Side 1 af 1

ANY Forbrug, der er håb.

: søn 5. nov 2017 22:31
af olefredrik
Har nettop kørt vognen: 2002 A2 1.2tdi tohundre og træss tusinde km på klokken, Norge - Sjælland - Norge, mer enn 1300km.

Forbruk 0,27 L/mil (0,28 den ene vej og 0,26 den andre, vind forskjell?)

Orginal software foruden fartpilot, ingen optimalisering.
Eneste uorginale på vognen er ståltrommler bak.
Benyttet fartpilot og gjennomsnittfart 80km/t. (Så der var slet ikke meg der var 'problemet')
Påklædt smale sommerdæk for anledningen :) for at få den rette østeuropeiske 'look' , skiftet om fra vinterdæk.
Lufttrykk: 0,1 under maks foran og bag.
Nylig skiftet absolutt alle filter og fullsynthetisk longlife olie fra Castrol.

Nej, jeg lå ikke lige bag en lastebil eller buss, aldrig.

Jeg har nylig justert camber og spissing (bruger trackace til dette) og merket at vognens forbrug falt betydelig. Godt nok hadde vognen en fejl spissing I udgangspunktet, omvendt plog, som hadde slidt begge dækkene foran på indsiden. Ærgeligt at jeg ikke sjekket det opp tidligere forud for slitasjen. Sjekken tar jo kun 15 minutter.

Jeg var svært positivt overrasket over et så lille forbrug :) så er der lidt igjen for all hyggen.

Re: ANY Forbrug, der er håb.

: tirs 7. nov 2017 11:03
af doktorfrank
Tilføjelse: Det er ikke på et hvilket som helst dækmærke (ved jeg, for jeg havde jo anledning til at se efter ... og en prøvetur i den fine bil) - det er på gamle 381ere. Der er som bekendt ét punkt, de er aldeles uovervindelig på, og det er ekstremt lav rullemodstand.
Godt at vide, at du er home safe.
:D

Re: ANY Forbrug, der er håb.

: tors 9. nov 2017 23:52
af olefredrik
Ja takk Frank :)

Bridgestone B eller R 381 fra 2009. Jeg visste ikke så mye om de men plukket de frem fordi de var smale.

Den euphoriske tilstanden jeg var I ble avbrudt da jeg kom til Norge fordi forbruget steg antagelig pga mer ujevnt dekke, ru asfalt, flere humper, mer kupert terreng. Lå etter 500km på 0,25 men endte på 0,26.
Til Danmark lå jeg lenge på 0,27 men I sydsverige ble det regnvejr og vind og endte på 0,28.

Det ble kørt på fartspilot hele vejen med motorbrems nedover. Burde være mulig å redusere lidt ved at udelate fartspilot. Push and go?

Ellers kunne jeg merke at forbrug steg en smule ved regnvejr, ca 150km med regnvejr hver vej.

Forbruget er reelt nok men allikevel lidt teoretisk. I Norge med vanlig kørsel klarer jeg på blandet pen kørsel muligens 0,33 mens 'ufaglært' kører på 0,38 eller noe deromkring :)

Nå er der påkledt vinterdækk......

Re: ANY Forbrug, der er håb.

: fre 10. nov 2017 07:50
af Hangaard
Hej,
Har lavet en tråd angående aredynamisk tiltag på A2 og effekten her af.
Måske du kunne bruge den til noget ? det burde jo kunne reducer forbruget yderlig.
viewtopic.php?f=34&t=7808

Re: ANY Forbrug, der er håb.

: søn 12. nov 2017 09:29
af olefredrik
Tak :)