Start/stop virker v. minus 11

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Mukker
Indlæg: 300
Tilmeldt: tors 30. sep 2010 12:14
Geografisk sted: Vemmelev

Start/stop virker v. minus 11

Indlæg af Mukker »

Jeg fik lyst til at checke start/stop funktionen til morgen. Så jeg stillede varmevælgeren på kl. 12
Tråde bremsen ned, da jeg alligevel holdt for rødt. Bilen slukkede og jeg tænke "Hvad fa....".
Jævnfør linket pkt. 6 viewtopic.php?t=1973, så skal den jo gå ud.
Er info forkerte ?
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 625
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: Start/stop virker v. minus 11

Indlæg af Skipper »

Jo, info er korrekt, men den temperatur der måles på er indsugnings luften, som den passerer luftmængdemåleren. Har du en varm motor, og bilen står stille, og vinden blæser lidt i den rette retning, (sikkert også noget med månens rotations akse i forhold til saturns. Det er jo en 3L), så kan du nemt risikere at den ikke får helt lige så kold luft ind som ude temperaturen ville antyde, og derfor ikke gør som du tror den vil. Dertil kommer muligheden for en fejl i, eller omkring temp sensoren, som afgjort også er en reel mulighed.

Hvis du har VCDS, så prøv at tjekke din indsugnings temp, og sammenlign med ude temp med helt kold motor. Der skal ikke være den store forskæl.
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Start/stop virker v. minus 11

Indlæg af sussi »

Bemærk lige at Stop and go funktionen har sit eget liv, og gør hvad det passer den, når det passer den :-) :-)
Jævnfør mit indlæg i FAQ
viewtopic.php?f=22&p=320#p320
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Besvar