VAG tech
VAG tech
Jeg havde for nylig et problem med min Lupo ude på motorvejen. Med 140 km/t koblede gearkassen ud og der var ingen speeder respons. Jeg fik trukket ud i nødsporet og slukket for tændingen og startet igen. Men ved gearskift til 3 gear skete det samme: ingen fremdrift og ingen speeder respons. Jeg efterlod bilen og den blev afhentet af vejhjælp og afleveret ved VAGtech i Odense.
Jeg tænker at det er en af skiftearmene til gearkassen der er hoppet af.
Steffen VAG-tech har serviceret Lupoen mange år og han har check på sagerne. Men nu har bilen stået hos ham i siden 9/8 og jeg kan hverken booke tid via hjemmeside eller få fat i ham på mail eller sms.
Er der nogen af jer Lupo-ejere der ved om han helt har afhændet VAG-tech?
I så fald må jeg få slæbt bilen hen til et andet værksted.
Anders
Jeg tænker at det er en af skiftearmene til gearkassen der er hoppet af.
Steffen VAG-tech har serviceret Lupoen mange år og han har check på sagerne. Men nu har bilen stået hos ham i siden 9/8 og jeg kan hverken booke tid via hjemmeside eller få fat i ham på mail eller sms.
Er der nogen af jer Lupo-ejere der ved om han helt har afhændet VAG-tech?
I så fald må jeg få slæbt bilen hen til et andet værksted.
Anders
Re: VAG tech
Status på ovenstående: VAG-Tech har fejlsøgt på Lupoen og det var gearvælgerarm der var hoppet af. Den er åbenbart blevet slidt i kuglen efter 388000 km. Så jeg må op til ophuggeren og se om jeg kan finde den øverste kugle i lidt bedre stand.
Er der nogen der har indkøbt kugle og kugleled et andet sted?
Er der nogen der har indkøbt kugle og kugleled et andet sted?
- doktorfrank
- Indlæg: 2310
- Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
- Geografisk sted: Ringsted
Re: VAG tech
Glem alt om ophugger. Brugt dur ikke; medmindre både stang begge kugler udskiftes med slørfrit - helt slørfrit - går den ikke igennem den nødvendige grundjustering! Læs bare nogle få af de flere hundrede indlæg. Prøv "ibbermand"s fremragende løsning. Og sørg for at kunne grundjustere lige hvor bilen er parkeret under udskiftningen ... eller i hvert fald et sted, hvor den kan skubbes hjem.
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Re: VAG tech
VAGshop.dk har disse dele pånær en kugledel med gevind ende, tjek hjemmesiden
ELY
2003 Lupo 3L m/ DPF, Ravenna Blau Metalic, anskaffet 26/1-2017 km 284.710
2018 Passat Variant TDI 150PS SCR DSG7, Reflex Silver Metallic, anskaffet 12/2-2020 km 58.000
Lupo3lklub.dk super værktøj, derfor er jeg sponsor
2003 Lupo 3L m/ DPF, Ravenna Blau Metalic, anskaffet 26/1-2017 km 284.710
2018 Passat Variant TDI 150PS SCR DSG7, Reflex Silver Metallic, anskaffet 12/2-2020 km 58.000
Lupo3lklub.dk super værktøj, derfor er jeg sponsor
Re: VAG tech
Enig, det er bare en af flere løsninger på "lup(r)obler, denne excellente "Geo Gearløs" har løst langt bedre end VAG nogensinde har kunne komme i nærheden af.
/383CI
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
-
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: tors 7. apr 2022 10:30
- Geografisk region: Fyn
- Geografisk sted: Odense NØ
Re: VAG tech
Hej, hvor langt tid tog det at få fat på ham? Har fået min bil sat af ved ham for over 3 uger siden og kontaktet ham via mail samt online booking og intet svar... Hvordan fik du fat i hamATS skrev: ↑man 29. aug 2022 19:03 Status på ovenstående: VAG-Tech har fejlsøgt på Lupoen og det var gearvælgerarm der var hoppet af. Den er åbenbart blevet slidt i kuglen efter 388000 km. Så jeg må op til ophuggeren og se om jeg kan finde den øverste kugle i lidt bedre stand.
Er der nogen der har indkøbt kugle og kugleled et andet sted?
-
- Indlæg: 19
- Tilmeldt: ons 10. feb 2021 19:37
- Geografisk region: Fyn
- Geografisk sted: Odense
Re: VAG tech
Oliver2311: Fik du fat i VAG tech?
