografisk sted: Sønderborg
Kontakt:

Re: Ulven har mange fejlkoder

Indlæg af klavshansen »

Vyffe skrev:I blokken. Rund dims som sidder tæt ved trykkuglen. Men tag nu og skift din trykkugle, hvis du ikke ved hvornår den er skiftet..
Tror aldrig. Og bilen har kørt 397000 km :-)
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Ulven har mange fejlkoder

Indlæg af Qaxius »

Syng sangen.

ind i FAQ og find "sangen"
Gør intet, før du har været den igennem, udover at du skal skifte trykkuglen NU.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Ulven har mange fejlkoder

Indlæg af Thore J »

klavshansen skrev: Vi har fået ny
Gearkasse
Kobling
Gangsteller
Gløderør
Og gearkassen er nulstillet flere gange.
:shock: :shock: :shock: :shock: ... hvem har "hjulpet" jer med det??? Det er tydeligvis blevet skudt i blinde.. og jeg er i øvrigt enige med de 2 andre om at du skal have skiftet din trykkugle - ud fra KM og alder har den været slidt op længe.. og en defekt trykkugle kan være årsag til en lang række problemer med gearskifte og med de symptomer du beskriver.. netop fordi at den ikke kan opbygge tryk godtnok..

Det lyder pt. som at sammenlignet med hvad der eller blevet lavet er en utrolig god ide at få den hen på et af de værksteder som har forstand på Lupo 3L - og det er ikke VW, hvis ikke det hjælper at skifte trykkuglen - og i øvrigt kontrollere oliestanden på hydrauliksystemet samtidig med.
Det nærmeste for dig er nok vagtech i Odense.. Det kan spare dig mange penge og ærgelser..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Ulven har mange fejlkoder

Indlæg af 383CI »

Enig med hele koret der siger der er skudt i blinde, men da utroligt at det er lykkes at skyde forbi trykkuglen for det ville være de flestes bud nummer 2 her, efter en komplet og rent afsunget sang.

Kort og godt, skift trykkugle, påfyld KORREKT olie på beholderen og grundjuster komplet.
Er mekanikeren i tvivl om hvad en komplet grundjustering er, så bed ham hente en bagklap til en Lupo3L fra 1997 og mens han leder efter den får du bilen til VagTech.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Ulven har mange fejlkoder

Indlæg af Thore J »

383CI skrev:....bed ham hente en bagklap til en Lupo3L fra 1997 ...
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: ... og et monteringskit til de forreste bremseklodser :P
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Ulven har mange fejlkoder

Indlæg af Atjuh 3L »

:lol: :lol: :lol:
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Brugeravatar
klavshansen
Indlæg: 65
Tilmeldt: man 6. dec 2010 19:44
Geografisk sted: Sønderborg
Kontakt:

Re: Ulven har mange fejlkoder

Indlæg af klavshansen »

Nogen af jer der har sådan en trykkugle liggende ?
Brugeravatar
Rasbi
Indlæg: 378
Tilmeldt: fre 12. sep 2014 12:57
Geografisk sted: Roskilde

Re: Ulven har mange fejlkoder

Indlæg af Rasbi »

Det har de her: http://shop.vagtech.dk/product_info.php ... di-a2-p-33

415 kr.

EDIT: Håber virkelig I får nogle af jeres penge igen, for det lyder godt nok dyrt det der................ :evil:
Solgt: 02' L3L (m. original syrekas'). Ekstraudstyr: Programérbart viskerinterval og aircondition (virkede dog kun om vinteren).
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Ulven har mange fejlkoder

Indlæg af Atjuh 3L »

Du er efter min bedste overbevisning blevet tværet noget så eftertrykkeligt. De glæder mig ikke at sige det, men jeg vil regne med at ca. 50% til 100% af de ting du har fået skiftet har været unødvendige. Dette er selvfølgelig blot et gæt, men dog et halvkvalificeret et af slagsen.

VAGtech i Odense har trykkuglen på deres webshop, og såfremt bilen - mod forventning - ikke fungerer efter udskiftning af kuglen, så smut en tur til Odense.

Det vil nok være det bedste og billigste du kan gøre for at få bilen på banen igen.

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Brugeravatar
klavshansen
Indlæg: 65
Tilmeldt: man 6. dec 2010 19:44
Geografisk sted: Sønderborg
Kontakt:

Re: Ulven har mange fejlkoder

Indlæg af klavshansen »

Tror i har misforstået mig med de ting der er skiftet.

Gearkasse/kobling skiftet pga de var slidt op . Var de allerede ved 219000 km har bare kørt 160000 km :-/ inden skift .

Gangsteller skiftet da den anden var total færdig og kunne ikke mere . (Utæt)

Gløderør kørt 397000 km,
Den begyndte at lugte af diesel ved opstart og ved at det nogen gange kan afhjælpe problemet.

Gearkasse bliver grundjusteret
3-4 gange om året. Og ham der gør det , gør det på mange lupoer og de virker. Så ved han kan.

Tingene er skiftet over længere tid.

Vil bare noterer hvad der er skiftet så i vidste hvad der var nyt og vi ikke skulle kigge på igen :-)
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Ulven har mange fejlkoder

Indlæg af Atjuh 3L »

Okay, SÅ er jeg mere rolig ;)

Så er det bare med at få bestilt en trykkugle hos VAGtech, og så selvfølgelig efterfylde med hyd. olie på den rigtige måde.

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Ulven har mange fejlkoder

Indlæg af Atjuh 3L »

En anden ting der ofte kan gi' laaaang tid før den bygger tryk op er de små Viton ringe der sidder på magnetventilerne.

De kan skiftes, og så er gangstelleren - næsten ;) - som ny igen.

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Brugeravatar
klavshansen
Indlæg: 65
Tilmeldt: man 6. dec 2010 19:44
Geografisk sted: Sønderborg
Kontakt:

Re: Ulven har mange fejlkoder

Indlæg af klavshansen »

Så er trykkuglen skiftet.
Den pumpede i meget kort tid og jeg kørte en lang tur uden den gjorde noget forkert.

Venter lidt med at fejre det, da den lige skal prøve at blive morgen kold :-)

I vil høre nærmere :-)
Besvar