VCDS kabel

Alt vedrørende teknikken på 3L
HamSjelv
Indlæg: 1845
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: VCDS kabel

Indlæg af HamSjelv »

@Nimbus:

I selve diagnosestikket er der en lille embedded mikrocontroller. Den mikrocontroller har et internt programlager baseret på flash-teknologi, hvilket kan overskrives. MCU'en kan som et eksempel opdateres ved integration af nye revisioner af CAN-standarder.
Du kan sammenligne opdatering af MCU'en med opdaterong af operativsystemet på din smartphone.

Jo, har du den rigtige binære fil og det rette _udviklingsværktøj_ kan du godt reetablere en tidligere firmware på kablet; Der er ikke noget hardware der er gået op i røg, men.....
moelgaard
Indlæg: 8
Tilmeldt: ons 26. sep 2018 11:31
Geografisk region: København
Geografisk sted: Herlev

Re: VCDS kabel

Indlæg af moelgaard »

Lang tråd om pirat vs original...
Efter mine problemer med kablet fra vag-diagnostics.com tog jeg en hurtigt belustning: Købte VCDS HEX-V2 hos NEtech ApS med 10 VIN.
Hurtig levering og så snart ungerne var lagt i seng blev det installeret og så røg jeg ud i A2´eren og fik koblet op.
Totalt novice og tumlede lidt rundt, men fik snart et rimeligt overblik.
Tænker der er stor forskel på, hvad tingene kaldes afhængig af hvilken version (og sprog) der bruges, så jeg bliver lidt i tvivl om hvad I mener, når jeg læser jeres ellers fine beskrivelse af procedurer.
Endte ud med en RTFM12 fejl og så var jeg klar over, at der nok lå lidt "mekanisk" arbejde inden jeg var køreklar...
Men fejlen kunne åbenbart godt slettes og så lykkedes det at køre en grundjustering: Og så Vupti så ruller hun igen!!!
Jeg er faktisk en glad mand lige nu :-)

Har lavet en reklamation via PayPal på kablet fra vag-diagnostics.com og så må vi se hvad der sker med den.
Det vigtigste min far lærte mig: "Der kan da ikke ske noget ved liiige at skrue toppen af og se hvordan der ser ud nede i maskineriet"
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: VCDS kabel

Indlæg af sussi »

-
Vedhæftede filer
emoji106.png
emoji106.png (1.75 KiB) Vist 3620 gange
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
HamSjelv
Indlæg: 1845
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: VCDS kabel

Indlæg af HamSjelv »

@moelggard:

Go' dreng (eller pige).
Du er hermed tildelt retten til at bære både badge og rygmærke.

Niels Ezerman @ Netech er rigtig god til at oversætte teknisk engelske motorrelaterede termer til de korrekte danske ditto - noget du netop har bidraget til den fortsatte udvikling af.
moelgaard
Indlæg: 8
Tilmeldt: ons 26. sep 2018 11:31
Geografisk region: København
Geografisk sted: Herlev

Re: VCDS kabel

Indlæg af moelgaard »

Haha...
Ja, det er jo nu en gang sådan det fungerer.
Hvis ingen vil betale er der ingen der vil udvikle...
Og jeg er i øvrigt helt enig med HamSjelv; kablet fra NEtech er en fornøjelse at bruge fordi det er rigtig flot oversat til dansk
Jeg ser frem til at lave mange sjove ting fremover.
Nu har jeg jo købt 10 vin selv om jeg kun har 2 Audier så hvis nogen har brug for det står det då også til rådighed for (dette fantastiske) fællesskab.
Det vigtigste min far lærte mig: "Der kan da ikke ske noget ved liiige at skrue toppen af og se hvordan der ser ud nede i maskineriet"
Nimbushelle
Indlæg: 10
Tilmeldt: søn 8. apr 2018 14:20
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: FREDERICIA

Re: VCDS kabel

Indlæg af Nimbushelle »

Problemet løst (for mit vedkommende)

Efter utallige forsøg med forskellige SW versioner til mit kabel købt hos www.VAG-diagnostics.com endte jeg med at overgive mig, fuldt og helt. Jeg magter ikke mere, og kunne i perioder mærke, at mit blodtryk steg ganske ukontrolleret, når jeg sad i bilen og gang på gang blev afvist...

Så nu er kablet sendt tilbage i hovedet på de fjolser, som jeg købte det af, og en sag er rejst via Paypal. De har accepteret indsigelsen, og jeg venter blot på at få mine 700 kroner tilbage. Til gengæld har jeg langt om længe haft succes med at lave en grundinstilling helt selv, med det kabel som 383ci linkede til. Det virker upåklageligt, dog med det forbehold, at der medfulgte adskillige SW versioner, og det tog lige et par forsøg at finde den rigtige - men nu kører det, selv om jeg med skam må erkende, at det er et uoriginalt kopi-kina-kabel. Håber ikke jeg bliver lagt for had af den grund. Tusind tak for alle jeres bidrag - det er ganske enkelt en fornøjelse at være med i denne gruppe med så mange kompetente og hjælpsomme mennesker. God jul herfra:-)
A2 med næsten alt i udstyr, Lupo med næsten intet udstyr.
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: VCDS kabel

Indlæg af Atjuh 3L »

Dejligt du fik det til at virke.

Jeg ville gerne ha’ hjulpet dig med softwaren til det andet kabel, som jeg er ovenud tilfreds med, men jeg har ikke CD’en længere.

Jeg havde fin kommunikation og fik fin hjælp dengang jeg købte mit kabel, og jeg mener koden stod i en eller anden txt fil på CD’en, men nu spiller det jo ikke længere nogen rolle.


Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Besvar