Mit forsøg på at skabe den ultimative A2 3L øko limo..
- Atjuh 3L
- Indlæg: 1739
- Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
Re: Mit forsøg på at skabe den ultimative A2 3L øko limo..
HOLD DA HELT OP!!!
Jeg er VILDT imponeret.
Omend du skriver at der kommer mere om Colour displayet, (som jeg regner med selv at kunne lodde), så har jeg 2 spørgsmål:
1. Hvilket panel bliver brugt?
2. Hvad skal der kodes for at få de ekstra funktioner, for de dukker vel ikke bare op af sig selv?
Mvh,
Atjuh 3L.
Jeg er VILDT imponeret.
Omend du skriver at der kommer mere om Colour displayet, (som jeg regner med selv at kunne lodde), så har jeg 2 spørgsmål:
1. Hvilket panel bliver brugt?
2. Hvad skal der kodes for at få de ekstra funktioner, for de dukker vel ikke bare op af sig selv?
Mvh,
Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Re: Mit forsøg på at skabe den ultimative A2 3L øko limo..
ATJUH: mange tak, jeg er også selv meget tilfreds med resultatet, både kosmetisk og funktionsmæssigt.
For at svare hurtigt på dine to spørgsmål.. Panelet er ikke fra nogen eksisterende bil, men en komplet specialfremstillet enhed, udviklet af en gut i Rusland. Det er også derfor det har så mange ekstra funktioner og muligheder, samt muligheden for at customize setup, baggrund, start up image, VCDS light funktion samt en masse andre ting. Alle disse funktioner er bygget ind i enheden fra start, så der skal som sådan ikke kodes noget for at benytte alle disse funktioner, men der skal som nævnt trækkes en enkelt ledning fra ECU'en for at kunne vise ladetryk.
Der er en tysker samt min ven Tom fra UK der importerer dem til henholdvis tyske og engelske kunder, og desuden hjælper med at videreudvikle og give feedback til ham russeren der har udviklet og producer Color DIS enhederne. Min bil er den første Tom har installeret det i, så det er stadig et ret nyt produkt.
Det var vist den korte version..
For at svare hurtigt på dine to spørgsmål.. Panelet er ikke fra nogen eksisterende bil, men en komplet specialfremstillet enhed, udviklet af en gut i Rusland. Det er også derfor det har så mange ekstra funktioner og muligheder, samt muligheden for at customize setup, baggrund, start up image, VCDS light funktion samt en masse andre ting. Alle disse funktioner er bygget ind i enheden fra start, så der skal som sådan ikke kodes noget for at benytte alle disse funktioner, men der skal som nævnt trækkes en enkelt ledning fra ECU'en for at kunne vise ladetryk.
Der er en tysker samt min ven Tom fra UK der importerer dem til henholdvis tyske og engelske kunder, og desuden hjælper med at videreudvikle og give feedback til ham russeren der har udviklet og producer Color DIS enhederne. Min bil er den første Tom har installeret det i, så det er stadig et ret nyt produkt.
Det var vist den korte version..
- Atjuh 3L
- Indlæg: 1739
- Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
Re: Mit forsøg på at skabe den ultimative A2 3L øko limo..
Okay.
Går ud fra det er Drive2 der er tale om, så nu er det primært prisen der mangler
Mvh,
Atjuh 3L.
Går ud fra det er Drive2 der er tale om, så nu er det primært prisen der mangler
Mvh,
Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: Mit forsøg på at skabe den ultimative A2 3L øko limo..
så jeg nøjedes med at tage billeder, drikke kaffe og ikke forstyrre..
Det sidste er også en meget vigtig egenskab at besidde
Ser sat'me fint ud selv for sådan en "er ikke rigtigt til den 3L model" som mig
Det sidste er også en meget vigtig egenskab at besidde
Ser sat'me fint ud selv for sådan en "er ikke rigtigt til den 3L model" som mig
Re: Mit forsøg på at skabe den ultimative A2 3L øko limo..
