Leje af styreboks ved M. Küster (www.vag-tuning.com)

Her kan du poste indlæg, der ikke passer ind andre steder - links til hjemmesider, sjov og spas, skriv en hilsen.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Leje af styreboks ved M. Küster (www.vag-tuning.com)

Indlæg af KMDTHY »

vanquish99 skrev:De stumper man skal bruge, kan man kun købe dem på ebay? Har aldrig rigtig brugt det Ebay, men kunne da godt tænke mig at få fartpilot. Det er vel kun den blinker arm man skal købe. Fatter ikke tysk, så de regninger i har skrevet her i indslaget, fatter jeg ikke meget af.

Hvor sidden den styreboks man skal ta ud og sende til tyskland? Er den let at ta ud?
Nej. Du skal have nyt software i din motorstyring, plus der skal laves ledningsnet ud til motorstyring fra den nye blink arm.

Jeg har lavet en guide. Se her: viewtopic.php?f=22&t=9

Armen er nok billigst at købe ved eBay eller M Küster selv. Din ECU skal til tyskland(www.vag-tuning.com) eller 3liter.dk for at blive programmeret.....
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
vanquish99
Indlæg: 282
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:11
Geografisk sted: Aalborg

Re: Leje af styreboks ved M. Küster (www.vag-tuning.com)

Indlæg af vanquish99 »

mange tak :) synes nok jeg havde set den guide et sted.

Men jo han har jo det man skal bruge ham vag-tuning, så nu mangler jeg sådan set bare at få afmonteret min ECU og så en tur ned i GLS pakkeshop :)

bliver da lækkert med sådan en omgang... og så til 1300 kr :D
janj_svb
Indlæg: 66
Tilmeldt: man 20. feb 2012 21:31
Geografisk sted: Sørup

Re: Leje af styreboks ved M. Küster (www.vag-tuning.com)

Indlæg af janj_svb »

KMDTHY skrev:
vanquish99 skrev:
Armen er nok billigst at købe ved eBay eller M Küster selv. Din ECU skal til tyskland(http://www.vag-tuning.com) eller 3liter.dk for at blive programmeret.....
Hvis man nu vælger at få det lavet ved 3liter.dk , er der så nogle der ved hvad det koster ?

-
Jan
Lupo 3L 1,2 TDI 5/2000 motor ANY
-
Konklusion er det sted, hvor man blev træt af at tænke.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Leje af styreboks ved M. Küster (www.vag-tuning.com)

Indlæg af sussi »

Fartpilot OE A2-3L kr. 2.999,- hos Jesper
http://www.3liter.dk/Produkter.htm
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
janj_svb
Indlæg: 66
Tilmeldt: man 20. feb 2012 21:31
Geografisk sted: Sørup

Re: Leje af styreboks ved M. Küster (www.vag-tuning.com)

Indlæg af janj_svb »

Ok, det var da en forskel der var til at få øje på !
Lupo 3L 1,2 TDI 5/2000 motor ANY
-
Konklusion er det sted, hvor man blev træt af at tænke.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Leje af styreboks ved M. Küster (www.vag-tuning.com)

Indlæg af KMDTHY »

Til de 3000 er den monteret og køreklar....... De 1200kr er DIY projekt......
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
vanquish99
Indlæg: 282
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:11
Geografisk sted: Aalborg

Re: Leje af styreboks ved M. Küster (www.vag-tuning.com)

Indlæg af vanquish99 »

ja og så kan man jo så ikke køre i sin bil i det tidsrum man har ECU i tyskland. Så må man på jernhesten, i den uges tid. Så kan det os være man bliver lidt slank og lækker :D
janj_svb
Indlæg: 66
Tilmeldt: man 20. feb 2012 21:31
Geografisk sted: Sørup

Re: Leje af styreboks ved M. Küster (www.vag-tuning.com)

Indlæg af janj_svb »

vanquish99 skrev:ja og så kan man jo så ikke køre i sin bil i det tidsrum man har ECU i tyskland. Så må man på jernhesten, i den uges tid. Så kan det os være man bliver lidt slank og lækker :D
Nu skrev trådstarter jo om at man låner en i mellemtiden !