Tænker om hjemmesiden har været hacket? Fik du repareret din bil?
Michael
Tænker om hjemmesiden har været hacket? Fik du repareret din bil?
Michael
-
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: tors 7. apr 2022 10:30
- Geografisk region: Fyn
- Geografisk sted: Odense NØ
Re: VAG tech
Nej, nu har den nok holdt der i 2 måneder og stadig intet svar… har skrevet mail og prøvet via Facebook. Jeg er igang med bachelor så ikke den store tid til at rode med det selv, men vil meget gerne have den tilbage (kørende)… Falck afleverede den samt et sæt nøgler, dem får jeg nok ikke lige at se før han har tid til at svarer .
Hvis nogen kender en med forstand på lupoer med startproblemer må i gerne skrive .
Hvis nogen kender en med forstand på lupoer med startproblemer må i gerne skrive .
Re: VAG tech
Blot lidt opremsning som løse skud i ikke prioriteret rækkefølge:
- manglende hydraulik olie
- slidt trykkugle
- dieselfilter trænger til udskiftning
- bund kontakt ved tændingsnøglen defekt
- mangler hurtigt strøm ifm normal start (nyt batteri)
- ikke starte i Stop og kun/måske i N (indstilling hy. koblingscylinder)
- få læst fejl lageret ud med VCDS
- ?
- ?
Da du ikke kommer med spor historik på din 3L kan der jo oplistes mange muligheder. Så er det ikke nemt for supporterne der følger med på hjemmesiden og som du kalder til hjælp, at dreje dit problem over i konkrete løsninger- kom med mere konkret indføring i start problemet...
- manglende hydraulik olie
- slidt trykkugle
- dieselfilter trænger til udskiftning
- bund kontakt ved tændingsnøglen defekt
- mangler hurtigt strøm ifm normal start (nyt batteri)
- ikke starte i Stop og kun/måske i N (indstilling hy. koblingscylinder)
- få læst fejl lageret ud med VCDS
- ?
- ?
Da du ikke kommer med spor historik på din 3L kan der jo oplistes mange muligheder. Så er det ikke nemt for supporterne der følger med på hjemmesiden og som du kalder til hjælp, at dreje dit problem over i konkrete løsninger- kom med mere konkret indføring i start problemet...
ELY
2003 Lupo 3L m/ DPF, Ravenna Blau Metalic, anskaffet 26/1-2017 km 284.710
2018 Passat Variant TDI 150PS SCR DSG7, Reflex Silver Metallic, anskaffet 12/2-2020 km 58.000
Lupo3lklub.dk super værktøj, derfor er jeg sponsor
2003 Lupo 3L m/ DPF, Ravenna Blau Metalic, anskaffet 26/1-2017 km 284.710
2018 Passat Variant TDI 150PS SCR DSG7, Reflex Silver Metallic, anskaffet 12/2-2020 km 58.000
Lupo3lklub.dk super værktøj, derfor er jeg sponsor
-
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: tors 7. apr 2022 10:30
- Geografisk region: Fyn
- Geografisk sted: Odense NØ
Re: VAG tech
Ja jeg var nok også mest ude efter en med erfaring til at kigge på den, men jeg har skam prøvet lidt… Min kæreste kørte den og pludseligt blev speederen urresponsiv og hun kørte derfor indtil siden, hvorefter bilen så gik ud…
Ting jeg har prøvet:
Returventil + nyt dieselfilter
Hydraulikolie
Har haft vcds på til grundjustering og den holder tryk fint, men kunne ikke færdiggøre grundjustering grundet den jo ikke vil starte..
Vcds fejlkoder:
17965 ladetrykregulering
P1557 35-10 periodisk
17978 motorstyreenhed spærret
P1570 35-10 periodisk
Har selvfølgeligt forsøgt at slette dem og starte bilen igen. Al hjælp værdsættes
Ting jeg har prøvet:
Returventil + nyt dieselfilter
Hydraulikolie
Har haft vcds på til grundjustering og den holder tryk fint, men kunne ikke færdiggøre grundjustering grundet den jo ikke vil starte..
Vcds fejlkoder:
17965 ladetrykregulering
P1557 35-10 periodisk
17978 motorstyreenhed spærret
P1570 35-10 periodisk
Har selvfølgeligt forsøgt at slette dem og starte bilen igen. Al hjælp værdsættes
Re: VAG tech
Hvordan døde den? 1) Momentan eller 2) rullede motor ned i omdr. med stop til sidst?