Hvis i kigger lidt hos a2freun.de er der også lidt vejledning til det fede "FIS" der..
Sendt fra min SM-T520 med Tapatalk
Sendt fra min SM-T520 med Tapatalk
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Re: Mit forsøg på at skabe den ultimative A2 3L øko limo..
Hej igen, først vil jeg lige beklage hvis der er nogen der har ventet siden sidste uge på næste opdatering, men arbejde har krævet al min tid de seneste dage..
Hvis jeg lige skal starte med at opsummere alle de opgraderinger som jeg har foretaget på min A2 3L i nogenlunde kronologisk rækkefølge:
- Læder/alcantara sportsæder med varme og eljusterbar lændestøtte.
- Original Audi kopholder til bagsædet.
- A2 solgardiner til bagrude og bageste sideruder.
- OBD tuning til ca. 90hk og 200 nm samt EGR delete.
- Fartpilot med nyeste arm.
- A1 multifunktionsrat med flad bund, alle funktioner fuldt integreret.
- 1-din skakt ombygget til 2-din skakt.
- RNS-E navigation/multimedie anlæg, nyeste udgave med LED skærm og hurtigere processor
- Originalt Audi Bluetooth
- SDS (speech dialogue system) giver mulighed for at starte navigation eller foretage tlf opkald med stemmestyring.
- Komfortblink
- Nyudviklet Color DIS panel med et hav af nye funktioner og muligheder, fuldt integreret med multifunktionsrat, RNS-E og Bluetooth.
Det færdige resultat med lys på - selv om kvaliteten ikke er den bedste..
Det nye rat.
Det nye Color DIS panel er som nævnt en helt ny option til A2'eren, og som udover at tilbyde samme informationer og muligheder som mange nyere Audi'er, også giver mulighed for en hel masse ekstra. Jeg vil her prøve at beskrive dets funktioner, nogle af dem kendes fra det originale DIS mens de fleste er nye. Mulighederne er:
- Brændstofforbrug nu og her.
- Gennemsnitlig brændstofforbrug
- Gennemsnitshastighed
- Samlet køretid
- Udendørstemperatur
- Rækkevidde på resterende brændstof.
- Gear indikator
- Eco mode, der med farvet firkant omkring gear indikatoren viser om man kører økonomisk efter en forudsat værdi
- Hastighed i digitale tal
- Kørt distance
- Hvor mange liter brændstof der er tilbage i tanken
- Turbo ladetryk
- Indsugningstemperatur
- Kølevandstemperatur
- Olie temperatur
- Oliestand
- Batteri spænding.
- Symbol for fartpilot med angivelse af sat hastighed, hvis man har en sådan monteret og den er aktiveret.
Alle værdierne bliver gemt to steder, Boardcomputer 1 og 2, og nr. 1 starter forfra hver gang man starter på en ny tur, mens nr. 2 fortsætter kontinuerligt indtil man nulstiller den. Selve displayet kan vise enten 5 eller 7 værdier af gangen, afhængig af hvordan man har lavet opsætningen. Man kan også selv skræddersy hvilke af ovennævnte værdier der skal vises konstant, mens resten ligger på en "karrusel" som man kan scrolle gennem via knapperne på enden af blinklys armen.
Color DIS har også en række forskellige funktioner der ligger i baggrundsmenuen. Disse giver f.eks mulighed for at måle acceleration og motorens moment, sætte en "blød" øvre fartbegrænsning, tilkoble højre sidespejl til dreje nedad ved bakning/parallelparkering, ændre værdien for hvornår ECO symbolet skal lyse grønt (ikke at forveksle med bilens originale eco funktion) mv.
Colour DIS er også et diagnose værktøj der giver mulighed for at udlæse og slette fejlkoder. Fejlkoderne bliver vist både med fejlkode nummmer og klar tekst, hvilket betyder at man altid har et indbygget og nemt diagnose værktøj i sit instrumentpanel. Det giver også mulighed for at vise live værdier fra diverse måle blokke, ligesom den kan tegne grafer for at se værdier over lidt længere tid. Color DIS kan naturligvis også nulstille servicve indikator, ligesom man selv kan indstille den efter kørestil og personlig præference.
Så alt i alt er Color DIS en ganske fremragende opgradering med rigtig mange nyttige funktioner. Her er lidt billeder af nogle af funktionerne, så det giver forhåbentlig en ide om hvordan Color DIS ser ud og fungerer.
Sådan ser Color DIS ud ved normal brug. Øverste bjælke viser info om radiostation eller anden musikkilde, samt tlf kontakter hvis man har sin tlf koblet op med bluetooth. Den viser også hvis SDS er aktivt. Det store felt i midten viser den information man har givet hovedprioritet, i dette tilfælde nuværende brændstofforbrug. (Tallet efter 2 er lidt sløret da billedet blev taget lige mens tallene skiftede). Ok symbolet nedenunder i næste bjælke viser at systemer og sensorer alle er ok. Hvis der er sprunget en pære, indikator for lavt brændstof eller sprinklervæsken er lav, vises det her. I nederste bjælke ses gear indikatoren i midten, og firkanten omkring den er ECO indikator der med den grønne farve viser om jeg kører økonomisk eller ej efter en værdi jeg selv har sat. På hver side af gear indikatoren vises to værdier, fire i alt, som jeg her har valgt skal være: nuværende brændstofforbrug, gennemsnitlig forbrug, udendørstemperatur og antal liter brændstof tilbage, men man kan frit vælge hvilke værdier fra ovennævnte liste der skal vises.
Her ses menuen med nogle af de værdier der kan vises (menuen er længere) og man så selv sætte flueben ved dem der skal vises på "karrusellen"
Her vises nogle af bilens data.
Fortsættelse følger..
Hvis jeg lige skal starte med at opsummere alle de opgraderinger som jeg har foretaget på min A2 3L i nogenlunde kronologisk rækkefølge:
- Læder/alcantara sportsæder med varme og eljusterbar lændestøtte.
- Original Audi kopholder til bagsædet.
- A2 solgardiner til bagrude og bageste sideruder.
- OBD tuning til ca. 90hk og 200 nm samt EGR delete.
- Fartpilot med nyeste arm.
- A1 multifunktionsrat med flad bund, alle funktioner fuldt integreret.
- 1-din skakt ombygget til 2-din skakt.
- RNS-E navigation/multimedie anlæg, nyeste udgave med LED skærm og hurtigere processor
- Originalt Audi Bluetooth
- SDS (speech dialogue system) giver mulighed for at starte navigation eller foretage tlf opkald med stemmestyring.
- Komfortblink
- Nyudviklet Color DIS panel med et hav af nye funktioner og muligheder, fuldt integreret med multifunktionsrat, RNS-E og Bluetooth.
Det færdige resultat med lys på - selv om kvaliteten ikke er den bedste..
Det nye rat.
Det nye Color DIS panel er som nævnt en helt ny option til A2'eren, og som udover at tilbyde samme informationer og muligheder som mange nyere Audi'er, også giver mulighed for en hel masse ekstra. Jeg vil her prøve at beskrive dets funktioner, nogle af dem kendes fra det originale DIS mens de fleste er nye. Mulighederne er:
- Brændstofforbrug nu og her.
- Gennemsnitlig brændstofforbrug
- Gennemsnitshastighed
- Samlet køretid
- Udendørstemperatur
- Rækkevidde på resterende brændstof.
- Gear indikator
- Eco mode, der med farvet firkant omkring gear indikatoren viser om man kører økonomisk efter en forudsat værdi
- Hastighed i digitale tal
- Kørt distance
- Hvor mange liter brændstof der er tilbage i tanken
- Turbo ladetryk
- Indsugningstemperatur
- Kølevandstemperatur
- Olie temperatur
- Oliestand
- Batteri spænding.
- Symbol for fartpilot med angivelse af sat hastighed, hvis man har en sådan monteret og den er aktiveret.
Alle værdierne bliver gemt to steder, Boardcomputer 1 og 2, og nr. 1 starter forfra hver gang man starter på en ny tur, mens nr. 2 fortsætter kontinuerligt indtil man nulstiller den. Selve displayet kan vise enten 5 eller 7 værdier af gangen, afhængig af hvordan man har lavet opsætningen. Man kan også selv skræddersy hvilke af ovennævnte værdier der skal vises konstant, mens resten ligger på en "karrusel" som man kan scrolle gennem via knapperne på enden af blinklys armen.
Color DIS har også en række forskellige funktioner der ligger i baggrundsmenuen. Disse giver f.eks mulighed for at måle acceleration og motorens moment, sætte en "blød" øvre fartbegrænsning, tilkoble højre sidespejl til dreje nedad ved bakning/parallelparkering, ændre værdien for hvornår ECO symbolet skal lyse grønt (ikke at forveksle med bilens originale eco funktion) mv.
Colour DIS er også et diagnose værktøj der giver mulighed for at udlæse og slette fejlkoder. Fejlkoderne bliver vist både med fejlkode nummmer og klar tekst, hvilket betyder at man altid har et indbygget og nemt diagnose værktøj i sit instrumentpanel. Det giver også mulighed for at vise live værdier fra diverse måle blokke, ligesom den kan tegne grafer for at se værdier over lidt længere tid. Color DIS kan naturligvis også nulstille servicve indikator, ligesom man selv kan indstille den efter kørestil og personlig præference.
Så alt i alt er Color DIS en ganske fremragende opgradering med rigtig mange nyttige funktioner. Her er lidt billeder af nogle af funktionerne, så det giver forhåbentlig en ide om hvordan Color DIS ser ud og fungerer.
Sådan ser Color DIS ud ved normal brug. Øverste bjælke viser info om radiostation eller anden musikkilde, samt tlf kontakter hvis man har sin tlf koblet op med bluetooth. Den viser også hvis SDS er aktivt. Det store felt i midten viser den information man har givet hovedprioritet, i dette tilfælde nuværende brændstofforbrug. (Tallet efter 2 er lidt sløret da billedet blev taget lige mens tallene skiftede). Ok symbolet nedenunder i næste bjælke viser at systemer og sensorer alle er ok. Hvis der er sprunget en pære, indikator for lavt brændstof eller sprinklervæsken er lav, vises det her. I nederste bjælke ses gear indikatoren i midten, og firkanten omkring den er ECO indikator der med den grønne farve viser om jeg kører økonomisk eller ej efter en værdi jeg selv har sat. På hver side af gear indikatoren vises to værdier, fire i alt, som jeg her har valgt skal være: nuværende brændstofforbrug, gennemsnitlig forbrug, udendørstemperatur og antal liter brændstof tilbage, men man kan frit vælge hvilke værdier fra ovennævnte liste der skal vises.
Her ses menuen med nogle af de værdier der kan vises (menuen er længere) og man så selv sætte flueben ved dem der skal vises på "karrusellen"
Her vises nogle af bilens data.
Fortsættelse følger..
Re: Mit forsøg på at skabe den ultimative A2 3L øko limo..
Olie niveau vises i milimeter, men for at man bedre kan forholde sig til hvor meget det er, kan det også vises som søjler så man se hvad det svarer til.
Mulighed for at måle bilens moment..
Eller måle acceleratioenen..
Eller en opsummering af en række værdier.
Fortsættelse følger..
Re: Mit forsøg på at skabe den ultimative A2 3L øko limo..
Forhåbentlig giver det et bedre indtryk af hvordan Color DIS fungerer og hvilke muligheder det har.
