Motor problemer - delvist løst

Alt vedrørende teknikken på 3L
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Motor problemer - delvist løst

Indlæg af Kim B Olesen »

Hej - jeg var ved at fjerne/få styr på nogle ledninger fra noget håndfri der åbenbart har været i bilen, så stripsede jeg lige nogle sammen som hang næsten nede ved bremsepedalen - da jeg var færdig havde den meget svært ved at starte(kørte længe på starteren) og hakkede noget i det indtil den lige havde gået måske et halvt minut. Jeg har tjekket om der skulle være noget med de ledninger jeg har rodet med, det ser det ikke ud til !
Kan det være en sikring jeg bare ikke kan finde og i så fald hvor skal jeg lede - jeg har renset de fire der sidder der i boksen hvor batteriet var på den gamle model :)
Forvarmelampen lyser lige kortvarigt
Så søgte jeg lidt herinde for at læse om tilsvarende fejl, og fandt måske noget - under forvarmelampen skal der være en motorlampe - den lyser ikke men kan ikke huske om den gjorde det før - jeg har jo ikke haft den startet så mange gange endnu :)
Senest rettet af Kim B Olesen søn 14. aug 2011 19:00, rettet i alt 5 gange.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4988
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 3 times

Re: Forvarmer problemer ?

Indlæg af KMDTHY »

På med vag-com, eller mål dine gløderør igennem.....

Når nøglen drejes, skal disse lamper komme:
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Forvarmer problemer ?

Indlæg af Kim B Olesen »

Jeg har jo ingen vag-com gløderørene er næsten nye, det kom lige pludseligt, jeg kan ikke finde hvor konkret strøm og styring til gløderør kommer fra - den motor lampe lyser ikke, men det er jeg ret overbevist om at den heller ikke gjorde da jeg købte den :( skulle den det ? Umiddelbart virker alt andet som det hele tiden har gjort :) Så skulle jeg jo nok have haft fat i noget kina kabel :)
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Forvarmer problemer ?

Indlæg af Kim B Olesen »

Jeg er jo så lidt bange for at det nok ikke bare er en pære til den motorlampe - kan man sætte sådan en computer/tester ting en mekaniker har på den og få noget fejloversigt ?

Og hvor sidder det stik egentlig :D
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Forvarmer problemer ?

Indlæg af sussi »

Stikket sidder under askebægeret.
Og for guds skkyld, men mest for din egen, kør den nu hen til en af de få her i DK der kan det der med Lupo, eller få en her fra klubben til at hjælpe dig med en fejludlæsning.
viewtopic.php?f=22&t=28
Ålborg, Horsens eller Odense anbefales
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Forvarmer problemer ?

Indlæg af Kim B Olesen »

Ja jeg skal nok lige tænke over hvad jeg gør - tak for betænksomheden :)

Er der lige en som kan fortælle om den motorlampe SKAL lyse ved tænding - i instruktionsbogen står der at det er en udstødningsadvarselslampe ! Og der står sådan set kun at den blinker eller lyser hvis der er fejl under kørslen :)

Men det er nok en af jer der ved mere om - bilen er en 2002 model hvis det har noget at sige :)
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4988
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 3 times

Re: Forvarmer problemer ?

Indlæg af KMDTHY »

Den skal lyse - ja. Lyder sku mærkeligt at den ikke gør..... min bil kunne ikke starte da min lampe ikke lyste....

Det er LED der sidder i kombi instrumentet, så at den er sprunget er meget usandsynlig.

Er en del i Thisted, så kan jeg da klappe vag-com på dyret.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Forvarmer problemer ?

Indlæg af Kim B Olesen »

Ja det vil jeg meget gerne hvis det kan lade sig gøre - jeg ved jo ikke lige så meget om det hele endnu, men det kommer nok :D

jeg er lige ved at tjekke gløderør for en sikkerheds skyld, men synes det virker lidt usandsynligt når det kommer så pludseligt :)

Hvordan gør vi lige det - ved du hvornår du kommer på egnen ?

På forhånd mange tak fra en stakkels Lupo nybegynder - Kim
Senest rettet af Kim B Olesen tors 24. mar 2016 20:57, rettet i alt 1 gang.
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Forvarmer problemer ?

Indlæg af Kim B Olesen »

P.S. Har lige haft instrumentet ude for at se om det kunne være en pære, men det så ikke ud til at være så simpelt, og var alt for teknisk til kunne indeholde en pære :D
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Forvarmer problemer ?

Indlæg af Kim B Olesen »

Så har jeg tjekket gløderør, de sagde 2,4 alle tre jeg prøvede også at måle om der kom strøm ud af (tændrørshætterne) men måske var den for varm, måske kommer der ikke strøm(fordi det er det der er galt) eller måske kan den måle at jeg har taget gløderørene fra - Pas - jeg ved det ikke :) Umiddelbart tror jeg ledningen går over til et grå relæ der lige over hvor batteriet skulle have siddet, men det ser ud som nyt så det er ikke der det er galt :(

Men nu ser jeg lige på det i morgen igen - så er den i hvert fald kold :)
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Forvarmer problemer ?

Indlæg af Kim B Olesen »

Hmm - nu er den blevet helt kold og forvarmer og starter som den skal, måske var der alligevel en dårlig forbindelse i alt det jeg har renset, tjekket og efterspændt :)
Motorlampen lyser stadig ikke så det kunne stadigt være godt nok lige at prøve med den vag-com en gang ved lejlighed :)
Jeg er også stadig interesseret i forslag til løsninger hvis nu problemet skulle vende tilbage :D
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4988
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 3 times

Re: Forvarmer problemer ?

Indlæg af KMDTHY »

Kim B Olesen skrev:P.S. Har lige haft instrumentet ude for at se om det kunne være en pære, men det så ikke ud til at være så simpelt, og var alt for teknisk til kunne indeholde en pære :D
Hvis du nu havde læst min indlæg lidt længere oppe vil du se jeg havde skrevet at der sidder LEDs i kombi instrumentet ;-)
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Forvarmer problemer ?

Indlæg af Kim B Olesen »

Ja ja - men da jeg læste dit indlæg havde jeg ligesom haft pillet det ud og monteret igen :lol: Men hvad - så ved jeg hvordan det ser ud :lol:
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Forvarmer problemer ?

Indlæg af Kim B Olesen »

Nu har jeg lige haft snakket med Dennis fra mercari biler - forøvrigt super service og super flink fyr (jeg kan se der er nogle der har haft en dårlig oplevelse med mercari)
Han var ude og tjekke to andre biler samme årgang - motorlampen skal ikke lyse i den model, det er først de nyere den gør det i :D

Puha - jeg blev helt nervøs :D
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4988
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 3 times

Re: Forvarmer problemer ?

Indlæg af KMDTHY »

Kim B Olesen skrev:Nu har jeg lige haft snakket med Dennis fra mercari biler - forøvrigt super service og super flink fyr (jeg kan se der er nogle der har haft en dårlig oplevelse med mercari)
Han var ude og tjekke to andre biler samme årgang - motorlampen skal ikke lyse i den model, det er først de nyere den gør det i :D

Puha - jeg blev helt nervøs :D
Sejt ! Så blev man da så klog..... dog uden at det giver mening :?
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Forvarmer problemer ?

Indlæg af Kim B Olesen »

Jamen jeg går så ud fra at den lyser når der er noget galt - men det spurgte jeg godt nok ikke om :) men ellers giver det da i hvert fald slet ingen mening :?
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4988
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 3 times

Re: Forvarmer problemer ?

Indlæg af KMDTHY »

Mon ikke den gør det :-) men rart at den lige giver en status under tænding, de er så en ekstra feature i min kan jeg forstå :-)
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Forvarmer problemer ?

Indlæg af Kim B Olesen »

ja det var jo egentlig rart nok så man vidste at det virkede - hvis ikke min lampe virker, kunne jeg jo teoretisk set godt køre rundt med nogle fejl :!: De skulle vel også finde på noget nyt at sælge dem på - der er vel ellers ikke meget forskel fra min 2002 model til din 2005 - eller hvad :?:
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Forvarmer problemer ?

Indlæg af sussi »

De er stort set ens, bortset fra radioen.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Forvarmer problemer ?

Indlæg af Kim B Olesen »

Nu har jeg så kørt en del flere kilometer i den lille Lupo, og kan nu konstatere at det ikke er forvarmer problemer ! Jeg kan køre måske 500 km uden problemer, lige pludselig går den i stå, eller vil ikke starte igen :( Sjovt nok under bykørsel eller lave omdrejninger hver gang - jeg har meget svært ved at få den igang igen - det virker lidt som en gammeldags diesel med luft i dieselsystemet ;) Jeg kan køre længe og mange gange på starteren hvor den hakker og motoren hopper, starteren slår fra fordi den næsten er igang(eller i hvert fald i samme omdr. som starter) pludselig kommer den lige så stille, så skal jeg holde den i omdr. ellers går den i stå igen - når jeg så har kørt lidt - hakker stadig lidt - så går det over og kan igen køre langt helt uden problemer :shock: Jeg tror det er det samme den har døjet med inden jeg købte den. Der har de skiftet - en dyse(anden brugt), brændstoffilter, returfætter oven på filter, gløderør, pakket dyser om, temperaturføler, skiftet slanger i brændstofsystem - prøvemonteret ny brændstofpumpe, men monteret den gamle igen ! Det er så næsten 20000 km siden !

Jeg har haft en tester på den, den havde ikke registreret fejl - godt nok IKKE vag-com, kan vag-com måske se fejl som anden tester ikke kan ?

Er der nogen der har lidt ideer til hvor jeg fortsætte søgning :D

På forhånd tak - Kim
Besvar