Og til 3.000,- ville jeg ikke ofre at få det lavet, men 1.600,- kommer da med i overvejelserne, da det jo næsten går under småanskaffelser.
Lupo 3L 1,2 TDI 5/2000 motor ANY
-
Konklusion er det sted, hvor man blev træt af at tænke.
janj_svb
Indlæg: 66
Tilmeldt: man 20. feb 2012 21:31
Geografisk sted: Sørup

Re: Leje af styreboks ved M. Küster (www.vag-tuning.com)

Indlæg af janj_svb »

Og efter lidt betænkningstid kan jeg så sidde og tænke lidt på hvad samme operation koster ved 3liter, altså kun omkodning ligesom i Tyskland, skal jeg nu sammenligne priser, er det mest fair at sammenligne ens produkter !
Lupo 3L 1,2 TDI 5/2000 motor ANY
-
Konklusion er det sted, hvor man blev træt af at tænke.
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Leje af styreboks ved M. Küster (www.vag-tuning.com)

Indlæg af Kim B Olesen »

Jeg fik en pris på 1500 - 2000 kr af ham for ca 1 år siden - han ville helst bare lave det hele hvilket også afspejler sig i prisen ;) Læs denne også viewtopic.php?f=22&t=9 :D
vanquish99
Indlæg: 282
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:11
Geografisk sted: Aalborg

Re: Leje af styreboks ved M. Küster (www.vag-tuning.com)

Indlæg af vanquish99 »

janj_svb skrev:Og efter lidt betænkningstid kan jeg så sidde og tænke lidt på hvad samme operation koster ved 3liter, altså kun omkodning ligesom i Tyskland, skal jeg nu sammenligne priser, er det mest fair at sammenligne ens produkter !
Yes men til de 1300 får du også den GRA med du skal bruge. Så det skal du lige ha med, når du snakker at sammenligne produkter. Det er ikke kun kodningen. Når alt skal med så har jeg fået en faktura på 167 € incl returporto fra tyskland (149 € for arm og kodning, 18 € i porto). Dertil skal så ligges den porto jeg skal ligge hos GLS. Det er så 171 kr.
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Leje af styreboks ved M. Küster (www.vag-tuning.com)

Indlæg af Thore J »

Bemærk at der er temmelig meget forskel på priserne ved Küster ift. om man har den nye eller den gamle ECU på bilen!
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
vanquish99
Indlæg: 282
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:11
Geografisk sted: Aalborg

Re: Leje af styreboks ved M. Küster (www.vag-tuning.com)

Indlæg af vanquish99 »

hvordan kan det være? Burde de ikke være nogenlunde ens? Det jo "samme" bil.

Iøvrigt så er de der viskerarme skuda ikke til at få af... stod og hev og sled i det lort i evigheder! Men fik dem da af :D
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Leje af styreboks ved M. Küster (www.vag-tuning.com)

Indlæg af KMDTHY »

vanquish99 skrev:hvordan kan det være? Burde de ikke være nogenlunde ens? Det jo "samme" bil.

Iøvrigt så er de der viskerarme skuda ikke til at få af... stod og hev og sled i det lort i evigheder! Men fik dem da af :D
Det er en nyere version med andre komponenter i EDC15+.........

Ja, der findes en aftrækker til dem :-) De irrer nemt fast.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
vanquish99
Indlæg: 282
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:11
Geografisk sted: Aalborg

Re: Leje af styreboks ved M. Küster (www.vag-tuning.com)

Indlæg af vanquish99 »

okay ja den burde jeg nok ha anskaffet mig først.

Fik først mulighed for at sende min ECU afsted i dag, så den lander først hos ham her fredag forhåbenligt. Men har så lige modtaget en mail fra ham, hvor han spørg om hvorfor den ikke er kommet endnu :D Bestilte det i lørdags og han sendte mig først det dokument jeg skal vedlægge, i mandags.

Hehe det kan man da kalde tysk ingeniørkunst :D Han vil bare lave noget autopilot :lol:
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Leje af styreboks ved M. Küster (www.vag-tuning.com)

Indlæg af KMDTHY »

Tror sgu det er en fin lille forretning han har fået lavet sig der......

Softwaren skal jo kun skrives én gang :-P
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
vanquish99
Indlæg: 282
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:11
Geografisk sted: Aalborg

Re: Leje af styreboks ved M. Küster (www.vag-tuning.com)

Indlæg af vanquish99 »

hmm plejer DHL at være så langsomme? Den blev sendt retur i mandags og ifølge DHL's TT, så er pakken stadig i Hamburg.

Overrasker mig sku noget... troede DHL var fast as lightning! GLS formåede trods alt at levere den der nede i løbet af 2 dage, hvilket må siges at være ganske flot. Men DHL bruger åbenbart 5 dage på at fragte noget fra potsdam til grænsen... hvis jeg er heldig :D Ku godt være jeg sku ha lagt de 7 euro mere og så ha valgt DHL express :roll:

Det ender jo med at jeg kommer i helt god form af alt det cyklen rundt :lol:
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Leje af styreboks ved M. Küster (www.vag-tuning.com)

Indlæg af sussi »

Både DHL og GLS kan sagtens bruge en uges tid og deres TT virker ad hel.... til :mrgreen:
Hvorimod DPD normalt er fremme indenfor 48 timer overalt i Europa, samtidig virker deres TT perfekt. ;)
Det er min erfaring.
Har lige modtaget en pakke fra Kina i dag, det tog bare 7 uger :mrgreen: :mrgreen:
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Besvar