Jeg har tidligere beskrevet hvilke 3 muligheder der er for selv at købe Color DIS med eller uden montering hos min engelske ven Tom. Det er også ham det kan bestilles hos, og så kan man selv aftale hvilken løsning man vælger. Prisen for selve Color DIS enheden er 180 britiske pund (Ca. 1700 kr.) og så lodder og monterer man selv. Hvis Tom laver alt arbejdet inkl overførsel af data fra det originale DIS og test af det nye, koster det 430 britiske pund. (Ca. 3600 kr.)
Hvis man er interesseret kan i maile to Tom på: tom@clancunningham.org
Alex.
Re: Mit forsøg på at skabe den ultimative A2 3L øko limo..
Da jeg nu har skiftet rat, har jeg et rigtig fint og velholdt læderrat til overs inkl airbag. Så hvis der er en som godt kunne tænke sig at skifte sit plastik rat til et i læder, er mit til salg for kr. 500,-.
Re: Mit forsøg på at skabe den ultimative A2 3L øko limo..
Virkelig fedt og stort arbejde! Er helt misundelig!
Men rattet kunne jeg godt være interesseret i.
Hvor bor du?
Men rattet kunne jeg godt være interesseret i.
Hvor bor du?
Gennemsnittet ligger på 30 km/L...
Rekord: (længst) 34,4 - (kortest) 21,2 km/L
Rekord: (længst) 34,4 - (kortest) 21,2 km/L
Re: Mit forsøg på at skabe den ultimative A2 3L øko limo..
Beklager at jeg ikke har fået svaret, men arbejde, jul og en lang ferie på den sydlige halvkugle har taget min tid...
Rattet er solgt til en anden A2 3L ejer desværre..
Alex
Rattet er solgt til en anden A2 3L ejer desværre..
Alex
- doktorfrank
- Indlæg: 2314
- Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
- Geografisk sted: Ringsted
Re: Mit forsøg på at skabe den ultimative A2 3L øko limo..
Nej da - heldigvis ... han kommer snart på besøg her for at få det monteret.
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
- KMDTHY
- Indlæg: 4989
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 3 times
Re: Mit forsøg på at skabe den ultimative A2 3L øko limo..
Mega fed kombiinstrument Findes der noget lignende til Lupo?
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
- batmann67
- Indlæg: 877
- Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Nordjylland, Brovst
Re: Mit forsøg på at skabe den ultimative A2 3L øko limo..
Kanon arbejde Alex...
Kan du uddybe hvad dine sæder "Læder/alcantara sportsæder med varme og eljusterbar lændestøtte" er.
Kommer de fra en anden bilmodel?
Hvor kan de skaffes?
Hvilket prisleje ligger de I?
/Stig Allan
Kan du uddybe hvad dine sæder "Læder/alcantara sportsæder med varme og eljusterbar lændestøtte" er.
Kommer de fra en anden bilmodel?
Hvor kan de skaffes?
Hvilket prisleje ligger de I?
/Stig Allan
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
Re: Mit forsøg på at skabe den ultimative A2 3L øko limo..
Fedt projekt.
Jeg læser ordet Limo og roder så samtlige indlæg igennem, blot for at finde ud af at du ingen lyddæmpning overhoved har med, i dit projekt.
Det er en mega fejl, da A2 jo er kendt for en massiv motorstøj. ( værre end Lupo ).
Med alt det arbejde, som du lægger i bilen, så bør du altså overveje at smide lyddæmpning i bilen for 1000kr.
Det giver dig 7,5m2 - 9m2 at arbejde med, som skulle få dig et godt stykke af vejen imod en støjfri bil.
Synes du at din bil allerede er støjfri, så har du ikke prøvet en lyddæmpet bil.
Forskellen på en billig snot bil og en dyr Audi, støjmæssigt, ligger i lyddæmpningen.
Bare se en masse videoer på youtube, omkring Car Sounddeadening
Før/efter forskellen er voldsom.
Jeg læser ordet Limo og roder så samtlige indlæg igennem, blot for at finde ud af at du ingen lyddæmpning overhoved har med, i dit projekt.
Det er en mega fejl, da A2 jo er kendt for en massiv motorstøj. ( værre end Lupo ).
