Side 1 af 1

gear problemer

: lør 4. nov 2017 10:41
af rudi
Hej alle

Jeg ved ikke om det er en ny variant, jeg kunne ikke finde noget tilsvarende i arkivet.
Min A2 har i længere tid kunne finde på at koble ud i 5. For så at smide den i 5. Igen, så begyndte den at skulle have højere omdrejninger for at skifte fra 1. Til 2. Gear 2.500-3000 omd. ellers gik den tilbage i 1. Det virkede som et fugtproblem da der ikke var problemer når vi havde tørt vejr, nu i går blev den så helt umulig, først kunne jeg køre manuelt op på en 3000 rpm og så slippe gassen og så liste den i 2. Gear med blød gas, men det lykkedes mig aldrig at få den i 5. Gear på motorvej, og nu kommer jeg ikke ud af 1. Mere.
Det skal lige nævnes bilen fik en brugt gearkasse på fra en hugger for 2 år og 30.000 km siden og er ikke grundjusteret siden .
Den har også været lidt sløv i det ikke over 125kmt på klokken, men i forgårs var der lidt luft i trafikken og den virkede villig nok, så katten kan vel ikke være stoppet?
Jeg har tjekket hyd accu en som i vidst kalder trykkugle hyd står øverst i det rektangulære felt.
Jeg har et KKL VAG-COM 409.1 kabel og en VCDS Lite 1.2 jeg tror ikke den er i stand til at lave grundjustering?

Er der nogen forslag til hvor jeg skal gå her fra, udover i skole på mandag, alle forslag er velkommen, også hvis der er nogen i nærheden af Hedehusene 2640 der kan hjælpe med en grundjustering.

VCDS udlæsning siger fejl 00263-transmission 27-10-inplausible signal- intermittient.

Re: gear problemer

: lør 4. nov 2017 12:03
af 383CI
For lidt olie på skifteren. Defekt trykkugle. Træls N75 søg lidt på de ting. Det er meget almindelige problemer og beskrevet til hudløshed her

Re: gear problemer

: lør 4. nov 2017 12:39
af rudi
383CI skrev:For lidt olie på skifteren. Defekt trykkugle. Træls N75 søg lidt på de ting. Det er meget almindelige problemer og beskrevet til hudløshed her
Hej 383CI
Du mener det er nok at olien står ved toppen af det rektangulære mærke på beholderen, til at give disse problemer, der er ingen vædske i trykkuglen, den blev vidst også skiftet for 2 år siden, N75 har jeg ikke undersøgt, skulle den ikke komme på udlæsningen?

Re: gear problemer

: lør 4. nov 2017 16:41
af sussi
Allerøverst i FAQ findes denne tekst
SANGEN - - :-) fra 383CI
Dette indlæg BØR alle med gear- og/eller koblings problemer læse
Her løses de fleste problemer.

Et godt sted at begynde på problemer af en hver art med bilens kobling og gear.
Den sædvanlige "sang" om problemer med gearkasse,
Tjek eller skift gearolie og hydraulik olie, fejludlæsning og grundjustering.
Hvis din trykkugle er mere end 5-6 år gammel, så skift den.
Dette løser mindst 8 af 10 problemer at det er i orden, så lad os tage den derfra!

Re: gear problemer

: lør 4. nov 2017 16:43
af sussi
rudi skrev:VCDS udlæsning siger fejl 00263-transmission 27-10-inplausible signal- intermittient.
https://www.google.dk/search?q=00263-tr ... QIINCgEMAA
https://www.google.dk/search?meta=&hl=d ... gws_rd=ssl

Re: gear problemer

: lør 4. nov 2017 17:14
af 383CI
Nu har du jo flere problemer, det med den hopper ud af 5 gear er 8 ud af 10 tilfælde fordi kuglen er træt.

Fejl på N75 kommer ikke i loggen, eller jo, den kan komme som overtryk på turboen så den lukker ned.

Stoppe kat høre til sjældenhederne og så bude underskudet af kræfter jo være permanent.

Re: gear problemer

: søn 5. nov 2017 21:02
af doktorfrank
Jeg kan hjælpe med et grundjusteringsforsøg. Jeg plejer at advare om, at vi risikerer en bil, der er grounded, men det er din jo allerede, så det kan vel ikke blive meget værre. Giv et kald på 40112442, hvis du er interesseret.
:ugeek: