Ved nedbremsing opplever jeg følgende:
Bremsing påbegynnes men motor trekker og skifter ikke gir før jeg trykker ytterligere ind bremsepedalen.
Altså: Motor trækker og jeg bremser. Vi konkurerer. Jeg bremser mere og den aktiverer koblingen og girer ned. Så når turtallet går ned konkurerer vi igjen intil den girer ned.
Den gør det den skal men i perioder av syklusen virker det helt galt.
Noen andre der har oplevd noe tilsvarende?
Skal jeg ned å justere bremselysbryteren?
Nedbremsning og girskifte
- olefredrik
- Indlæg: 294
- Tilmeldt: ons 1. okt 2014 20:49
- Geografisk region: Norge
- Geografisk sted: 1389 Heggedal
Nedbremsning og girskifte
A2 1.2TDI VW T4 2.5TDI
"Det eksisterer næsten alltid et valg der fører deg videre"
"Det eksisterer næsten alltid et valg der fører deg videre"
- doktorfrank
- Indlæg: 2314
- Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
- Geografisk sted: Ringsted
Re: Nedbremsning og girskifte
Det er mange år siden, men kuren var en ny koblingsaktuator.
Prøv at måle den igennem - Quaxius har beskrevet det - lad os høre om værdierne.
Prøv at måle den igennem - Quaxius har beskrevet det - lad os høre om værdierne.
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
- olefredrik
- Indlæg: 294
- Tilmeldt: ons 1. okt 2014 20:49
- Geografisk region: Norge
- Geografisk sted: 1389 Heggedal
Re: Nedbremsning og girskifte
Skal måle verdiene. For øieblikket er vognen på udlån til min datter
A2 1.2TDI VW T4 2.5TDI
"Det eksisterer næsten alltid et valg der fører deg videre"
"Det eksisterer næsten alltid et valg der fører deg videre"
-
- Indlæg: 163
- Tilmeldt: søn 6. dec 2015 17:44
- Geografisk sted: nørager
Re: Nedbremsning og girskifte
Jeg har haft samme problem , En ny koblings aktuator og en grundjust. og lidt tid til bilen lærer creep punktet så kører det
- olefredrik
- Indlæg: 294
- Tilmeldt: ons 1. okt 2014 20:49
- Geografisk region: Norge
- Geografisk sted: 1389 Heggedal
Re: Nedbremsning og girskifte
Dette endte med at den hugger når den går I gir....
så.....
Demonterte koblingscylinder og dro den ut og inn mange ganger til all olie var ude. Det var ingen olie I drenasjen.
Monterte koblingssylinderen igjen. Koblet stikket på. Koblet hydraulic slangen fra og beveget sakte kabel til koblingscylinder I hele sitt utslag.
I cvds scope lavde den en kontinuerlig kurve fra 0,4V til 4,4V: dette er ok
Skiftet til en annen hydraulic enhed.
Monterte hydraulik slange.
Fylte olie. (orginal)
Luftet ud koblingscylinder med umbrako skruen.
Ny grundhustering.
Den girer mykt og fint men er stadigvæk i en smule konkurrance med nedbremsningen.
så.....
Demonterte koblingscylinder og dro den ut og inn mange ganger til all olie var ude. Det var ingen olie I drenasjen.
Monterte koblingssylinderen igjen. Koblet stikket på. Koblet hydraulic slangen fra og beveget sakte kabel til koblingscylinder I hele sitt utslag.
I cvds scope lavde den en kontinuerlig kurve fra 0,4V til 4,4V: dette er ok
Skiftet til en annen hydraulic enhed.
Monterte hydraulik slange.
Fylte olie. (orginal)
Luftet ud koblingscylinder med umbrako skruen.
Ny grundhustering.
Den girer mykt og fint men er stadigvæk i en smule konkurrance med nedbremsningen.
A2 1.2TDI VW T4 2.5TDI
"Det eksisterer næsten alltid et valg der fører deg videre"
"Det eksisterer næsten alltid et valg der fører deg videre"
- doktorfrank
- Indlæg: 2314
- Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
- Geografisk sted: Ringsted
Re: Nedbremsning og girskifte
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.