Med alt det arbejde, som du lægger i bilen, så bør du altså overveje at smide lyddæmpning i bilen for 1000kr.
Det giver dig 7,5m2 - 9m2 at arbejde med, som skulle få dig et godt stykke af vejen imod en støjfri bil.
Synes du at din bil allerede er støjfri, så har du ikke prøvet en lyddæmpet bil.
Forskellen på en billig snot bil og en dyr Audi, støjmæssigt, ligger i lyddæmpningen.
Bare se en masse videoer på youtube, omkring Car Sounddeadening
Før/efter forskellen er voldsom.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
-
- Indlæg: 74
- Tilmeldt: lør 26. mar 2016 11:35
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Kibæk
Re: Mit forsøg på at skabe den ultimative A2 3L øko limo..
Så mangler du jo efterhånden bare at optimer øko dele..
https://www.scribd.com/document/2318045 ... =affiliate
https://www.scribd.com/document/2318045 ... =affiliate
Audi A2 1.2TDI (61Hk) - fartpilot & Chip 90Hk (rekord 36,4Km/L)
Audi S8 4.2 Quattro (Rekord 8,9Km/L )
Audi S8 4.2 Quattro (Rekord 8,9Km/L )
Re: Mit forsøg på at skabe den ultimative A2 3L øko limo..
Sportsæderne i min A2 er originale A2 sæder, bare ikke til en 3L model. De kan fåes med eller uden justerbar lændestøtte og sædevarme, men mange af dem har begge dele. De har betydeligt bedre støtte i siderne og bedre komfort efter min mening. Desuden ser de også meget bedre ud. De kan fåes både med stof betræk, fuld læder eller læder/alcantara. Nogle 3L biler er født med sædevarme og så er det bare plug&play, men for at få den justerbare lændestøtte til at fungere, skal der laves og monteres et lille ledningsnet med det korrekte stik. Der er jævnligt A2 sportssæder til salg på Ebay.de, typisk til omkring 700-1000 euro for et sæt. De kan let kendes på den brede sidestøtte på både sæde og ryggen.
Re: Mit forsøg på at skabe den ultimative A2 3L øko limo..
Tak for det gode råd.. Jeg synes faktisk at min A2 er meget stille og behagelig at køre i, ingen motorstøj ved march fart og meget ringe dæk- og vindstøj. Men jeg har ikke meget forstand på lyddæmpning af bil og har heller ikke prøvet en med ekstra dæmpning monteret til sammenligning. Så det kan sagtens være at der er plads til forbedring.Qaxius skrev: ↑man 5. feb 2018 16:56 Fedt projekt.
Jeg læser ordet Limo og roder så samtlige indlæg igennem, blot for at finde ud af at du ingen lyddæmpning overhoved har med, i dit projekt.
Det er en mega fejl, da A2 jo er kendt for en massiv motorstøj. ( værre end Lupo ).
Med alt det arbejde, som du lægger i bilen, så bør du altså overveje at smide lyddæmpning i bilen for 1000kr.
Det giver dig 7,5m2 - 9m2 at arbejde med, som skulle få dig et godt stykke af vejen imod en støjfri bil.
Synes du at din bil allerede er støjfri, så har du ikke prøvet en lyddæmpet bil.
Forskellen på en billig snot bil og en dyr Audi, støjmæssigt, ligger i lyddæmpningen.
Bare se en masse videoer på youtube, omkring Car Sounddeadening
Før/efter forskellen er voldsom.
Hvor stort et arbejde er det, hvor skal dæmpningsmaterialet monteres og hvor meget øger det vægten.?
Mvh. Alex.
Re: Mit forsøg på at skabe den ultimative A2 3L øko limo..
Passer A2 sæder også til en Lupo ?
Jesper
Jesper
- doktorfrank
- Indlæg: 2314
- Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
- Geografisk sted: Ringsted
Re: Mit forsøg på at skabe den ultimative A2 3L øko limo..
Desværre, nej.
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.