1) kan tyde på et eller andet el baseret forsyning, styring, relæ osv.? 2) kan være brændstof mangel evt. ved luft indtrængen i diesel forsyning fex forårsaget af PD injectorer er slidte i o-ringe? Kan som nødløsning løses ved at omkoble slanger og lade retur diesel til filteret blive ledt direkte tilbage til tank (afbryde til filter)
Er alt luft ude af diesel olien i filter mv. efter skift af denne ved at lade den rotere i starter i tilstrækkelligt lang tid.
Hvor mange km har den på tælleren?
Vedr. fejl på ladetryks regulering tjek at udvendig arm ved turboen kan flyttes ca. 10-12 mm uden restriktioner. Vil gå noget stramt, men vandring skal kunne opnås. Hvis ikke lyder det til at turboens indvendige forstiller mekanisme for de bevægelige vanes i udstøds siden er fastgroet i sod og rust belægning. Et tydeligt tegn herpå er at det er svært at få hastigheden ret meget over 100 km/t , da turbo ikke er tilstrækkelig funktionel i højfart området. Den anden fejl kan jeg ikke umiddelbart byde på.
Har du i øvrigt søgt efter de 2 fejl i 3L hjemmesidens digre materiale?
1) kan tyde på et eller andet el baseret forsyning, styring, relæ osv.? 2) kan være brændstof mangel evt. ved luft indtrængen i diesel forsyning fex forårsaget af PD injectorer er slidte i o-ringe? Kan som nødløsning løses ved at omkoble slanger og lade retur diesel til filteret blive ledt direkte tilbage til tank (afbryde til filter)
Er alt luft ude af diesel olien i filter mv. efter skift af denne ved at lade den rotere i starter i tilstrækkelligt lang tid.
Hvor mange km har den på tælleren?
Vedr. fejl på ladetryks regulering tjek at udvendig arm ved turboen kan flyttes ca. 10-12 mm uden restriktioner. Vil gå noget stramt, men vandring skal kunne opnås. Hvis ikke lyder det til at turboens indvendige forstiller mekanisme for de bevægelige vanes i udstøds siden er fastgroet i sod og rust belægning. Et tydeligt tegn herpå er at det er svært at få hastigheden ret meget over 100 km/t , da turbo ikke er tilstrækkelig funktionel i højfart området. Den anden fejl kan jeg ikke umiddelbart byde på.
Har du i øvrigt søgt efter de 2 fejl i 3L hjemmesidens digre materiale?
ELY
2003 Lupo 3L m/ DPF, Ravenna Blau Metalic, anskaffet 26/1-2017 km 284.710
2018 Passat Variant TDI 150PS SCR DSG7, Reflex Silver Metallic, anskaffet 12/2-2020 km 58.000
Lupo3lklub.dk super værktøj, derfor er jeg sponsor
2003 Lupo 3L m/ DPF, Ravenna Blau Metalic, anskaffet 26/1-2017 km 284.710
2018 Passat Variant TDI 150PS SCR DSG7, Reflex Silver Metallic, anskaffet 12/2-2020 km 58.000
Lupo3lklub.dk super værktøj, derfor er jeg sponsor
-
- Indlæg: 19
- Tilmeldt: ons 10. feb 2021 19:37
- Geografisk region: Fyn
- Geografisk sted: Odense
Re: VAG tech
Har I nogle gode råd til hvem man kan/skal bruge som alternativ til VAG Tech - det var godt nok fedt at have en 3L specialist mindre end 5 Km væk
Hvem er tættest på Odense/Fyn nu? Både ifht service men også rep.
Michael
Hvem er tættest på Odense/Fyn nu? Både ifht service men også rep.
Michael
-
- Indlæg: 19
- Tilmeldt: ons 10. feb 2021 19:37
- Geografisk region: Fyn
- Geografisk sted: Odense
Re: VAG tech
Jeg svarer lige mig selv (aktiviteten herinde er jo lidt dalende efterhånden alligevel
Vi har lige haft vores A2er til service hos VAG tech. Alt forløb som sædvanligt; gnidningsfrit, hurtigt og pris-rimeligt.
Så heldigvis for os fungerer VAGtech stadig.
Michael
Vi har lige haft vores A2er til service hos VAG tech. Alt forløb som sædvanligt; gnidningsfrit, hurtigt og pris-rimeligt.
Så heldigvis for os fungerer VAGtech stadig.
Michael